'Dumbledore zei dat ze belangrijk is, vertrouw je hem niet? Vertrouw je professor Mcgonnagall niet?' Lily stond midden in de meisjes slaapzaal te draaien om naar alle bedden te kijken. Ze waren allemaal wakker en het begonnen net gezellig te worden toen Lily binnenkwam om hen te rekruteren voor hulp. Ginny was beneden en kwam net uit de ziekenhuisvleugel.
'Nou, natuurlijk vertrouwen we hen,' antwoordde Mary MacDonald tegen Lily die uit haar bed opstond en haar armen over elkaar heen deed. 'We vertrouwen haar echter niet.' Ze wees naar Ginny's lege bed.
'Waarom zou je dat moeten doen, we moeten haar juist zover krijgen dat ze zich openstelt en tegen ons praat. Misschien kunnen we vriendinnen worden?'
'Ik ben hier met Mary eens,' kwam Ravenna Jones tussenbeide. 'We weten niet waarom ze belangrijk is, of zelfs als we kunnen helpen, ze wil geen vrienden, behalve Remus en die zesde jaars Slytherin -'
'Zijn naam is Regulus,' zei Lily zuur.
'Prima, Regulus, behalve Remus en Regulus heeft ze ervoor gekozen om iedereen op school te negeren.We hebben geen reden haar te helpen.'
'Behalve dan dat Dumbledore en Mcgonnagall haar helpen en ze tegen You-Know-Who is. Zou je die er ook bij willen voegen?"
'Lily, waarom wil je haar nog steeds helpen?' Vroeg Mary. 'Je hebt maanden geprobeerd om haar vrienden met je te maken en ze negeert je steeds, ze kijkt je nauwelijks recht in de ogen aan. Alsjeblieft, probeer ons er niet in te slepen'.
'Ik heb duidelijk hulp nodig, ik kan het niet alleen, help me alsjeblieft,' smeekte Lily. Haar drie kamergenoten stonden in het midden van hun slaapzaal, twee met hun armen gekruist, de andere draaide onverschillig hun duimen.
'Kijk,' zei Ravenna, 'we weten dat ze problemen heeft en dat begrijpen we, het is gemakkelijk om te zien dat ze iets vreselijks heeft meegemaakt. We horen haar ook elke nacht huilen, maar je hebt geprobeerd met haar te praten, haar uit te nodigen om deel te nemen, samen naar de quidditch enzo. dat ze geen hulp wil kunnen wij ook niks aan doen. Ze wil alleen gelaten worden. '
'Plus,' onderbrak Mary haar, 'ze is bevriend met Regulus Black. Hij is er ook zo'n eentje, en ik wil daar,niets mee te maken hebben."
Op dat moment wist Lily dat ze ze kwijt was. Iedereen was blind op deze school. Ze zagen wat ze wilden zien, wat ze kozen om te zien in mensen, nooit de veranderingen in mensen aanbrengen. Niemand aan hun zijde herkende de veranderingen die Ginny aan het maken was; niet alleen in Regulus maar ook in Remus en zelfs de sfeer van Hogwarts zelf. Zelfs als het ten goede was, koos de oermens altijd om in het ergste te geloven.
Gryffindor, spotte Lily. Hoe hebben ze hen tot Gryffindor gemaakt? Het zijn lafaards, en het lot van hen.
Lily kende Ginny Weasley nauwelijks. Maar ze had het grootste respect voor het meisje. Ze wist niet wat zo speciaal was aan haar dat Professor Dumbledore de bescherming van haar door al het personeel van Hogwarts gaf, maar ze vertrouwde hem impliciet. Ze was wakker geweest toen ze in de ziekenhuisvleugel aan het praten waren. En ze wist toen dat als Ginny belangrijk genoeg was om beschermd te worden, ze er zeker van zou zijn dat ze er was om te helpen. En haar beschermen begon met haar vriendschap sluiten.
Remus zal helpen, dacht ze terwijl ze die avond in bed lag. Dit was allemaal wat ze dacht terwijl haar gordijnen opzij werden getrokken en er iemand naast haar in bed ging liggen.
'Lily', hoorde ze haar naam naast haar fluisteren. Het was Alice Prewett. Alice was mogelijk Lily's nauwste vrouwelijke vriendin die heel weinig zei over haar arsenaal aan vrouwelijke vrienden. Sinds ze met James begon te daten (hij vroeg haar op de Hogwarts Express) had ze nauwelijks tijd met meisjes doorgebracht. Terwijl ze 's avonds voor het slapengaan en de ochtend voor het ontbijt met ze uithing, gaf ze het grootste deel van haar tijd aan James en Remus en hun vrienden.
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanfictionGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...