Qarin?

327 27 2
                                    

Afwa terkaku,peluh sejuk mula kelihatan. "Woi,boleh teman tak?" Tanya Sha. "Hmm..kalau tak boleh,tak pelah..akak pergi lah tidur." Kata Sha.
"Sorry dik,tapi akak memang ngantuk,tak dapat nak teman..sorry ye.." kata Afwa. Sebenarnya, Afwa masih dalam keadaan takut dan terkejut. "Ok tak pe. Akak pegi lah tidur ye." Kata Sha sambil tersenyum, lalu Sha terus berlalu. Afwa yang masih dalam keadaan takut..memberanikan diri untuk berjalan menuju ke biliknya. TIBA-TIBA!!! Afwa terduduk melihat susuk tubuh yang baring di atas katilnya. Siapa pulak ni? Bisik Afwa. Susuk tubuh itu adalah milik Sha yang elok tidur dengan nyenyak. Afwa menangis ketakutan. Mulutnya terkumat kamit membaca surah-surah terpilih. Beberapa minit kemudian,Afwa mula tenang. Dia menguatkan semangat untuk melangkah menuju ke katil. Ternyata benar, itu adalah adiknya,Sha. Afwa cuba memejamkan mata dan membaca doa tidur. Afwa memejamkan mata dan akhirnya dia terlena.
TAMAT.

*Afwa ada jmp org yg sama mcm adik dia dua kali kan? Tu sebenarnya jin Qarin. Jin qarin ni,dia terbahagi kpd dua, ada baik ada jahat. Pernah sekali kakak sy tgh solat. Masa tahiyat akhir nk bg salam tu..dia pusing ke kiri..then nmpk diri dia sedang beri salam jgk....... Allahu..sape yg x gigil mcm tu kan? Apa2 pun,terima kasih sbb sudi baca :) Cerita ni brlaku pd kwn sy ye. Sy tulis blik apa yg berlaku.
Tggu cerita baru saya ye! ^^

TANDAS •[COMPLETED✓]Where stories live. Discover now