Air matanya tidak berhenti mengalir. Tenaganya makin berkurang. Tidak berhenti hatinya menyebut "Allah..Allah..Allah..".
Tangan Rafiqin menjalar ke seluruh tubuh Aimi. Namun pergerakannya terhenti apabila handphonenya berdering. Rafiqin merengus kasar. Rafiqin bangun dan turun daripada katilnya. Tangannya menyeluk poket seluar untuk mengambil handphonenya.
"Hello.." Ucap Rafiqin. "Ya..ya. Nanti Rafiqin ke sana terus. Okay, papa. Assalamualaikum." Rafiqin terus meletakkan handphonenya kembali ke dalam poket seluarnya.
Rafiqin hanya mendiamkan diri sambil memerhati Aimi yang membalut badannya dengan cadar katil. Air mata Aimi tidak berhenti mengalir.
Rafiqin membuka langkah dan mencapai kotnya yang tergantung di tepi dinding. Tudung Aimi di atas lantai pun diambil Rafiqin.
"Nah." Rafiqin menghulur kotnya dan tudung kepada Aimi. "Kau pakai ni. Kejap lagi aku nak jumpa dengan client so aku terpaksa stop." Aimi hanya merenung tajam ke arah Rafiqin. Hatinya membara. Apa Rafiqin langsung tiada rasa bersalah buat dia sebegini rupa?
"Nah! Ambil lah! Atau kau nak balik rumah dalam keadaan macam ni?!" Paksa Rafiqin apabila tiada respond daripada Aimi. Aimi merentap kot dan tudung daripada Rafiqin.
"Aku dah bagi warning kat kau. Tapi kau degil. Taknak dengar cakap aku. So kau tak boleh nak salahkan aku bila semua ni terjadi.." ujar Rafiqin.
"Aku benci kau!" Jerit Aimi.
"You better watch out your mouth! Dont you dare to speak to me like that!" Jerkah Rafiqin. Rambut Aimi ditarik kuat oleh Rafiqin. Aimi cuba meleraikan genggaman tangan Rafiqin yang menarik rambutnya.
"Kau patut bersyukur panggilan papa tadi selamatkan kau. Kalau tak, memang teruk aku kerjakan kau, faham!". Rafiqin melepas kasar rambut Aimi.
**********
Aimi berkurung di dalam bilik air. Dia membuka paip air dan membiarkan air membasahi dirinya. Terasa maruah dirinya dipijak pijak oleh Rafiqin. Aimi meraung sekuat hati sehingga dia terduduk di atas lantai. Farah yang berada di tingkat bawah terkejut mendengar jeritan Aimi. Dia berlari menuju ke bilik Aimi."Aimi, kau tak apa apa ke?" Soal Farah. Farah mengetuk pintu bilik air Aimi bertalu talu. "Aimi..."panggil Farah lagi apabila tiada respond daripada Aimi.
"Aimi, buka pintu ni. Kau okay tak? Aimi.." gesa Farah lagi.
Klik! Kunci pintu bilik air dibuka. Aimi keluar dari situ. Aimi yang membaluti tubuhnya dengan tuala terus mendakap Farah.
"Aimi, kau tak apa apa ke?" Soal Farah. Kedengaran tangisan Aimi yang teresak kecil.
"Kenapa ni?" Pujuk Farah lagi.
"Aku..penat.." Balas Aimi, tergagap disebabkan esakan tangisannya.
"Hishhhh...kau pakai baju dulu. Solat. Lepas tu turun, kita makan ya.." Farah mengusap usap belakang Aimi.
"Aku..tak ada selera nak makan. Aku..penat. Lepas solat, aku..nak tidur.."ujar Aimi. Kepalanya masih dilentokkan di bahu Farah.
"Kita makan la sikit, ya. Aku bawa makanan naik ke bilik kau.." Aimi diam membatu dirinya. "Sekarang ni kau pergi pakai baju dulu. Lepas tu solat. Nanti aku naik bawa makanan." Aimi meleraikan pelukan mereka. Aimi menuju ke arah almari manakala Farah melangkah keluar daripada bilik Aimi.
Farah tertanya tanya apa yang telah berlaku apa Aimi sehingga Aimi menjerit sebegitu. Farah menggeleng kepalanya. Ni mesti ada kaitan dengan Rafiqin.
**********
Farah menuju ke arah dapur. Dia memanaskan kembali lauk dan nasi yang telah dimasaknya."Aunty, tadi siapa yang jerit?" Soal Aathif yang tiba tiba masuk ke ruangan dapur.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia milikku.
Любовные романыSetelah beberapa tahun Aimi dibuang, Aimi kembali dengan semangat dan dirinya yang baru. Namun Aimi kembali dengan rahsia. Rahsia yang Aimi berharap si dia tidak akan pernah tahu. Walaubagaimanapun, takdir mereka kuat. Akhirnya mereka dipertemukan k...