Het kasteel was gehuld in de dood. Er waren geen studenten gedood, maar een groot aantal familieleden wel. Het aantal weeskinderen op de school nam wekelijks toe. Allison Maston was nu enig kind. Death eaters hadden alle zes van haar muggle broers en zussen gedood.
Een derde jaar Hufflepuf zakte door zijn knieën bij het ontbijt toen een uil hem het nieuws bracht. Hij was buiten bewustzijn en hij moest door James en Lily, Head Boy en Head Girl, naar de ziekenhuisvleugel worden gebracht.
Studenten werden links en rechts van school gehaald. Het was normaal geworden dat studenten in grote groepen naar de klas liepen. Niemand wandelde alleen in het kasteel Studenten vreesden aangevallen te worden door gewoon te lopen door de gangen of dat ze de volgende zouden zijn wiens vader was vermoord.
Voldemort werd sterker en zijn volgelingen werden steeds gekker. Ginny werd steeds angstiger naarmate de tijd verstreek. Haar ontmoetingen met Dumbledore waren nutteloos. Ze had hem over de Horcruxen verteld en over diegene in de Room of Requirement, maar hij was niet dichter bij het vinden van iemand dan zij en haar vrienden. Meer dan zeven maanden waren verstreken sinds Ginny arriveerde en het enige wat ze echt had volbracht was ervoor te zorgen dat Regulus zich niet bij de Heer van het Duister had gevoegd.
De Horcruxen leken steeds minder haalbaar te zijn. Er waren er zes en ze konden die zelfs niet pakken als het recht onder hun neus zat. Dumbledore verliet het kasteel steeds vaker op niet openbaar gemaakte reizen en wanneer Ginny hem het meest wilde zien, zou ze merken dat hij weg was. Maar Ginny herinnerde zich Harry's frustratie toen de tovenaar steeds afwezig tijdens haar vijfde jaar. Ze had nooit verwacht dat ze ooit echt met Harry zou sympathiseren. Ze wist nooit hoe hij zich echt voelde dat hij zoveel gewicht op zijn schouders moest dragen. Gedwongen worden om zijn vrienden te redden. Ginny wilde meer dan ooit met Harry praten, zijn raad vragen over hoe ze met Dumbledore moest omgaan. Maar deze gedachten maakte gewoon depressief en ze trok zich terug van haar vrienden, iets dat Remus goed had gedaan om te voorkomen dat het gebeurde.
Wat Ginny het meest irriteerde aan haar ontmoetingen met het schoolhoofd, was dat ze bij gelegenheid opmerkte dat hij niet volledig gericht was op de taak: het vinden van de Horcruxen en het vernietigen daarvan. Vaak zou hij irrelevante vragen invoegen over dingen die ze bij haar droeg; slechts twee dingen eigenlijk. Dumbledore had een ontwikkeld ongemakkelijke nieuwsgierigheid in Harry's mantel en de ring die Harry haar had gegeven.
'Je weet dat die mantel heel waardevol is, ik geloof niet dat er nog zo'n eentje is,' zou hij vrij willekeurig zeggen in hun gesprek.
'Nou James heeft er een,' antwoordde ze en hoewel professor Dumbledore dit al wist, had ze later spijt gehad hem eraan te herinneren. Hij kon zichzelf nu verder afleiden en zo James ook. Hierdoor confronteerde Ginny James. 'Heeft professor Dumbledore je gevraagd naar je mantel?' Ginny vroeg hem op een dag terwijl hij in de Room of Requirement zat.
Regulus was in de klas en Lily en Remus waren in de bibliotheek met Alice en Frank. Ginny, Sirius en James moesten proberen naar de Horcruxen te gaan.
'Hij vroeg me eigenlijk pas gisteren hoe ik het had gekregen. Ik zei hem dat het al eeuwenlang in mijn familie is doorgegeven. Dus hoe heb je het, van Harry toch?'
'Ja, ik vraag me gewoon af hoe hij het heeft gekregen, niet van jou, maar het maakt niet echt uit, doe me gewoon een plezier, als Dumbledore je ooit vraagt je mantel te lenen, zeg dan nee'. James keek verward.
'Is er iets mis met de mantel, Dumbledore kan zich volledig verstoppen zonder een mantel, waarom zou hij James om zijn mantel vragen?' Vroeg Sirius.
'Ik weet niet waarom hij erin geïnteresseerd is, maar hij heeft me vaak over de mijne gevraagd en om de een of andere reden maakt het me ongemakkelijk. Ik denk niet dat we zijn nieuwsgierigheid moeten aanmoedigen voordat we de Horcruxen inden vinden'.
JE LEEST
Dumbledore secret plan - Time Turner
FanficGinny is de laatste persoon dat nog leeft, zoals Dumbledore al had gepland. Om alles recht te zetten krijgt Ginny een Time Turner in haar hand gedrukt om terug te gaan in de tijd van de Marauders , waar ze kennis maakt met - hoe verrassend - de Mara...