Siapa lagi sorang? II

69 16 5
                                    

KISAH III : KATIL DUA TINGKAT

Samdol : kisah aku ni pulak.. tentang katil dua tingkat..

So'od : ok ni sibat! Aku tidur katil atas😭

Samdol : sabar lahh.. bagi aku Cite dulu.. masa tu, aku dengan Faiz tidur lambat tau.

Kitaorang study untuk exam lisan bahasa Arab nanti.. aku dengan dia study sampai pukul 1 lebih kalau tak silap. Habis je study Faiz nak pergi tandas.. ok lah, aku temankan dia sebab masa tu memang gelap.

Sampai je kat tandas, Faiz masuk. Aku tunggu kat ruang sinki tu sambil belek-belek muka kat cermin. Aku tunduk nak cuci muka.. tiba-tiba.. aku tengok dekat sinki tu ada beberapa helai rambut panjang ...

Masa tu aku dah seram dah weh.. mana datang rambut panjang macam tu dekat toilet lelaki??
Lepas aku tengok benda tu, aku tak jadi nak cuci muka..
Yang si Faiz ni pun sibat jugak kau tahu.. lama gila dalam toilet..

Aku tak tau dia sembelit atau apa.. aku pun ketuk pintu suruh cepat.
Masa tu aku cuak jugak, sebab aku takut yang aku teman tu bukan dia.. tapi..

Alhamdulillah tu memang dia.. pheuww.. *lap dahi*

Amri : pastu? Apa jadi? Apa kaitan dengan katil dua tingkat?

Samdol : sabo lah.. ok sambung..

Lepastu, aku dengan dia pun balik ke dorm. Aku tidur katil atas, Faiz katil bawah..

Malam tu, aku memang tak boleh tidur sebab aku teringat rambut dekat sinki tu.. meremang bulu roma..
Aku pusing kiri, pusing kanan.. semua tak kena.. aku tetap tak boleh tidur.. sampai lah.. tiba-tiba aku rasa badan aku kena hempap dengan sesuatu..

Aku nak bergerak tak boleh. Nak menjerit panggil Faiz tak boleh jugak! Sumpah panik! Memang berpeluh time tu.. aku rasa sesak nafas.. masa tu aku takde pulak nampak 'benda' lain cuma aku dapat rasa je..

*So'od dan Amri saling berpelukan*

Malik : 😑

Samdol : aku memang panik masa tu, aku dah redha kalau tuhan nak ambil nyawa aku.. lama jugak... Aku mula rasa benda tu dah takde bila aku dengar azan subuh berkumandang..

Aku bangun, badan aku memang berpeluh habis... Aku turun dari katil.. tengok Faiz dah takde.. masa tu aku fikir mungkin dia dah bangun..

Tapi masa aku siap-siap nak pergi surau.. aku terserempak dengan senior kita Zafran. Zafran nampak aku terus panggil.

“ semalam kau ada gi mana-mana ke dengan Faiz lepas habis study? ”

Aku jawab, “ takde mana-mana.. kitaorang pergi tandas je .. ”

Lepastu, terkejut aku bila Zafran bagitau aku yang Faiz tengah tunggu parents datang sebab dia demam panas. Zafran kata, semalam masa nak tidur tu.. Faiz nampak ada rambut panjang terjurai dari atas katil..

Aku memang terkejut gila.. masa tu aku terfikir, mungkin benda yang Faiz nampak tu yang hempap aku malam tadi..

Akhirnya, aku pun kena demam panas.. tapi, kalau korang perasan lah.. kat toilet kita tu kadang-kadang memang ada rambut panjang dalam sinki.

Amri : haah.. haritu aku ada jugak nampak.. tapi aku tak tegur pun , aku diam je..

So'od : kisah kau ni memang buat aku nak tidur dengan Amri malam ni😭

Samdol : Kunyit...😒

So'od : ni bukan soal kunyit atau garam.. ni sebab aku takut.. weh Am, aku tidur dengan kau eh malam ni..

Amri : haihh.. yelah..

So'od : thank you brader! Esok aku belanja lolipop.

Amri : k.

Samdol : ok tu jelah kisah yang aku nak share.. lagi? Ada lagi ke nak bercerita..?

Amri : aku takde dah kot.. kau Malik? Ada nak cerita apa-apa?

Malik : *geleng*

So'od : kau ni Malik.. diam je.. berat mulut betul ye..

Malik : jom tidur...

Amri : haahlah.. jom ah, dah 3pagi doh.. mati aku nak bangun nanti.

So'od & Samdol : Jom!

                         ************

Keesokan harinya..

Ahmad Kookie : wey Am, semalam lambat betul korang tidur.. apa yang korang borak?

Amri : haha.. kisah-kisah seram.. tu yang semalam so'od tidur dengan aku tu.. hahaha

Ahmad Kookie : ouhhh.. begitu..

Amri : tapi semalam dapat tiga kisah je.. si Malik tu tak nak bercakap sangat.. diam je..

Ahmad Kookie : Malik? Siapa tu?

Amri : lahhh..Malik pun kau tak kenal ke? Yang Muallaf tu lah.. baru masuk bulan lepas.. tak kenal?

Ahmad Kookie : ouh ye.. Malik.. jap dia ada sekali ke dengan korang semalam?

Amri : ada lah..

Ahmad Kookie : tapi... Aku nampak korang 3 orang je... Kau, So'od , Samdol...

Amri : kau biar betul kook... *Muka cuak*

Ahmad Kookie : betul Weh.. sumpah!

Amri : kau jangan...

Tiba-tiba So'od dan Samdol datang menghampiri Amri dan Ahmad Kookie...

Samdol : weh Am..aku cakap ni kau mesti tak percaya punya..

Amri : apa?

So'od : tadi Cikgu Syed cakap Malik dah balik rumah tiga hari lepas lagi...
Siapa yang dengan kita semalam wehh?!!

Amri : Serious lah ?!!

So'od & Samdol : YE!!!

Amri : Patutlah semalam dia diamm je .. Ya Allah 😭😭

Ahmad Kookie : Kan aku dah cakap.. semalam korang bertiga je.. bukan ber 'empat'..

*Amri,So'od dan Samdol menangis bersama-sama..*

Semenjak kejadian tu, mereka bertiga tak berani nak berjaga malam lagi..

-TAMAT-

****

Kisah yang ditulis dalam bab ni, memang ada yang benar-benar berlaku.. nama watak hanya rekaan semata-mata takde kaitan dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia..

Kalau tersama tu sorry😂

TANDAS •[COMPLETED✓]Where stories live. Discover now