2

3.3K 374 212
                                    

"Nah" Hoonjae memberikan 11 fail kepada Seventeen.

"Apa ni?" Seungcheol mengambil salah satu fail itu lalu dibelek.

Yang lain pun mengambil kecuali Soonyoung dan Mingyu, goyang kaki budak dua orang tu.

"Hwang Minhyun? Siapa mihun ni?" Jeonghan menggaru kepalanya.

"Nama dia Minhyun bukannya mihun -_-" jawab Hoonjae datar.

"Asal ada sebelas orang?!" Jihoon menghentak fail tak puas hati.

"Sebab diorang satu kumpulan jadi senang kerja korang" jawab Hoonjae dengan penuh kesabaran.

"Kerja apa pula ni??" Junhui menayang muka malas.

"Senang je kerja korang jaga diorang cari dalangnya and then settle!!" Hoonjae mendepakan tangannya tetapi tetap tidak mengembirakan Seventeen.

"Kau kata kau nak bagi cuti kat kitaorang sebulan!" Seungcheol menahan geram.

"Memang la tapi disebabkan appa diorang minta yang terbaik dan kena ramai aku target korang" Hoonjae duduk di kerusi penat berdiri.

"Waduhh berapa?" soal Chan.

"Boleh tahan banyak seorang jaga sejuta?" Hoonjae menayang muka biasa, Seventeen nganga.

"Kau biar betul?! Fikir ni kedai bapak ayam beli anak orang? Aduh!!" Seokmin mengusap kepalanya selepas diketuk oleh Hoonjae.

"Aku tak suruh pun korang beli diorang!!" Hoonjae mengusutkan rambutnya. Stress.

"Ok tolong detailkan pasal diorang ni" Wonwoo beralah.

"Ok diorang anak jutawan, mesti korang dah biasa anak jutawan ni selalu kena target jadi family diorang ni upah korang dan cari dalang semua ni" terang Hoonjae.

Ok terus terang Seventeen ialah penyiasat, kerja diorang cari dalangnya tangkap atau bunuh.

"Kitaorang setuju bila kau bagi kitaorang cuti lama" kata Seungcheol.

"Berapa?"

"5 bulan"

"Heol no! Kurang!"

"3 bulan"

"2 bulan la"

"Hmmm deal" Seungcheol beri kata putus setelah habis berdebat dengan Hoonjae.

"Ingat ek sebelum aku bagi korang gaji yang lumayan dan cuti lama! Korang kena buat kerja betul-betul dulu!!" arah Hoonjae tegas.

"No problem bro ni Seventeen la" kata Mingyu.

"Hah yelah tu boleh buat betul-betul"

"Dah-dah ni kitaorang terus jadi penyiasat terus kan?" tanya Minghao.

"Tak korang kena menyamar sebab penjenayah ni kuat stalk anak teruna orang" jelas Hoonjae.

"Aku syak masa diorang mandi pun penjenayah tu stalk" bisik Chan kepada Hansol.

"Ewwww" Hansol tayang muka geli.

"Hah kitaorang kena menyamar jadi apa?" Jisoo bermain pensel.

"Driver peribadi diorang" tercampak pensel yang dimain oleh Jisoo tadi selepas mendengar jawapan Hoonjae.

"Pfft UHUK UHUK! WHAT?!"

"Hoonjae… tak swag la jadi driver"

"Woi apa class jadi driver!!"

"Ok la tu daripada bibik!!"

"OK KAU KATA?! KERJA DRIVER KAU TAU TAK APA?! BAWA ORANG KEHULU KEHILIR! HAH BILA DIORANG NAK PERGI DISKO AKU PUN DRIVE JELAH?! HAH GITU?!"

"Jihoon hyung boleh ke pandu? Mana tau dia nak tekan pedal minyak tapi tak sampai-sampai"

"HALAMAK GALAH NI CARI GADUH PULA DIA! KAU NAK KAKI KE GITAR AKU?!"

Hoonjae bersandar di kerusi dengan muka redha dah biasa kena kritik dengan Seventeen.

Bro tabah.

[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||Where stories live. Discover now