Aimi meletakkan mee goreng yang baru siap dimasaknya di atas meja. Dia kembali ke dapur untuk mengambil pinggan dan sudu untuk dia dan juga Aathif.
Aathif mengambil tempat di atas kerusi makan, menunggu ibunya menuang air milo suam ke dalam cawannya. Kedengaran deringan handphonenya berbunyi. Aimi berlari lari anak mencapai handphonenya. Tertera nombor telefon yang dia tidak kenali. Namun, dia tetap menjawab panggilan itu.
"Hello, Assalamualaikum.." ucap Aimi.
"Waalaikumusalam. Aku dah ada kat luar rumah kau ni." Aimi mengeluh mendengar suara itu. Tidak perlu pemanggil itu memperkenalkan diri, Aimi sendiri sudah tahu siapa pemanggil itu, siapa lagi kalau bukan Rafiqin.
"Awalnya!"
"Kau tu yang lambat. Pintu pagar pun masih berkunci. Cepat laa.." Gesa Rafiqin.
"Hishh! Sabar lah!" Aimi membuka pintu rumahnya. Kelihatan Rafiqin sudah tercegat di hadapan pintu pagar. Keretanya juga di parking di situ. Aimi membuka kunci pintu pagarnya.
"Yang encik datang terlebih awal ni kenapa? Baru jam 7 pagi. Aathif tak sempat lagi nak breakfast." Rafiqin menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dalam hatinya memuji keayuan Aimi bertudung bawal berwarna peach dan berbaju kurung moden yang bercorak bunga kecil. Bunga kecil itu berwarna peach dan latarnya pula berwarna kelabu muda.
"Mana la aku tahu. Kau pun tak cakap pukul berapa kau selalu hantar Aathif." Rafiqin berdalih.
"Elehhh..yang encik tak tanya saya tu, kenapa? Lain kali tanya dulu. Bukan menonong je datang rumah orang.." Rafiqin tersengih. "Jom la masuk dulu. Aathif tengah makan tu.." Pelawa Aimi.
"Makanan untuk aku ada tak?" Soal Rafiqin. Rafiqin mengikut jejak Aimi masuk ke dalam rumah.
"Tak ada. Encik tengok je kami makan nanti.." Rafiqin mencebik.
"Kedekut.."
"Saya jemput encik masuk dalam rumah saya pun dah kira baik tau. Ke encik nak tunggu kat luar je?" Ugut Aimi.
"Amboii..dah pandai ugut orang sekarang.."
"Belajar daripada encik jugak.." sindir Aimi. Rafiqin ketawa kecil.
"Uncle Rafiqin!" Jerit Aathif apabila melihat Rafiqin. Aathif meletakkan sudu dan garfunya dan berlari mendapatkan Rafiqin.
"Hye, my boy!" Rafiqin mendukung Aathif. "Having your breakfast?" Soal Rafiqin.
"Ehem! Ibu Aathif yang masak. Sedap sangat!" Puji Aathif. Rafiqin meletakkan Aathif di kerusi asal Aathif manakala Rafiqin mendapatkan tempatnya di sebelah Aathif. Aimi menuju ke dapur mengambil pinggan, sudu, garfu serta cawan untuk Rafiqin. Setelah itu, Aimi duduk di kerusi yang bertentangan dengan Aathif.
"Jemput la makan." Pelawa Aimi, menghulur pinggan yang berisi mee goreng. Rafiqin menyambut pinggan itu. Cawan kosong yang diambilnya tadi diisi dengan air milo suam dan diletakkan di sebelah pinggan Rafiqin.
"Thanks, sayang.." ucap Rafiqin. Aimi tersentak mendengar panggilan itu. Mukanya mula memerah.
"Uncle panggil Ibu, sayang?" Soal Aathif.
"Haah!" Rafiqin tersenyum.
"Hihihihi..maknanya Uncle pun sayang ibu la? Macam Aathif sayang ibu.."
"Eh, mesti la uncle pun sayang ibu." Jawab Rafiqin. Aimi membatu di situ. Malu mungkin.
"Ehem!" Aimi sengaja batuk kecil untuk mendapatkan perhatian Aathif dan Rafiqin. "Aathif, habiskan makanan Aathif tu cepat. Dan encik, tolong jangan nak mengarut di pagi pagi ni.."
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia milikku.
RomanceSetelah beberapa tahun Aimi dibuang, Aimi kembali dengan semangat dan dirinya yang baru. Namun Aimi kembali dengan rahsia. Rahsia yang Aimi berharap si dia tidak akan pernah tahu. Walaubagaimanapun, takdir mereka kuat. Akhirnya mereka dipertemukan k...