Half in paniek zoek ik naar een zuster. Wat als er iets ergs gebeurt is? Mijn moeders naam stond wel aan het voeteneinde van het bed.
'Misschien is ze gewoon even naar de wc.' Probeert Stevan me gerust te stellen.
Ik knik. Misschien is er helemaal niks aan de hand. Stevan slaat zijn armen om me heen en geeft me een stevige knuffel. Daarna lopen weer terug naar de kamer in de hoop dat mijn moeder daar gewoon in bed ligt.
'Seb, Stevan?' Hoor ik dan zwakjes achter me.
Ik draai me om en schrik me een ongeluk. Daar staat Mel met haar hand stevig tegen haar zij gedrukt. Haar shirt is helemaal doorweekt van het bloed en ze staat helemaal te trillen. Snel lopen we naar haar toe. Nog net voordat ze zich laat vallen kunnen Stevan en ik haar opvangen.
'Dokter, hallo, iemand?!' Schreeuw ik in paniek.
Stevan geeft me een knikje en ik ren... geen idee waar ik heen ren eigenlijk. Waar ben ik eigenlijk? Het lijkt of ik rondjes ren. Waar is iedereen? Horen er niet dokters rond te lopen in ziekenhuizen? Waar is ma? Wat de flip is er gebeurd met Melissa? Helemaal in paniek ren ik, en ren ik. Er is helemaal niemand. Wat moet ik doen? Straks gaat Mel dood! Te tranen stromen over mijn wangen.
'Seb?'
Zachtjes word ik heen en weer geschud.
'Seb!' Hoor ik nu wat harder.
Ik kijk om me heen en langzaam vervaagd het ziekenhuis. Verward kijk ik om me heen. Ik lig in bed en naast me ligt Stevan. Zonder iets te zeggen gris ik mijn telefoon van het nachtkastje en toets ma's nummer in. Na elke keer overgaan word ik zenuwachtiger. Stevan kijkt me, niet snappend wat ik aan het doen ben, aan.
'Seb?' Hoor ik dan de zachte ochtend stem van ma.
'Oh mijn god ma!' Roep ik opgelucht.
'Wat is er?'
'Waar ben je? Waar is Mel?'
'Ik lig in bed Seb, wat is er aan de hand?'
'Waar is Mel ma?'
'Weet ik veel, in der kamer ofzo.' Klint ma's stem geïrriteerd. 'Ga je me nog vertellen wat er aan de hand is?'
'Ma, kijk even alsjeblieft of Mel op haar kamer is!'
'Als je me dan eindelijk verteld wat hier aan de hand is!'Ze zucht geïrriteerd en dan hoor ik haar de deur openen. Stevan kijkt me nog steeds verbaasd en verward aan. Ik hoor een andere deur geopend worden.
'Ze ligt nog gewoon te slapen.' Zegt ma dan.
Opgelucht slaak ik een diepe zucht.
'Ik leg alles uit als ik straks weer thuis ben.'
Ik hang op en laat me in Stevans armen vallen. Al snel stomen de tranen over mijn wangen. Deze keer niet van wanhoop en angst maar van geluk. Stevan wrijft geruststellend over mijn rug ook al heeft hij nog steeds geen idee wat er aan de hand is. Het was een droom. Ik ga rechtop zitten en kijk hem recht in zijn ogen aan.
'Het was allemaal maar een droom.' Herhaal ik dan hardop. 'Ik was zo bang.'
Ik geef hem een korte kus.
'Ik hou van je Steef.' Zeg ik nog steeds huilend.
Even is het stil. Heb ik dat nou echt zojuist gezegd? Verlegen kijk ik van hem weg.
'S..sorry.' stotter ik dan.
Stevan pakt mijn kin vast, nu moet ik hem wel aankijken. Dan geeft hij me een kus op mijn voorhoofd.
'Ik hou ook van jou Seb.'
Ik klamp stevig aan hem vast. Zijn handen wrijven geruststellend over mijn rug. Op dit moment lijkt alles perfect. Ma is oké, Mel is oké, ik heb een vriendje. Alles is compleet.
'Je bent schattig als je net wakker bent, wist je dat al?' zegt Stevan dan.
Ik kijk hem lachend aan.
'Well thanks, denk ik.'
'Wil je nog over je droom vertellen?'Zachtjes knik ik, dan vertel ik huilend over mijn droom. Ik was zo in paniek. Het leek zo echt. Ik kon het bloed voelen. En ik zou zweren dat mijn telefoon echt gegaan was. Ik weet niet waarom ik nog steeds huil. Midden in mijn verhaal stop ik met vertellen en pak mijn telefoon. Ik kijk in mijn recente oproepen en zie tot schrik dat ik inderdaad gebeld ben. En ik opgenomen heb. Was het wel echt een droom? Ik kijk nog eens en kijk dan bang naar Stevan, terwijl ik hem mijn schermpje laat zien. Het was echt een droom. Toch?
A/N
Sorry dat de laatste 2 hs shit waren qua lengte. Hoop dat je het ondanks dat wel en beetje leuk vond :)) Dit hs is speciaal voor jou MeikeEvi! Happy bday girliee♥♥ ly wjnmk! Oke genoeg geslijmt :P Doegdoegg♥
29 januari 20175 oktober 2018
JE LEEST
Where it all started! (bxb)
RomanceIedereen om Sebastiaan Kollor heen denkt dat hij homoseksueel is. Inmiddels begint hij er zelf ook een beetje over te twijfelen. Zijn beste vriendin bedenkt een plan om hem te laten inzien dat hij op jongens valt en dat er helemaal niemand is die he...