Chapter 32

118 5 0
                                    

Die eerste kans presenteerde zich niet meteen zoals Ginny dat gewild had. In feite presenteerde het zichzelf helemaal niet. Sinds het huwelijk, elk moment dat Remus en Ginny mogelijk alleen konden zijn, werd op een of andere manier onderbroken. De volle maan van deze maand had meer schade aan Remus' gezondheid dan gewoonlijk aangericht en hij was een paar dagen bedlegerig. Op dezelfde manier hadden Lily en James een paar dagen. Dumbledore liet Ginny hun plaats innemen. Ze was vaak weg van de Manor en volgde een vrouw die Ginny herkende als verwant aan de formidabele Carrows. Tegen de tijd dat Ginny terug was, was Remus goed en hij was met Peter. Als ze toevallig in de Manor waren, was ook elk ander lid van de Orde aanwezig, en vernietigde elk geschikt moment dat ze alleen met hem kon hebben.

Er was altijd iemand die Ginny een vraag stelde, of zich afvroeg of Remus kon invullen voor hun bewaking over een doelgerichte Muggle familie. Er zat altijd iets in de weg. Hij merkte het ook.

'Ik zie je over een paar dagen dan Gin', had hij haar op de dag van de dag in de keuken grapjes gegeven toen McGonagall hem wegsleepte.

Hoe graag ze ook was om met hem te praten, Ginny voelde haar gevoelens voor Remus zelfs groeien. Hoe minder ze van hem te zien kreeg, des te meer wilde ze bij hem zijn. Van de weinige keren dat ze allebei aanwezig waren tijdens het diner, ging hij naast haar zitten, maar ze wilde dat hij altijd een centimeter dichter bij hem zat. Het haar op de achterkant van haar nek zou blijven staan ​​als ooit zijn hand over de hare zou strijken die naar de boter reikte.

Ginny had al besloten de rest van haar vrienden niet te vertellen voordat ze Remus had geïnformeerd. Lily en James zouden niet in staat zijn om zich bij haar te voegen op dezelfde manier als Alice en Frank zouden zijn: Alice en Lily zouden beiden het komende jaar zwanger zijn en hun echtgenoten zouden bij hen blijven. Sirius was een veel te waardevolle vechter voor de Orde om door het land te reizen naar horcruxen en terwijl Ginny zich meer op haar gemak voelde met een oog op Peter bleef ze niet precies bij het idee dat ze samen alleen zouden reizen. Als je Remus vraagt ​​en bevestigt dat het alleen de twee zijn voordat je de rest op de hoogte stelt, voorkom je dat je ee mensen mee willen doen of smeekt om te blijven.

Op een ochtend in de week na Nieuwjaarsjaren vond Ginny dat Remus alleen aan zijn bureau zat. Hij merkte haar op en wenkte haar naar voren. Ze begon naar hem toe te lopen, maar door het lot van de natuur werd ze onderschept, ditmaal door Alice en Frank.

'Ginny, kunnen we je persoonlijk even spreken?' ze hoorde het en ze draaide zich om om het paar te zien, allebei met eigenaardige uitdrukkingen. Ze keek tussen hen en Remus, die haar ophaalde alsof ze wilde zeggen: 'Natuurlijk worden we opnieuw onderbroken.'

'Zeker,' vertelde ze hen. Ze keerde terug naar Remus en zei, sorry, een ogenblik. Hij glimlachte en knikte dat ze moest gaan.

Alice en Frank leidden een pad naar boven en Ginny volgde nieuwsgierig. Ze brachten haar naar de laatste kamer aan het einde van de gang, het verst weg van de Ordeleden beneden en Frank wierp Muffliato op de deur.

'Wat gebeurd er?' Vroeg Ginny, haar armen vouwend. Ze wierpen elkaar nerveuze blikken toe voordat ze naar haar omkeken.

'We hebben veel nagedacht.'

'Dus ik verzamelde ...' zei ze langzaam.

'We weten dat je snel weggaat, Ginny, en dit is waarschijnlijk het ergste moment om dit naar voren te brengen,' begon Frank met sympathieke ogen. Hij leunde vervolgens met zijn rug tegen de deur, voelde zich nerveus en ging weer rechtop staan.

Ginny's armen lieten vallen. 'Wie heeft het je verteld?'

'Regulus natuurlijk,' zei Alice, 'maar maak je geen zorgen, hij heeft het niemand anders verteld. Lily zou waarschijnlijk een lynch-menigte beginnen om je te stoppen, maar we weten waarom je gaat.'

Dumbledore secret plan - Time Turner Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu