Chapter 6

426 20 19
                                    

Ginny ging, zoals iedereen, naar de klas. Ze bleef zo ​​ver mogelijk weg van James, Lily en Peter vandaan, dat ze nu automatisch voor elkaar kreeg. Ze wendde zich van hen af ​​om te voorkomen dat ze meteen ging huilen of vloeken. Lily probeerde haar nog te troosten, maar Ginny zorgde ervoor dat ze een afstand hield tussen zichzelf en de heks en daarom besloot ook zij Ginny met rust te laten.

Sirius negeerde Ginny juist. Ze had geen probleem met hem, maar vond het geen enkel probleem om hem aan de andere kant van de tafel aan te staren zonder het eigenlijk te beseffen, om te proberen te onthouden hoeveel hij in de loop der jaren was veranderd ... wat Azkaban echt met hem had gedaan. Zijn huid was onscherp. Zijn haar was gekruld, maar glad. Zijn gezicht was niet verzonken. Zijn zelfvertrouwen lag op een overweldigende hoogte. Twaalf jaar in Azkaban. Hij zal twaalf jaar in Azkaban zijn.

Ze wist wat ze moest doen. Niemand heeft haar echt vertelt wat ze hier moest doen, dus kon ze net zo goed haar eigen plan trekken. \

'Ginny ... Gin, aarde aan Ginny...'

'Wat? Oh sorry.'

Zij en Remus zaten samen aan het andere eind van de Gryffindor tafel aan het avondeten. Meestal zat Remus daar ook, maar vandaag eens een keertje niet.

'Je weet dat we daar altijd samen naartoe kunnen gaan om samen te eten,' opperde hij.

'Oh, ik keek niet naar hen, ik keek naar het schoolhoofd,' loog ze. En nu dat ze dat deed, zag hij er nogal gefrustreerd uit. 'Het lijkt of er hem iets dwars zit, toch?'

Remus leek niet overtuigd, maar draaide zijn hoofd ook om naar Dumbledore. 'Ja, in feite zien alle leraren eruit alsof ze een zure bui hebben'. Lily keek nu ook eventjes naar de andere professoren. Inderdaad, elke leraar aan de Hoge Tafel leek te pruilen. Professor Mcgonnagall fronste zo diep dat Ginny dacht dat haar mondhoeken in haar soep zouden konden duiken. Slughorn, veel jonger, leek niet in staat om daadwerkelijk te eten, maar bewoog zijn eten met zijn vork over zijn bord. Een paar van de andere leraren steekten hun eten letterlijk alsof er Death eaters werden opgediend.

Dit werd ook in de klas geportretteerd. In de astronomie Tower nam Professor Sinistra die avond meer dan vijftig punten af van elk huis, en slechts twee huizen waren in die tijd in haar klas. De volgende ochtend gooide professor Burbage, normaal de leukste leraar in het kasteel, een veer op Frank Longbottom om in de klas te praten. Professor Mcgonnagall schopte Ginny en Lily uit de klas. Ze hadden elk met succes hun spinnenwebben getransformeerd in kroonluchters en wachtten op de rest van de klas om ook succes te vinden. Het was zo irrationeel dat zelfs andere studenten geïrriteerd raakten. f

Die week was de volle maan en Remus was een paar dagen zonder klasse. De eerste nacht had Ginny haar Onzichtbaarheidsmantel gepakt en bleef in de Common Room tot ze zag dat Sirius, James en Peter het portretgat naar buiten slopen de nacht in. Ze hadden James ontzichtbaarheidsmantel aan, maar omdat ze er alle drie in liepen en lang waren, konden ze de voeten tegen het tapijt zien schuren. In de klas nam Ginny extra aantekeningen voor Remus, maar het was haast irriterend om altijd zo alleen in de klas te zijn. Hij was donderdag terug in de klas en zag er erger uit dan ooit tevoren en was zich slechts een beetje bewust van de chaos van de leraren en studenten.

Op vrijdag, de eerste week van november, werd die ochtend voor de zevende jaar een vergadering bijeengeroepen.

Studenten zaten aan hun tafels het dichtst bij de hoge tafel, waar professor Dumbledore en alle dorpshoofden samen met een lange gespierde tovenaar met een bleke huid en bleek haar en een donkere mantel stonden. Zijn wenkbrauwen waren aan elkaar gebreid en zijn ogen waren diep geworteld, waardoor Ginny aan de oudere Sneep moest denken met laagje sneeuw boven hem. Toen had de man een grote rol in zijn handen en wachtte geduldig tot de studenten zich stil hielden.

Dumbledore secret plan - Time Turner Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu