prolog☽ laila

7.5K 473 222
                                    

Efsaneye göre, Havva, Adem'in kaburga kemiğinden yaratılmadan önce Adem'le aynı anda, onunla eşit koşullarda bir kadın yaratılmıştı. Bu kadının ismi Lilith'ti.

Tanrı'nın bir lütfu olarak Adem ve Lilith cennet bahçesinde yaşamaya başladılar ancak geçirdikleri süre boyunca hiç anlaşamadılar. Lilith, aynı kilden, Tanrı tarafından bizzat yoğurulduları için eşit olduklarını savunarak Adem'in isteklerini yerine getirmiyor, ona baş kaldırıyordu. Aylar sonra buna katlanamayan Lilith, cennetten çıkış için tek parola olan yaratıcının söylenmemesi gereken ismini söyledi, cennetten atıldı ve yeryüzünde Kızıldeniz yakınlarındaki bir mağarada yaşamaya başladı. Tanrı, Lilith'e Senoy, Sansenoy ve Samengelof adında üç melek gönderdi ve ondan Adem'e geri dönmesini istedi. Dönmediği takdirde her gün bir çocuğunun öleceğini söyledi.

Melekler Lilith'i takip etti ve etrafta şehvetli şeytancıkların dolaştığı mağarada onu buldular. Tanrı'nın sözlerini iletmelerine rağmen Lilith, Adem'e geri dönmeyi kabul etmedi. Meleklerin "evine dön" çağrısını reddederek yaşamına devam etti fakat tehdit yerine getirildi.

Her gün çocuklarının öldürülmesinin acısıyla şeytana dönüşen Lilith, duyduğu acıyla bundan sonra Adem soyundan gelen her bebeği öldüreceğine, hamile ve doğum yapmakta olan her kadının düşmanı olacağına yemin etti.

Bu olayla birlikte beşik ölümlerinin, düşük doğumların, anne ölümlerinin tek sorumlusunun Lilith olduğuna inanılır. Yalnız yatan erkeklerin rüyalarına girerek baştan çıkartmaya çalışır. Aynaları yurt edinerek aynalara fazla bakan kadınları kendi safına çeker.

Günümüze kadar Lilith, ilk günahı işlemiş ve Tanrı'ya baş kaldırmış dişi şeytan olarak anılmış ve İbranice Gece Hayaleti anlamına gelen Laila kelimesiyle bağdaştırılmıştır.

Kim Jennie bilgisayarı kapatarak yanında yatan eşine baktı ve elini karnının üzerinde gezdirdi. Bilgisayarı komodine bıraktıktan sonra okuduğu bilgileri unutmak için uyumayı istedi ancak gözlerini kapattıktan birkaç dakika sonra gözlerini açtı ve karnını tutarak ağır hareketlerle yataktan kalktı.

Eşinin siyah iş çantasından kalın uçlu bir kalem çıkartarak yatak odasının kapısına ilerledi ve büyük bir daire çizdikten sonra içine yazmaya başladı.

"Adem ile Havva buyursunlar içeri, girmesin kapıdan 11(LILITH)"

lilith Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin