Drie weken later:
Ginny verscheen, slordig en met huilerige ogen, op de drempel van het gezellige huisje in de hoek van Godric's Hollow dat Lily, James en Harry Potter naar huis riepen. Ze klopte.
'Oh dank je Merlin!' schreeuwde Lily toen ze de deur opende en haar vriendin hard omhelsde. Ginny voelde haar warmte, ademde in.
'Jij…'
'... er slechter uitziend dan een griezel die amper een gekochte spriteglits heeft gekregen?' Ginny legde een hand door haar haar. Ze voelde dat haar ogen gezwollen waren door een gebrek aan slaap en ze had niet de gelegenheid om een paar dagen te douchen, maar ze had haar reflectie wekenlang niet gezien.
'Zonder de littekens, wel ja,' stemde ze in. Ginny merkte op dat ze vanaf nu alleen maar lange mouwen zou dragen. Gelukkig werd het weer koud. Lily heeft haar voorzichtig het huis in geleid. 'Kom binnen, Awner heeft de ketel al op het vuur gezet. Het zal elk moment klaar zijn. Waar is Remus? '
Ginny stopte en bestudeerde haar vriendin even. Lily Potter keek nieuwsgierig met een beetje zorgen. 'Ik veronderstel dat ik veilig kan aannemen dat hij hier niet is geweest. Klinkt echter ook logisch, ik zou hier ook niet naar toe zijn gevlucht.' Ze liep verder naar de keuken en Lily volgde haar.
'Wat? Waar heb je het over?' Vroeg Lily strenger, waarschijnlijk in de hoop dat het de eerste april was. In de keuken zat Awner aan de keukentafel te breien, een stapel kleine mutsen en sjaals en sokken in verschillende kleuren al voor haar klaar. 'Waar is Remus?'
'Geen idee, hij is maanden geleden vertrokken.'
Lily pakte Ginny's hand vast. Een break-up was moeilijk om mee te beginnen. Maar het alleen moeten doornemen, samen met alle verantwoordelijkheden die ze al had aangenomen, moet ... Lily kon zich niet voorstellen. En al die tijd probeerde Lily uit te zoeken hoe ze hadden overleefd, hoe ze voedsel vonden en hoe ze erin waren geslaagd om verborgen te blijven. Ze had gedacht dat Ginny na een lange dag op de jacht op Horcruxen een lekker etentje kookte en nu besefte ze dat ze ernstig had onderschat wat ze aan het doen waren. Denken aan Ginny-koken deed haar bijna lachen. 'Je bent alleen geweest, alleen op zoek naar Horcruxen?' vroeg ze ongelovig. 'En je hebt geen idee waar hij naartoe ging? Wat is er gebeurd?'
Op dit moment wandelde James de keuken in en lichtte nog meer op dan hij al was toen hij Ginny zag. Hij rende naar haar toe en sloeg zijn armen om haar heen. Ze probeerde niet terug te deinzen, maar ze had nog steeds wat pijn in haar schouder en buik. Gelukkig merkte hij het niet. Dankbaarheid en acceptatie kwamen van hem.
'Merlin, Ginny,' zei hij, terwijl hij haar op armlengte hield zoals zijn vrouw: 'Ik dacht dat Lily zestien uur aan het werk was, niet jij.'
'James,' schold Lily uit.
Maar James reikte opnieuw om Ginny te omhelzen en ze accepteerde het hartelijk. Ze was vrijblijvend opzij gekeerd om ze te zien. Ze had ze al meer dan een jaar niet meer gezien. De theeketel klonk en Awner sprong van haar stoel om het te pakken.
'Ga alsjeblieft zitten als meneer en mevrouw, de thee is klaar,' zei Awner vriendelijk. 'Awner zal laten zien waar meester Harry slaapt.'
De toon van Awner was donker en daarom gaf James Ginny een bezorgde blik. Hij bleef stil en probeerde te raden wat er aan de hand was. 'Waar is Remus?' vroeg hij ten slotte.
Met haar handen gevouwen bracht Ginny de rest van de middag en avond door met vertellen van de laatste anderhalve eeuw van haar leven op zoek naar horcruxen. Ze wisten toen niets van wat er tussenin zat en ze gaf zoveel mogelijk details, waarbij ze keuzes weghaafde die te pijnlijk waren om door te geven. Ze vertelde hen over de tijd die ze in Little Hangleton doorbracht. Ze zou ze zeker vertellen over haar tijd in Lestrange Manor en hoe ze erin slaagde te ontsnappen. Toen ze klaar was met haar verhaal, liet Lily haar hand sprakeloos voor haar mond houden.
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanfictionGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...