Jeonghan POV
Aku memandang Seungcheol dan Jaehwan tengah lari dari jauh, mesti Seungcheol buat hal lagi tengok orang yang kejar diaorang pun dah tau siap bawa parang lagi.
Kata cafe tapi asal ada parang sebesar lengan tu? Parang tu digunakan untuk potong daging atau potong kek yang keras gila namatey?  ̄︿ ̄
"Lambatnya Woojin ni!!" rungut ku, sesekali aku main lambung-lambung pisau.
Orang tak takut sebab diorang ingat tu pisau mainan well pandai Mingyu tolong designkan pisau ni.
Mingyu: *felip hair*
Aku rasa kan aku ni macam penghuni kat jamban awam ni, lambat gila la Woojin tu la orang dah bagi amaran jangan makan sambal ramen nak juga makan.
Kalau dengan meenya ok la juga ni SAMBALNYA takde mee tempah maut betul budak tu.
"Pak cik! Tu pisau mainan pak cik ke?" tiba-tiba seorang budak lelaki muncul di depan aku.
What? Dia kata aku pak cik?
PAK CIK KAU KATA KAT AKU?!
Cuba la panggil abunk ke hyung ke ni PAK CIK?! Tua sangat ke aku ni ((´д`))
"Eh aku bukan pak cik la" aku memandang budak itu geram, ikutkan hati nak je aku sekeh lubang hidung dia jadi macam hidung natang pink tu.
"Haah la sorry hehe mak cik tu pisau mainan mak cik ke?" hampir tercampak pisau aku apabila budak tu cakap begitu.
Hiks tadi pak cik ni MAK CIK PULAAA.
FIKIR AKU SAJAT KE HANAT?!
YANG SAJATNYA SEUNGKWAN BUKAN AKU!!
"Aku bukan pak cik, mak cik!! MAHUPUN ATOK DAH NENEK KAU CAKAP BENDA LAIN PISAU NI MELEKAT KAT ANU KAU!" ugut aku, tapi budaknya wat lek wat pis je.
"Buat apa nak melekat kat anu kita halah tu pisau mainan la dan kita dah sunat hyung je dah besar tapi tak reti nak sunat" balas budak tu pedas.
Aku baring menonggeng, hiks sampai hati budak ni kata macam tu (╥_╥) ada juga yang kena potong habis nanti.
"Hyung! Pinjam pisau mainan tu boleh?" budak tu membuat muka comel.
Fikir aku cair ke woi -_- Dah la cakap benda terkutuk tadi.
"Kau nak buat apa dengan pisau mainan ni?" Jeonghan menunjuk pisau yang dipegangnya, bersinar terus mata budak itu.
"Nak bunuh lipas!!" kata budak tu teruja, aku menggaru kepalaku.
Asal perangai dia.
Macam aku? _(._.)_
Dulu masa kecil aku pergi curi parang appa aku sebesar kaki hulk berat tak payah cerita jenuh kau nak heret dari dalam rumah sampai ke laman belakang ambil masa setengah jam juga la nak heret parang tu padahal dalam 10 meter je jaraknya.
Niat aku curi parang appa aku sebab nak bedah katak ( ̄∀ ̄) aku tengok kat tv macam best je bedah katak jadi aku test la kes pisau bedah takde jadi aku rembat la parang appa ni.
Tamat!!
Hebatkan story aku tau dah *flip baju budak*
"Hyung dah kenapa? Gila ke? @( ̄- ̄)@" budak tu memandang aku pelik.
"Haish aku tak boleh bagi pisau ni kat kau" aku menepuk bahunya.
"Kenapa pula?! Alah bunuh lipas je kot!!" budak itu menghentak kakinya.
Eh ada juga yang hilang jari kaki nanti.
"Aku tak boleh nak bagi pisau ni sebab! Aku tak nak kau jadi macam aku! Hiks ada baiknya kau pergi pegang cangkul bunuh semut! Biar kawan Jaehoon pupus!! Takde semak mata tengok dia menonggeng borak dengan natang tagune tu!" aku memegang kedua-dua bahu budak tu.
Series ada baiknya dia pergi buat kerja lain sebab aku tak nak dia jadi macam aku jadi spy membosankan ni dah 3 orang aku bunuh, TERPAKSA ok!! Diorang tu tak reti nak duduk diam lepastu bila bos bagi green light aku tembak jelah diorang.
Senang kerja aku HUAHAHAHA!!
"Alah hyung cakap jelah hyung memang tak bagi pisau mainan tu" budak itu menjeling aku.
Eh tahu-tahu je *malu-malu kucing*
"Dah la kita nak pergi main kat taman" kata budak itu belum sempat dia nak pergi aku menahan dia.
"Apa?" budak tu memandang aku malas.
Alah merajuk ke? Tak manly la main merajuk-merajuk ni heh.
#Jeonghantaksedardiri
"Sebelum kau pergi ni bagitau la nama kau! Dah la badan chubby!!" kataku jahat.
Budak itu terus menampar aku. Hiks dia tampar kita wakk *pandang readers*
"Ish!! Nama kita Chimchim!!" kata budak tu.
What.
Da.
Kentut.
Chimchim?
"WOI KAU SAJA KAN BAGI SPOILER KAT SINI?! KAU NI PUN NAK JADI MACAM SOONYOUNG KE?! SUKA BAGI SPOIL!!" aku menggoncang badan budak tu kuat.
Habis semua orang pandang.
Ahh kesah apa aku. Sekarang ni budak ni bagi SPOILER!!
Belum puas aku goncang budak tak bersalah ni Woojin tiba-tiba menyepak buntut aku.
PAHAL HARI NI SEMUA ORANG JADI KEJAM KAT AKU?!
"Woi! Kau nak bunuh ke budak tembam ni?!" kata Woojin dan akhirnya!!
Dia pun kena tampar oleh budak itu *proud*
"Takde la dia bagi spoiler Bts k--" belum sempat aku habiskan ayat aku, camera man datang lalu tampar mulut aku.
Hiks DAH AGAK HARI NI SEMUA PAKAT KEJAM DENGAN AKU!
Dengan tak sengaja aku terlepaskan budak itu. Mencicit lari dia tahu takut heh.
Aku memandang Woojin, dahi aku berkerut.
"Pahal dengan kau ni? Baju basah, rambut basah, seluar basah, spender kau tak basah kan?" tanya ku.
Woojin pandang aku semacam aipp ( ̄∀ ̄)
"Tadi banjir kat dalam air tiba-tiba main pancut" dia menyisirkan rambutnya yang basah kebelakang.
Uuu ngancam (─‿─)
"So kau nak balik ke rumah la ni?" dia mengangguk. Aku terus bangun dan Woojin pun turut bangun.
"Kau cakap apa tadi kat budak tu?" tanya Woojin kepadaku.
"Alah biasa la budak-budak cerita pasal diorang main la" tipu aku.
"Halah tipu tadi aku dengar kau carut kuat-kaut" kata Woojin sinis, dia terus masuk ke dalam perut kereta.
Manakala aku sibuk memegang dada dan buat drama.
_____________
Yang story The Killer tu author akan pub bila covernya dah ada.
Hari tu ada tapi dah terdelete bijakkan author korang ni.
Btw yang spoiler tu….… korang rasa apa?
Dah berjangkit dengan Soonyoung punya pasal
Thanks Imtyrah untuk cover ni. Sorry tau aku asyik lupa je nak tag kau😂😂
YOU ARE READING
[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||
Fanfictie13 pak cik driver yang penuh rungutan × 11 orang majikan yang riak lagikan gila "Hey driver bawa aku pergi tandas" "PERGI LA SENDIRI! APA FUNCTION ADA KAKI ADA AKAL TAPI TAK NAK GUNA!" "Aku sentap hiks" ◆Start: 1 / 3 / 2018 ◆End: 19 / 12 / 2019