De volgende dag wilde ze zo snel mogelijk van de plek waar ze nu was. Ze wilde Snape vinden. Om de een of andere reden had ze het gevoel dat als ze uitlegde wat ze had gedaan en waarom ze het bij Snape had gedaan, ze zich zou bevrijden van de schuld. Hij zou haar waarschijnlijk vermoorden, maar hopelijk aarzelde hij lang genoeg om het uit te kunnen leggen.
Ze liep langs Spinner's End, op zoek naar zijn huis en hoopte dat hij alleen was. Het was donker en slechts enkele straatlantaarns waren daadwerkelijk verlicht. Ze bleef redelijk goed onder de dekking van de nacht.
Het duurde niet lang voordat ze de brievenbus had gevonden die 'Snape' in dikke zwarte letters las en ze liep stilletjes naar de deur terwijl ze haar mantel omdoe.
'Alohamora,' fluisterde ze, en het slot klikte. Ze deed een stap naar binnen en deed de deur achter zich dicht.
Alles was donker, maar ze kon een kleine bibliotheek langs de muren onderscheiden en een zitgedeelte in de buurt, bestaande uit een paar armoedige fauteuils en een lange bank. Het hele huis was stil en Ginny herinnerde zich dat de vader van Snape een Muggle was geweest, dus het was onwaarschijnlijk dat er huiselfen waren, maar ze legde haar toverstok niet weg, voor het geval dat.
Ze had gedacht dat de plek veel minder onderhouden was dan het leek. Alles leek zijn plaats te hebben. Boeken werden netjes in hun boekenkast geplaatst, geordend op onderwerp en vervolgens op auteur, alfabetisch. Er waren maar weinig versieringen en geen ingelijste familiefoto's, maar sommige antieke snuisterijen zaten aan het einde van de tafel of werden tussen boeken op planken geschoven waarvan Ginny vermoedde dat die ooit van zijn moeder was. Het huis was aan de binnenkant veel schoner gehouden dan de buitenkant van Spinner's End zou hebben gesuggereerd. Vloeren geveegd en oppervlakken bestrooid, de kamer zou kunnen schitteren als de lichten aan waren.
Het was duidelijk dat Sneep niet thuis was. Ginny wilde zijn huis niet grondig doorzoeken, dus bleef ze in de voorkamer, toverstok naar de deur gericht. Zodra Snape binnenkwam, zou ze hem ontwapenen en hem hopelijk kalm genoeg houden om uit te leggen.
Ze wachtte al meer dan een uur. De zon was al lang geleden ondergedompeld en ze had de lichten uitgezet, dus toen een gloeiend blauwachtig licht de kamer verlicht die ze rechtop in haar stoel had gegooid.
Een gloeiende feniks vormde zich vóór haar en sprak in de stem van Dumbledore.
'Severus Sneep is naar voren getreden en is overeengekomen een dubbelagent te zijn in ruil voor de bescherming van Lily Potter en haar familie. Hij vertelde me dat hij de profetie niet aan Voldemort heeft doorgegeven, maar dat jij dat wel hebt gedaan. Was vastbesloten om je te vermoorden, maar ik heb hem hopelijk overtuigd van je loyaliteit. '
Ginny zuchtte. Hij zou veel minder gemakkelijk zijn om kalm te blijven dan ze had gedacht. Ze betwijfelde of Dumbledore Snape zeker van haar loyaliteit had kunnen verzekeren. Severus Snape was een man die reden en antwoorden zocht, niet alleen maar lege zekerheid.
Tenminste Dumbledore vond haar geen verrader.
Toen voelde Ginny dat elke ledemaat in haar lichaam ineenkromp, bevroren. Ze ontdekte een donkere figuur die uit de deur tevoorschijn kwam. De patronus had haar afgeleid en ze liet haar naar beneden gaan. Zijn tempo was traag en gemeten, maar zijn stem gaf hem weg zelfs voordat hij 'Lumos' zei en zijn gezicht in het licht onthulde. Hij bracht zijn toverstokje vlak voor haar gezicht en hij kwam zo dichtbij dat ze zijn muskusachtige adem kon ruiken.
'Wat doe je hier?' vroeg hij langzaam, door opeengeklemde tanden. Hij keek zo onheilspellend dat Ginny wist dat als ze niet juist antwoordde, hij haar misschien gewoon zou vermoorden.
'Ik was naar je op zoek,' antwoordde ze zo kalm en duidelijk als ze kon.
Snape gromde zijn afkeer voor haar. Hij drukte zijn toverstok in haar nek. 'Je hebt iedereen voor de gek gehouden, weet je, precies hier onder ieders neus, maar je hebt een griezelig vermogen om alle juiste mensen ervan bewust te maken dat je geen probleem bent,' snauwde Snape. 'Inclusief Dumbledore.'
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanfictionGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...