Kapitel 28-brevet

825 29 10
                                    

River flows in you- yiruma

Omg första instrumentala👌🍌

🚫kort🚫

_____________

Ogges perspektiv

Där låg han....här i en säng brevid mig...

Det hade han gjort sen det där med Oscar hände....han var skärrad...ärrad för livet...mardrömmarna sliter itu honom...han gråter i min famn om nätterna....är rädd för mörkret...är rädd för att vara ensam..

Han är så vacker.....hans långa svarta ögonfransar nuddar den tunna huden under ögat lätt...hans stora underbara läppar gör små konstiga men gulliga läten när han andas..

Jag suckade och kollade upp i taket...Jaa....är jag gay...? Jag vet inte...jag hade ju en tjej för nån månad sen....jag saknar henne verkligen....men Omar....han får hela mitt hjärta att göra volter...hela han är så perfekt....jag vill bara ha honom...älska honom...bli älskad tillbaks...

Jag vände återigen blicken mot honom...nu hade han tatt upp tummen och börjat suga på den...

Gulligt...

Han började gny lite..eller inte lite.

Han satte sig kapp rakt upp och kollade sig om snabbt i rummet..

Han fick syn på mig och kastade sig i mina armar. Han grät och skrek...som vanligt..men jag kunde inte låta bli att le...jag hade världens underbaraste kille i famnen..

Jag strök honom lätt över ryggen..hyssjade lite och kysste honom löst på kinden....

Mobilen blippade till...jag tog upp den...

Tappade den nästan i golvet av förvåning...

Hennes namn lös up skärmen...

Men jag lät bli att svara...jag har kommit över henmne...

Oscars perspektiv

Fega jävel...du är så feg...jaa oscar..du är feg...du vet om det? men VARFÖR gör du inget? joo för du är FEG! din pojkvän skadar sig själv.....och du gör inget.....

jag hållde mig hårt för huvet..tankarna bara forsade genom hjärnan...skrek åt mig...anklagade mig...men dom hade ju rätt...jag är feg...en feg jävel..

Jag satte mig försiktigt upp....

Felix låg där brevid mig...

Jag drog honom lite intill mig och drog upp ärmen på hans hoodie..

Jag bet mig hårt i läppen...varför..? Hela hans vackra arm var fylld med sår...fylld med brännmärken....knappt nån hud...

Jag strök försiktigt med tummen över dom...

Tårarna rann nu ner för mina kinder...varför skulle han vilja skada sig själv..? Han är ju vacker...underbar...hela han...till och med hans öronsnibbar är perfekta...

Jag hulkande till....la mig ner och borrade in mitt huvud i gropen i hans hals...vad har jag gjort? Fått min kille att skada sig själv...? Försöka ta självmord två gånger...fått honom att gråta....jag är hemsk...hemsk...

Jag drog in honom i min famn...andades in doften av hans hår...

Kände ögon locken bli tyngre...låt det vara för evigt...låt mig aldrig mer få öppna ögonen...

Felix perspektiv

Jag böjde mig ner...kysste honom lätt på munnen....

Tårarna rann ner för mina kinder....

Brevet la jag i hans hand....

Den hand som jag aldrig mer skulle få hålla....den hand som en annan kille skulle ta över....

Jag strök honom sakta över håret...

Vände på klacken....och gick ut...

Sprang genom snön....mot hamnen (mobba not i dont have a idea)

Berget sträckte sig högt...

Jag tog mig sakta upp för det....

Blåsten vinkade i mitt hår....

Jag vet att jag nyss tog självmord...att jag sa att jag älskar Oscar men som man brukar säga ''låt den du älskar gå'' och det är precis vad jag gör...låter honom gå...låter honom va lycklig....för med mig blir han förstörd...

Jag gick fram till kanten.....isen låg tjock...bra..

Tårarna frös på mina kinder...

Jag tog det sista steget....

Jag är fri...

__________

Jaa...felix är faktiskt död nu..

Hejdå

När allt faller sönder..Where stories live. Discover now