Suara Siapa tu? III

93 15 13
                                    

Kalau korang perasan, bab " Suara siapa tu? " Ada banyak part kan? Hahaha. Okay kali ni, aku nak ceritakan kisah yang berlaku kat aku beberapa minggu lepas.

****

Malam tu, aku meniarap di atas katil sambil melukis Kaneki Ken yang tak pernah nak menjadi. Orang kata cantik, tapi bagi aku tak perfect. Setiap kali melukis Kaneki aku agak stress. Haha!😂 Part mulut dia pheuww... Susah bah! Hahaha.

Jadi,masa aku tengah melayan perasaan melukis Kaneki ni. Tiba-tiba aku dengar suara abang aku tengah borak-borak sambil gelak kat luar. Kuat pulak tu. Bilik aku memang hampir dengan bahagian luar rumah. Buka tingkap terus nampak jalan kat luar. Unik kan? Haha. Jadi kat situ memang biasanya tempat abang-abang aku lepak. Sebab tu dengar dia gelak semua.

Aku nak kacau dia lah. Itu yang aku fikirkan. Haha aku nakal sikit,maaf😂
Aku pun whatsapp kat dia yang berbunyi begini.

“ kau kat luar ehh?”
“ I've heard your voice just now..😎 ”
   Bluetick 9:35pm

“ haaa??? Ape kau? Tiberrr ”
“ aku kat tempat kerja lagi ni ”
“ Tah suara siapa lah kau dgr tu..😒 ”
   Bluetick 9:50pm

Aku baca message tu.. jangan cakap lah. Walaupun dah banyak kali benda ni terjadi, ianya tetap seram. Berdiri bulu roma aku. Aku nakkan kepastian, aku beranikan juga diri intai kat tingkap. Memang betul, tempat yang selalu abang-abang aku lepak tu kosong. Takde orang pun.

Bila aku sedar benda tu. Suara yang sembang sambil gelak-gelak tadi pun diam. Macam takde apa berlaku. Aku siap dengar butir perbualan "mereka" tadi. “bongok lah kau!! HAHAHAHA! ”
Disebabkan ketawa besar ‘abang’ aku tadi yang aku terus nak kacau dia tu. Tapi aku yang kena game. Haih😒

Satu je aku fikir. Nasib baik masa aku intai kat tingkap tu, dia tak intai sekali. Kalau tak demam aku. Yelah dah lama tak nampak 😂😂.

-TAMAT-

Aku rasa part ni pendek lah ... Sorry guys kalau tak seram.🙏

TANDAS •[COMPLETED✓]Where stories live. Discover now