Vijf jaar later
'Ik ben nerveus om ze te ontmoeten,' gaf Rebecca toe. Ze kneep hard in Sirius' hand 'Ik ben niet zoals jullie allemaal, wat als ze me niet mogen omdat ik niet ... magische ben?'
Ze wierp hem een blik toe van onversneden onzekerheid. Zelfs Muggles waren, niet op de hoogte van het reilen en zeilen in de Wizarding World, sceptisch over vooroordelen. Sirius schudde zijn hoofd en keek haar glimlachend aan. 'Je bent magisch voor mij,' vertelde hij haar en ze bloosde. 'Becca, eerlijk gezegd, ze zullen van je gaan houden, het maakt ze niet uit of je een heks bent of niet, ze willen je graag zien. En trouwens, Lily's zus en schoonbroer zijn Muggles en dat tolereren ook.'
'Oh, dus op zijn best zullen ze me tolereren,' zei ze lankmoedig en Sirius hield haar kin omhoog.
'Luister naar me, Lily's zus is afschuwelijk, je bent geweldig.' Becca glimlachte toen hij op de deur klopte. Onmiddellijk hoorden ze voetstappen vanuit het huisje van een jonge jongen, gevolgd door een vrouwenstem die riep: 'Harry, je mag de deur niet alleen openen!'
'Ik ben het alleen maar Lily,' riep Sirius naar binnen, net toen de jonge, gespikkelde, moppige zesjarige de deur opende. Hij had een vreemd litteken in de vorm van een bliksemflits op zijn voorhoofd.
'Sirius!' Harry schreeuwde met zijn armen wijd open en Sirius tilde zijn petekind op en zwaaide hem in een wijde cirkel. 'Weet je, je bent ongeveer vijf centimeter langer dan gisteren,' zei Sirius tegen hem toen hij de jongen neerzette. 'Sta rechtop.' Gehoorzaamd stond Harry op zijn allerhoogste en Becca merkte dat hij bijna op zijn tenen stond van opwinding. Sirius deed alsof hij Harry inspecteerde en na een lange stilte zei hij: 'Vier centimeter, ja, vier centimeter groter.'
Harry's gezicht lichtte op als een kerstboom en hij rende de keuken binnen en riep: 'Mam, mama, heb je gehoord wat Sirius zei?'
Een oudere, veel langere versie van de jongen verscheen voor hen uit de gang. Hij sloeg zijn armen om Sirius heen alsof ze elkaar in maanden niet hadden gezien. 'Tegen juni zal hij honderd voet lang zijn als je dat volhoudt.'
'Geef of neem een paar centimeter, James, dit is Rebecca,' introduceerde Sirius.
Becca stak haar hand uit. 'Noem me alsjeblieft Becca, het is leuk je eindelijk te ontmoeten, Sirius praat altijd over je.'
De knappe man keek nieuwsgierig naar haar hand en keek terug naar haar gezicht. 'Sirius heeft het je niet verteld, hè?'
Becca keek met grote ogen van James naar Sirius en weer terug. 'Vertel me wat?'
'Hoe tovenaars nieuwe mensen begroeten, we begroeten niet met handdrukken,' zei James tegen haar, hij zag er enigszins beledigd uit.
'Oh, ik ben zo sor -'
'Negeer mijn man,' zei een mooie vrouw met donkerrood haar, ze nam haar nog steeds uitgestrekte hand en trok haar in een knuffel. Becca glimlachte. 'Ik ben Lily, mijn man wordt infantiel, handdrukken zijn prima, maar we knuffelen zulke speciale gasten als jij. Ik heb een paar firewhiskey voor ons klaargelegd. Ik durf te zeggen dat we deze nodig hebben.'
Lily sleept Becca achter zich de keuken in. 'Wat is firewhiskey?'
'Beter dan gewone whisky, en beter in te houden,' antwoordde Lily met een glimlach.
'Heerlijk,' antwoordde Becca, terwijl hij een glas accepteerde.
Het eten was klaar, niet lang nadat Sirius en Becca waren gearriveerd. Lily had rosbief gemaakt met asperges en aardappelen en Becca vond het heerlijk.
'Dus Becca, hoe is het om een Muggle te zijn?' Vroeg James ongevoelig.
'James,' schold Lily uit.
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanfictionGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...