Inmiddels was Lily zwanger van Harry en al snel zou Sybil Trelawney naar haar interview met Dumbledore gaan voor de waarzeggerij op Hogwarts. Remus wist dat Ginny ongerust was door niet in de buurt te zijn, niet wetend wanneer het zou gebeuren. Ze werd stil en attent toen ze alleen waren en afstand nam van zichzelf. Hij deed erg zijn best om het niet persoonlijk op te vatten, maar zodra hij besloot dat haar aanleg vanwege de reuzen of de Horcruxen was, ging het net zo standvastig weg. Soms had hij het gevoel dat er een andere aanwezigheid in de kamer was die zijn geest dwong om terug te dwalen in een slechte richting.
Hij had het gevoel dat hij altijd boos op haar werd, gefrustreerd omdat ze niet wilde zeggen wat er was. Ze ging van afstand en gesloten naar om bijna alles tegen hem te kunnen zeggen en ging nu terug naar hoe ze was toen ze voor het eerst elkaar zagen. Hij wilde weten hoeveel van haar gedachten waren verteerd door het idee van Harry. Heeft de mogelijkheid om de baby te zien haar doen denken aan haar relatie met de man? Miste ze hem? Vergeleek ze haar relatie met Remus met haar relatie met Harry? Was hij een betere kusser geweest? Hij was dapperder geweest?
Natuurlijk wist hij het antwoord daarop. Het kwam altijd in zijn hoofd op, telkens als hij erover nadacht. Natuurlijk vocht Remus dagelijks met reuzen. Maar hij had nog nooit zoiets uiterlijk moedigs gedaan als Harry had gedaan. Harry had een draak gereden. Harry was een Quidditch speler. Harry kon een patronus produceren toen hij 13 was. Hij had het Triwizard-toernooi gewonnen, vocht tegen Voldemort, had een basilisk gedood. Harry had Ginny zelfs in zijn eentje gered toen hij nog maar twaalf jaar oud was. Remus was eenvoudig haar leraar geweest, jaren geleden, voor een korte tijd, in een ander leven. Er was geen eerbied in dat.
Weken verstreken. De mate van hun intimiteit was beperkt gebleven tot het neigen naar elkaars vele wonden verkregen uit vechtende reuzen. Alleen hadden de twee drie dozijn reuzen gedood. Hele stammen werden uitgeroeid. Muggles werden gedood, zelfs mensen van het ministerie werden gedood. Remus wist dat hij en Ginny geluk hadden. Maar voor de vele littekens die ze verzamelden, slaagden ze erin om door elk gevecht met hun leven te scharrelen. Meer dan wat dan ook, hij was gewoon blij dat Ginny bij hem was.
Op een avond in de tent die hun door het ministerie was gegeven, wreef Remus een koelvloeistof over brandwonden die ze langs haar been had gekregen. Hij had twee keer zoveel wrede littekens dan ze ooit zou doen, behalve de brandwond die ze hem lichamelijk had bezeerd om ernaar te kijken.
'Ik hou van je,' zei hij tegen haar.
Ze keek naar hem op en glimlachte, huiverend. 'Ik hou ook van jou', vertelde ze hem.
Een groot deel van hem zweefde zoals altijd. Maar een poosje onzekerheid verstoorde een tijdlang zijn geluk. Hield ze echt van hem? Of hield ze van hem vanwege de omstandigheden waarin ze zich bevonden? Hield ze meer van hem dan van Harry?
Een keer een klein nieuwsgierigheid naar Ginny's relatie met Harry Potter groeide uit tot een intense jaloezie in de maanden dat ze bezig waren met het vechten tegen reuzen en Remus kon het niet afschudden. Hij was zowel jaloers op Harry, een jongen waarover hij alleen maar verhalen had gehoord, en was onzeker rond Ginny omdat hij niet aan die verwachtingen voldeed.
~*~
Ginny dacht bijna nooit na over hoe ze Snape zou kunnen krijgen om de profetie te onthullen zodra hij het hoorde. Een tijdlang had ze een hekel aan zichzelf omdat ze niet vooruit had gedacht en zichzelf in de problemen had gerukt. Ze vocht tegen reuzen om haar gedachten weg te krijgen van de teleurstelling, maar ze wist al snel dat ze het onder ogen moest zien.
Het idee was op een avond langzaam, beetje bij beetje, bij haar opgekomen. Eerst besefte ze dat ze zijn vertrouwen moest verraden. Maar zelfs als ze dat deed, als Snape erkende dat de profetie nog steeds met Lily te maken zou hebben, zou hij het nog steeds niet naar de Heer van het Duister verwijzen. Ze kon Lily en James op geen enkele manier beschermen en tegelijkertijd de horcruxen vinden.
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanfictionGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...