"Woojin! Jinyoung! cepat la sikit!!!" Rungut Jeonghan dengan geram, orang baru dapat emergency call suruh balik rumah cepat tapi sempat diorang buat kerja lambat-lambat.
Woojin yang dari tadi asyik mendengar bebelan dan jeritan Jeonghan hanya diam sambil mengemas fail-fail yang berselerak dimeja dan dibantu oleh Jinyoung.
"Ish bising la dia tu hyung tak sakit telinga ke asyik dengar dia memekak?" Soal Jinyoung geram. Nak pecah telinga duk mendengar Jeonghan membebel.
"Sebab aku dah biasa dengar la aku diam je memang tak boleh nak hentikan dia bebel" ujar Woojin dengan muka redho.
"Amacam dengan driver kau?"
"Macam tulah hilang kena culik" jawab Jinyoung datar.
"Macam-macam jadi haish"
Kring!!
Pergerakan mereka terhenti apabila deringan dari telefon Woojin berbunyi. Dengan pantas dia menjawab panggilan seseorang.
"Hello Minhyun hyung? Asal bunyi bising tu?" Soal Woojin hairan.
// t-tolong kitaorang!! Kitaorang kena serang— YAH SIAPA BENARKAN KAU CALL ORANG HAH?! MINHYUN KAU LARI CEPAT AKU TAK BOLEH TAHAN MAMAT NI EVEN DIA CHUBBY NAMATI— WOI SESEDAP KAU JE KATA AKU GEMOK //
"H-hyung!! Hyung ok tak tu!!" Jinyoung memandang Woojin yang sudah gelisah.
// cepat minta bantuan!! Kitaorang kat ofis—
Tut. Tut. Tut.
"Hello? Hyung!!!"
"Kenapa ni?" Jinyoung memandang hyungnya cuba untuk menenangkannya.
"Minhyun hyung dalam bahaya..."
"Mwo?!"
"Oi aku suruh cepat asal tak keluar-keluar lagi ni?!" Sergah Jeonghan di depan pintu sambil mencekak pinggang.
Terus mereka menghampiri Jeonghan nasib baik tak melatah jejaka itu.
"Dah kenapa?"
"Tolong kitaorang!! Diorang dalam bahaya!!"
"Siapa? Kat rumah pun ada lagi bahaya dari tu" jawab Jeonghan lalu mengorek hidungnya yang tetiba gatal.
Dafak.
"Tak!! Sekarang ni Minhyun hyung dalam bahaya!! Dia kat ofis!!" Ujar Jinyoung sambil menggoncang bahu Jeonghan.
"Wait.. maksudnya.. OYEMJI CHAN AEGI AKUUUU JOM CEPAT!!" belum sempat Woojin dan Jinyoung ingin bersuara, Jeonghan terlebih dahulu menarik lengan mereka berdua.
"CHANNNN TUNGGU HAKU CHANNNN"
+++
"Hye Kang Daniel" sapa seseorang dengan senyuman sinisnya sambil memegang batang mop di tandas lelaki.
Aktiviti jejaka itu terhenti seketika.
"Kau siapa?" Soal Daniel hairan, gila tak pelik acik cleaner tetiba tegur kalau muka baik takpe la juga ni tayang muka macam nak raba anak orang.
"Ok la disebabkan kau nak mampos aku bagitau nama aku, Jung Hoseok imnida" ujar Hoseok lalu berjalan kehadapan.
Daniel pula makin lama makin kebelakang sehingga dia bertemu dengan dinding.
"Kau nak lari mana?" Soal Hoseok lalu mengeluarkan pisau lipatnya.
"Apa kau nak buat?"
"Simple, bunuh kau" Hoseok terus menyerang Daniel tanpa membaca bismillah.
Tak patut contohi ini anak.
Suasana mula menjadi tegang apabila mereka sedang bergelut, Daniel sedaya upaya mengelak dari terkena tikaman dari Hoseok hanya walaupun lengan dan kakinya sudah bercalar akibat terkena pisau yang tajam itu dia tetap tidak mengalah.
"Lepaskan aku!!!!" Daniel cuba menolak lelaki itu tetapi silap langkahnya dia terjatuh di atas Hoseok.
"Whattafak?"
BAM!
"OI DANIEL LAMA BEBENOR KAU BASUH TANGAN—
Junhui yang baru sahaja menyepak pintu terus terdiam melihat adegan yang agak kurang suci dimatanya.
Daniel pula dah bagi bahasa isyarat minta tolong menggunakan mata dia.
"Oi tolong aku—
"EH SORRY GANGGU KORANG BERGAY HAH SAMBUNG-SAMBUNG" Junhui terus menunduk dan keluar dari tandas lelaki itu sempat lagi dia tutup pintu tu.
"Bangang la dia ni, WOI TOLONG AKU SENGALLLLL"
__________
Sorry gais lambat update
YOU ARE READING
[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||
Hayran Kurgu13 pak cik driver yang penuh rungutan × 11 orang majikan yang riak lagikan gila "Hey driver bawa aku pergi tandas" "PERGI LA SENDIRI! APA FUNCTION ADA KAKI ADA AKAL TAPI TAK NAK GUNA!" "Aku sentap hiks" ◆Start: 1 / 3 / 2018 ◆End: 19 / 12 / 2019