Ze zaten in de trein, en Peter dacht dat hij zou exploderen. Hij was niet iemand die heel vaak praatte, maar dat was alleen omdat James en Sirius altijd opgewonden en enthousiast waren. Nu in dit krappe compartiment was er alleen stilte. Hij had het gevoel dat hij een soort geluid maakte dat over ongeveer twintig minuten zijn einde bereikte, om aan te geven dat het einde naarbij was.
Tegenover Peter zat de prachtige Lily. Ze had haar benen gekruist en haar handen gevouwen in haar schoot. normaal in de veronderstelling dat ze een boek aan het lezen was of anders wat rondneuzen en commentaar geven op de grappen van James en Sirius. Ze bleef echter stil en attent.
Naast Lily was haar vriendje, ook abnormaal rustig. Hij had zijn Head Boy-badge half hangend vastmaken en zijn war zat natuurlijk net als normaal, schots en scheef. Maar vandaag erger dan normaal. Hij had die ochtend helemaal niet echt geprobeerd het naar beneden te duwen. Hij zag er ook moe uit - hij had donkere kringen onder zijn ogen.
Zittend bij het raam op dezelfde bank zat Remus, het verst van Peter. Hij had een paar krassen op zijn gezicht en leek net zo versleten als gewoonlijk. Niets was echt veranderd
In een onverklaarbare voorzichtige houding ten opzichte van het naast hem zittende paar zat Regulus Black. De Slytherin was bijna meteen van kleding veranderd bij het verlaten van het station en was gekleed in Muggle-jeans en een donkerrode trui die Peter herkende. Het behoorde tot Remus' collectie truien. Het was gemakkelijk om hun poging te zien om Sirius, die tussen Peter en zijn vervreemde broer zat, tot Regulus te verwarmen door zijn Slytherin gewaden te verwijderen. Met Muggle kleren in de kleur van Gryffindor hiuse. Het leek echter niet te werken. Regulus was een boek aan het lezen en hield zijn neus buiten het werk van Sirius. Sirius zelf zat verzonken met zijn armen gekruist over zijn borst.
Om de druk in de kamer te verminderen, kondigde Peter aan dat hij naar de badkamer zou gaan en dienovereenkomstig het compartiment verliet en in die richting vertrok.
Dit is allemaal de fout van Weasley, dacht hij bij zichzelf. Al deze onhandigheid en stilte was teveel voor Peter om aan te pakken. Ze was egoïstisch, dacht Peter bij zichzelf.
Zodra hij aan het meisje dacht, was ze uit zijn hoofd en stelde hij zichzelf voor (natuurlijk terwijl hij boven het toilet zat, waar hij van alles inbeelde), als hoofd van de quidditch team. Hij stelde zichzelf als een extrovert, wild populair en knap persoon voor. Hij was nog steeds aan het herrineren over zijn grootste denkbeeldige prestaties op zijn wandeling terug. gedeelte. En wat hij vond, was precies wat hij had achtergelaten, behalve dat Sirius Peter's stoel had ingenomen en zichzelf van zijn broer had gescheiden. Zonder controverse te maken.
Even later was James duidelijk geïrriteerd in de stilte. Hij begon zijn voet te tikken, rommelde willekeurig door zijn spullen en keek rond in het compartiment
ook al was er maar heel weinig te zien.
'Ik ga mijn ronde doen,' verklaarde James uiteindelijk met alle autoriteit van een Head boy. Hij stond op.
'Maar je hoeft geen ritten te doen tot de avond valt,' zei Peter en James keek hem een ogenblik of twee aan en liep het compartiment uit.
Onmiddellijk wendde Lily zich tot Remus. 'Denk je dat hij van streek is? Hij is zo stil, het is onnatuurlijk.'
'Niet nu,' fluisterde Remus en ze knikte verlegen.
Regulus en Sirius keken echter omhoog. Was James van streek omdat Regulus hem had gevraagd of hij voor de feestdagen in Potter Manor kon verblijven? Remus schudde zijn hoofd als eenbericht aan Regulus en hij hervatte het lezen. Sirius ging echter rechtop zitten.
'Is er iets aan de hand tussen jou en James? Niets is fout toch?' Zei Sirius ernstig. Peter had niet eens gedacht aan het feit dat er misschien problemen in hun relatie zou zitten. Het gaf hem echter weinig hoop.
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanfictionGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...