Chapter 11

344 16 8
                                    

Beste Ginny,

Ik hoop dat het goed gaat op Hogwarts. Het moet zo leeg zijn met de meesten van ons weg op vakantie. Het is ook leeg bij mij thuis. Het lijkt tenminste zo te zijn. Mijn zus besloot om op haar universiteit vakantie te vieren. Ze houdt niet meer van mij, ben ik bang. Al sinds ik elf was en mijn Hogwarts-brief kreeg, dat heeft ze me nooit echt vergeven. Niet dat ik zelf een keuze had. Ik ben een Muggleborm. Maar ik veronderstel ( en ik heb het niet vaak mis ) dat je dat al wist.  Ik denk vaak aan James en Sirius... en niet te vergeten Regulus. Het is meestal een opluchting om een ​​paar weken weg te zijn, maar nooit langer dan dat. Ik denk niet dat Sirius daar tegen kan, en dat is dan misschien een van de weinige dingen wat we gemeen met elkaar hebben. Ook ben ik echter blij dat je uiteindelijk een toegewijde vriend hebt gevonden in Remus. Hij zal je nooit teleurstellen. Ik breng tijd met hem door met studeren en praten over dingen die niet volledig zullen worden begrepen door de andere twee. Hij is geweldig. Ze zijn natuurlijk allemaal getalenteerd, maar Remus weet echt precies wat hij doet, altijd.

Ik weet dat je niet je kerst wilt doorbrengen met het beantwoorden van mijn vragen en als je dat niet wilt, hoef je het zeker niet te doen. Maar toch kan ik niet rusten voordat ik een paar, misschien wel onzinnige, dingen weet

Ik vermoed dat je James en mij persoonlijk niet hebt gekend, en we hebben toegegeven dat we vóór of net rond je eigen geboorte stierven. Maar ik vraag me af of je Sirius en Remus en iemand anders op school kende. A History of Magic zegt dat er een groep was die de Orde van de Feniks heette en dat we er deel van uitmaakten. Hoe verliep het daar? En Harry was nog maar één toen we stierven ... wie zorgde er dan voor hem? Hoe zag hij eruit? Was hij dapper?  Lief? Aardig? Misschien we egoïstisch of arrogant. Ja, ik ben bang dat hij egoïstisch is; zijn vader is de meest egoïstische man die ik ooit heb ontmoet.

Ook is Alice Prewett een goede vriend. Ze is briljant en iemand die ik vertrouw. Vertrouwen in haar is overbodig, maar vrienden maken zou haar een zeer warme kerstvakantie geven. Ze is nog steeds op Hogwarts. Ik hoop echt dat je een leuke ontspannen pauze hebt.

Liefst,

Lily. 

P.s. Is het nou nog steeds Evans, of misschien beter Potter. Want over een tijdje ben ik toch een Potter. Toch? Voor jou ben een Potter, maar ik ben nu nog een Evans. En wordt ik dan een Lily Potter.. of Lily Evans-Potter. 

~*~

Beste Ginny,

Als eerste wil ik je waarschuwen. Bellatrix Lestrange zat op King's Cross Station, zonder een goede reden, wat rond te sluipen. Het is waar dat ze onlangs getrouwd was, maar ze heeft geen kinderen op Hogwarts, alleen neven en nichten, die haar helemaal niet leuk vinden. Ik weet wat je me gaat zeggen: waarschuw Regulus en Sirius. Ze weet niet eens dat ik besta. Er is geen reden om me zorgen te maken, ik ben bij Dumbledore. En nog veel meer vertrouwde woordjes dat vaker uit je mond vallen. Maar zij weet wie je bent, ik weet het zeker. Er zijn een paar studenten op onze school die met haar corresponderen en ik geloof dat je een bedreiging bent geworden, omdat je hebt gezegd dat je zo'n elf Death eaters kunt opnoemen. Wees alstublieft voorzichtig. Ik weet dat je liever alleen bent, maar wees alsjeblieft in de buurt van iemand, een leraar, een Gryffindor, iemand die een kans op verdediging heeft. Bescherm jezelf, zo niet voor jou dan voor mij, Lily of misschien James.

Als we allemaal terugkomen, gaan we op zoek naar de Gruzielement in Hogwarts. Misschien kunnen we zelfs de tweede oorlog stoppen als we ze allemaal krijgen voordat Harry wordt geboren. Ze deden het in een jaar; we kunnen het in vier delen doen, vooral met zoveel kennis als we met u hebben. We hebben zoveel bronnen.

Oprecht,

Remus

~*~

Beste Lily,

Dumbledore secret plan - Time Turner Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu