Part 1~sår

1.9K 48 7
                                    

Broken ones~Jacquie lee

Tjabba okej nu kommer första kapitlet komma och här uppe kommer jag skriva en låt jag lyssnat på medans jag skrivit eller en låt jag tycker ni borde lyssna på när ni läser men japp då kör vi igång...

___________________________

Jag satt på mitt rum...tårarna rann...varför skulle jag aldrig få ett normalt liv?! Jag kollade mig själv i spegeln och gjorde en äcklad min..där satt jag felix Sandman 16 år homosexuell eller bög som alla säger...blont hår blåa ögon lång och ganska smal...och med världens fulaste utseende..och kollade tillbaka på mig..sen började jag tänka på vad som hände i skolan samma efter middag...

Felix perspektiv flash back

''Jävla bög''
''Ha gaaaay''
''Ska du inte gå och röv knulla nån?''
''Akta Oscar bögen är kär i dig!''
Alla ord högg till i magen..som knivar.
En ensam tår letade sig fram i ögon vrån. Men jag torkade irriterat bort den.
Inte gråta nu felix! Jag bet mig hårt i läppen för att hålla in tårarna...
Jag öppnade skåpet och slängde in grejerna... Klistrade på ett fejk leende och stängde skåpet.
''Vad ler du åt bög jävel?! tänker du på Oscar naken?'' jag kollade upp och där stog Jonas och hånflinade..
''N..ne..jj'' stammade jag fram.
''Här ska du få något att flina åt!'' Jonas knöt näven och träffade in ett hårt slag i min mage. Jag kved till och föll ihop..
Han sparkade om och om igen...och jag kunde inte hålla in tårarna längre.
''J..jo..nnas ss..n..näälla s..luta'' grät jag.
''Haha tjut då!'' Sa Jonas och sparkade mig en sista gång det hårdaste han kunde..jag såg svart i tre sikunder sen gick han skrattandes iväg..
Lärare...elever alla hade bara kollat på och inte gjort nått..
''Felle..?'' Jag kollade bakom mig och såg Oscar komma gåendes med snabba steg.
Men jag bara ställde mig upp och sprang..sprang till dom gamla toaletterna..
''Jag slet upp ett av båsen och låste och gled ner mot båset..
dörren till toaletterna öppnades.
Och ett par skor kom fram i springan vid båsen jag var i
''Felle hur äre?'' jag kände genast igen hans vackra och sammetslena röst..oscar..
Jag torkade bort tårarna rättade till kläderna klistrade på ett fejk leende och låste upp.
''Hey oscar!'' jag log mot honom.
''Hur äre med dig felle och varför låg du på golvet?''
Jag försökte komma på en lögn i mitt huvud..
''Ehhh jag trillade..'' Han kollade skeptiskt på mig.. men verkade gå på det..
''Okej men messa om de är nått'' sa han och log.. Jag hållde på att smälta av hans leende...han vände sig om och gick ut..
jag låste igen och lät tårarna falla..
Jag behövde få kontroll över mig själv.. Jag slet upp facket i min väska och tog fram det lilla rakbladet...tog det på hunden och drog..

Felix perspektiv nutid

Jag kollade på armen... Där alla skador fanns...sen ställde jag mig upp...gick in på toan.. La mig ner och drog ut lådan under bad karet.. Öppnade...tog ut rak bladet...
''Ett för att jag är ful'' sa jag och drog. Blodet sipprade fram..
''Ett till för att jag är hatad'' sen kom jag på fler och fler anledningar..
''Och tillsist ett för att jag trodde att en som Oscar kunde älska en sån som mig..
Det sista blev djupt..riktigt djupt...svarta fläckar började dansa framför mina ögon..och allt blev svart..
___________________________del ett nu då sorry för stavfel men sitter i en bil mot Öland så det blir skakigt! Puss!<3

När allt faller sönder..Where stories live. Discover now