Part 33

808 45 7
                                    

Setelah merasakan kelibat Aimi masih tidak kelihatan, Rafiqin menuju ke bilik di mana Aimi berada. Perlahan lahan dia mengetuk pintu namun masih tiada jawapan daripada Aimi.

"Aimi, aku masuk ni.." Rafiqin memberitahu kerana khuatir Aimi masih belum bersiap berpakaian lengkap. Memandangkan masih tiada jawapan, Rafiqin memulas tombol pintu dan mula menapak masuk ke dalam ruang kamar.

Aimi yang lengkap berpakaian baju blaus, berseluar slack dan bertudung warna peach sedang melipat pakaiannya yang dipakai semalam. Aimi hanya menjeling ke arah Rafiqin. Malas nak pedulikan keberadaan Rafiqin di situ.

"Kau dah siap ke?" Soal Rafiqin. Aimi menggeleng kepala. Mata Rafiqin memandang dulang makanan yang berada di atas meja kecil bersebelahan katil. Kelihatan makanan tadi masih tidak berusik.

"Kau tak makan lagi ke?" Soal Rafiqin. Tiada jawapan daripada Aimi.

"Aimi, aku tanya ni.." Rafiqin mula serious.

"Non of your business." Aimi siap memasukkan baju tadi ke dalam luggagenya.

"For god sake, Aimi! You really do know how to test my patience!" Rafiqin meraup wajahnya.

"Please at least have a bite. Makan sikit pun jadi la.." pujuk Rafiqin.

"Saya takde selera. Apa yang saya nak sekarang, balik rumah saya secepat mungkin!" Tegas Aimi. Rafiqin mengeluh.

"Okay. Fine.." Rafiqin mengalah.

**********

Masing masing mendiamkan diri di dalam kereta. Rafiqin mengerling ke arah Aimi. Aimi membuang pandangan ke luar tingkap. Rafiqin mengeluh.

"Sampai rumah mama nanti, aku akan bagitahu mama yang kita akan kahwin minggu depan" ujar Rafiqin. Memecahkan kesunyian di antara mereka.

"Excuse me! Saya tak cakap pun saya setuju untuk  berkahwin dengan awak!" Aimi menahan rasa amarahnya. Betapa geramnya dia dengan Rafiqin yang masih tak faham bahasa.

"So, that means you are willing to lose Aathif?" Ugut Rafiqin.

"Awak tahu, awak la orang yang paling keji yang pernah saya jumpa! It's unfair to threatening me like this!" Aimi melenting.

"It's because i own you. You belong to me. You know what, I always get what i want.." Rafiqin tersenyum sinis.

"Excuse me, Mister Rafiqin. You do not own me. I do not belong to anyone. Mark that in your mind!" Rafiqin tergelak kecil mendengarkan kata kata Aimi.

"I used to mark you before. When we were married. Are you already forgot? I marked your love, your mind, your soul and..your body too.." Rafiqin membisik di telinga Aimi. Terbuntang mata Aimi mendengar kata kata Rafiqin. Terasa panas telinga Aimi. Pipinya mula kelihatan kemerahan.

"And I'm going to do all of those again and never stop doing it until the rest of my life bila kita kahwin nanti." Sambung Rafiqin lagi. Aimi speechless!

"Whaa...what?!" Jerit Aimi. Rafiqin tergelak kecil dengan reaksi Aimi.

**********
Rasa sebal di hati Aimi makin menebal. Kereta yang dipandu Rafiqin mula memasuki halaman rumah mamanya.

"Encik Rafiqin, I'm warning you. Dont you dare telling mama that we are going to get married next week!" Aimi bersuara sebelum mereka berdua keluar daripada kereta. Aimi merenung tajam tepat ke arah mata Rafiqin.

"So what? Kita memang akan berkahwin minggu depan kan. So apa masalahnya?" Soal Rafiqin.

"Oh please la, encik. Part mana yang encik tak faham? I am not going to marry you!" Tegas Aimi.

Dia milikku.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang