Chapter 2

461 21 4
                                    

'Professor zal ze oké zijn?' Vroeg Remus terwijl Peter op het kussen naast hem op de bank grinnikte. James zat in een stoel achter hem met zijn hoofd in zijn handen .Voor hem, achter een enorm eikenhouten bureau met papieren zat een wat vierkantige, spectaculaire heks met een puntmuts en een lange donkere, golvende gewaad., Professor Mcgonnagall was het hoofd van het huis Gryffindor, waar de jongens inzaten, ze wist precies wat ze moest doen in onmogelijke situaties zoals deze ... Zelfs in dit geval, waar eigenlijk niemand iets over te zeggen had. Behalve met open mond staren als ze wisten wat er echt gebeurd was.

Professor Mcgonnagall was naar het zevende verdieping gerend met Sirius en Remus achter haar en terwijl ze precies vertelden wat er zojuist was gebeurd. Nadat ze haar verlangen om te weten waarom de vier jongens daarboven waren probeerde te negeren, terwijl ze in de klas haden moeten zijn, liet ze het roodharige meisje naar de ziekenboeg zweven. Met een minuut of vijftien om zoveel mogelijk uit te leggen aan Madam Pomfrey sleepte ze drie van de jongens (Sirius diende een eerder verwekte detentie en moest weg) naar haar kantoor om goed te begrijpen wat er was gebeurd.

'Ik geloof dat alles in orde komt, ze lijkt nogal in shock te verkeren, maar we weten niet zeker waarom, en nu zeg je dat ze meneer Potter heeft gekust?' Ze zei dit nonchalant, alsof het niet vreemd voor haar was om met haar studenten te praten over zoenen. Het was allemaal zakelijke.

'Eerder hartstochtelijk,' antwoordde Peter verlegen.

'Zwijg, Wormtail,' gromde James van achteren en Peter haalde zijn schouders op.

'Kijk, professor Mcgonnagall, het moet duidelijk worden gemaakt dat James slechts een voorwerp in de zaak was, hij speelde geen rol in het kussen dat kan u verzekeren,' zei Remus, een beetje meer diplomatiek.

'Dat hoeft u mij niet uit te leggen, meneer Lupin, dat is misschien een betere zaak voor juffrouw Evans. Ik zal er niet aan twijfelen dat ze het al weet, met meneer Black los in de gangen,'

'Niet als hij zijn tanden wilt behouden,' mompelde James en professor Mcgonnagall fronste maar zei niets.

Remus zuchtte. 'Ze kwam letterlijk uit de muur, ik dacht dat ik een deur had gezien, maar eigenlijk was het gewoon een muur, ik weet niet hoe ze daar is gekomen, maar ze was daar nog niet zo lang. Daarna remde ze naar James alsof ze hem twintig jaar niet had gezien en toen ... Nou ja, u weet de details al. '

'Ik begrijp het, we zullen dit tot op de bodem uitzoeken, ik zal ook het schoolhoofd raadplegen, dus wees niet bang als hij je nodig heeft om je wat vragen te stellen." Ondertussen zal het meisje door mij worden verzorgd, Madam Pomfrey en het schoolhoofd, dus je hoeft je geen zorgen te maken, ik verwacht van je dat je doorgaat met je studie zoals je normaal zou doen, of eigenlijk beter dan je normaal zou doen. Ik geloof dat je lessen hebt om naartoe te gaan,'

Samen verlieten de jongens haar kantoor en gingen in stilte de gang door naar de Great Ball, elk in hun eigen gedachten.

'Remus, wat is er gebeurd!' Het was Lily Evans, de stem van een ander mooi roodharig meisje en Remus keek op om de vlammen in haar pupillen te zien opkomen.

'Wat is er in Merlin's naan gebeurd, Black roept alleen maar onwaarschijnlijke dingen, en ik ben niet de juiste persoon om Sirius Black te geloven op zijn woord, dus wat is er nou echt gebeurd!'

'Lily, alsjeblieft, wees niet boos op James -'

'Dus het is waar, je hebt haar gekust! Ik kan je niet geloven. Na al deze jaren van smeken, en dan kus je een andere heks! En -'

'Ik kuste haar niet! Ze kuste me! Ze verscheen uit het niets uit een muur en hinkte op mijn af alsof ik de enige persoon in de wereld was die warmte opwekte.'

Dumbledore secret plan - Time Turner Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu