Chapter 46

129 4 0
                                    

Gewekt door een zachte duwtje de volgende ochtend, opende Ginny haar ogen om Regulus te zien kruipen op haar bed naast haar. Hij zat met zijn rug tegen het hoofdeinde en zijn armen gevouwen. Ze rolde op haar zij en nestelde zich in de zijkant van zijn been.

'Ochtend, tijd om wakker te worden.'

'Nog vijf minuten,' gromde ze.

'Ik wou dat ik je de rest van de eeuwigheid kon geven, maar je moet eten en Sirius en ik moeten snel naar het hoofdkwartier, dus we dachten dat we je zouden meenemen. Je zou de dag daar kunnen doorbrengen en de rest van de leden van de Orde die je hebt verwaarloosd om te bellen sinds je terug bent. Iedereen wil je graag in handen krijgen. '

'Ik zie je daar over een uurtje,' zei ze grimmig.

'Dat kan je niet, Dumbledore's geheime bewaarder, hij komt speciaal voor jou bij ons langs.'

'Maar slaap ...' zei ze zonder veel overtuiging en Regulus grinnikte.

'Oh kom op.'

Ze dwong zichzelf uit bed en begon uit haar pyjama te stappen, nog half in slaap. Elke bescheidenheid die ze de afgelopen paar weken had kunnen redden met de jongens was helemaal verloren. Omdat Regulus en Sirius zo alleen woonden, hadden ze een beetje moeite gehad om hun gedrag te veranderen met een meisje in de buurt. Maar ze had minder kunnen geven. Uiteindelijk was rondlopen half gekleed geen schokkend iets.

'Denk je ooit dat de littekens weg zullen gaan?' Vroeg Regulus terwijl ze de woorden op haar rug met bezorgdheid bekeek. Een donkere blik over zijn gelaatstrekken bij de gedachte aan hoe ze ze ontving.

'Waarschijnlijk niet, tenminste niet de magische,' antwoordde Ginny eenvoudig. 'Degenen van het mes zullen misschien na een tijdje vervagen, maar ik zou het je vertederende neef niet willen vertellen dat ze haar eigen mes had ingesloten om blijvende schade aan te richten.'

'Als je me toestaat dat ik haar nu zou vermoorden,' klaagde Regulus, alsof het doden van Bellatrix Lestrange gemakkelijk was. Ze rolde met haar ogen terwijl ze haar kleren vouwde.

'Jij en Sirius allebei.'

'Ik snap nog steeds niet waarom je ons niet zult toestaan.'

Ginny draaide zich om naar hem, net toen ze haar spijkerbroek omhoog trok.

'Je maakt een grapje, je zou haar macht kunnen onderschatten, maar dat doe ik niet. Sirius stierf terwijl hij tegen haar vocht- '

'Maar als we samen gaan -'

'Dan zullen er net zoveel andere Death eaters zijn om haar te steunen. Ik zal zelf sterven voordat ik een van jullie verlies, heb ik mezelf duidelijk gemaakt?' Ginny vertelde hem, op de rand van hysterie.

Regulus stond op en omhelsde haar. 'Oké, oké, kalm.'

'Beloof me dat je niet naar buiten gaat en iets stoms doet,' eiste ze.

'Nogmaals? Het is al goed.' Hij legde zijn ene hand in zijn hart en de andere in gelofte. 'Ik beloof niets stoms te doen. Voel je je beter?'

'Veel beter,' zei ze en ze gooide een oud shirt en een trui op.

Sirius grijnsde naar hen toen ze samen uit Ginny's kamer kwamen. 'Morgen jullie twee.'

'Sluit de deur Sirius.'

'Hij is alleen jaloers,' zei Regulus met een knipoog en Ginny rolde opnieuw met haar ogen.

'Het ontbijt staat op tafel maar eet het snel op, want Dumbledore zal het niet leuk vinden als we te laat zijn.'

Dumbledore secret plan - Time Turner Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu