40

1.2K 164 88
                                    

"Gais kalau kita mati macam mana?"

"Macam tulah" L.Jihoonmenatap Wonwoo yang tidak jauh darinya dengan tajam.

"Apa kau dengki sangat dengan aku? Dari tadi cari pasal" Wonwoo tersenyum sinis.

"Kalau bukan disebabkan skandal kau tu si Soonyoung tagune tu aku takkan cari pasal dengan kau"

"SEJAK BILA DIA JADI SKANDAL AKU HANAT?!"

"TADI PAHAL KAU?!"

Minghao menggelengkan kepalanya perlahan, dari tadi pak cik berdua ni bergaduh kejap gaduh pasal kerusi kejap gaduh pasal mata sepet haish.

"Hyung" Minghao memanggil Jisoo yang menunduk dari tadi disebelahnya tapi tiada reaksi mahupun sahutan dari jejaka itu.

"HYUNG!"

"APA?!" Terus terangkat kepala Jisoo memandang Minghao dengan mata bulat.

"Hyung tidur ke tadi?" Soal jejaka Cina itu.

"Taklah hyung tutup mata"

"Ceh alasan lapuk la"

"Dah tahu buat apa ditanya lagi der -,-" Minghao tersengih lalu dia memandang pintu yang masih tertutup rapat.

"Bila kita boleh keluar ni?"

"Bila kita dah mati" celah Wonwoo tiba-tiba, dia ni dari tadi bagi ayat tak boleh blah.

"Kau pahal dude"

"Aku takde hal, kau yang pahal" Jisoo dan Minghao menayang muka datar apabila anak Jeon dan anak Lee sambung bergaduh.

BAMM!!

"WARGHHHH ANAK HARAM"

+++

"WOII APA KAU DAH BUAT DENGAN VAN KESAYANGAN AKU VAVIII" Seokjin mula meratapi apabila melihat van kesayangannya sudah terbakar akibat letupan yang agak kuat.

"Tulah rasakan" ejek Soonyoung siap dia jelir lidah lagi.

Well, dia cepat bertindak sebab apabila dia tiba di rumah Wanna One, Soonyoung ternampak ada satu van yang parking di depan rumah itu so dia letak la bom jangka masa kat bawah van tu.

Bijak anak Kwon ni. Laki siapa ni mohon kutip bawa balik rumah.

"Heh jangan berlagak sangat, bila-bila masa je aku tarik picu pistol ni tepat kena kepala kau" ujar Yoongi sinis, dia takkan kalah!!

"Siapa yang berlagak sekarang ni, idiot" ujar seseorang yang berada di belakang Yoongi sambil pistolnya diacukan pada jejaka berkulit putih mayat itu dan Seokjin.

Dua pistol bhai bukan beshe-beshe.

"Dafuq?"

"Good Kim Mingyu huahahahaha" Mingyu tersenyum sinis, seperti anda fikir tadi dia tumbang dikalahkan Seokjin padahal tak dia saje bagi ruang kat pak cik tu untuk menang.

Bila dah nampak ada yang dah lalai, masuk jarum la apa lagi.

P.Jihoon? Jangan risau Mingyu dah heret dia masuk dalam stor senyap-senyap tadi.

"Mana yang lain?" Soal Mingyu pada hyungnya.

"Entah, katanya on the way tapi kau tau kan masing-masing macam mana" jawab Soonyoung.

"Tch diorang lambat sebab kitaorang" celah Yoongi tiba-tiba.

"Apa maksud kau—

Belum sempat Mingyu menghabiskan ayatnya, Seokjin terus menerkamnya.

"HIYARGHHH"

"JANGAN TARIK RAMBUT AKU LAGI JANTANNNNNN" kini sesi tarik menarik rambut bermula sekali lagi, sampai di bawa belakang rumah tau.

Yoongi dan Soonyoung memandang antara satu sama lain.

"Lawan?"

"Mari jadi lelaki, lawan tanpa gunakan senjata" cabar Soonyoung.

"Boleh aje" Yoongi membuang pistolnya dan keluarkan pisau di poket lalu dicampak jauh-jauh.

"Aku nak kata kalau rongak jangan salahkan aku"

"Ada aku kesah?" Balas Soonyoung selamba.

Yoongi pula yang bengang dengan kata-kata Soonyoung, belum tunggu masa sesaat Yoongi mula menerkam jejaka itu.

Pertarungan menjadi sengit diantara mereka berdua. Tak macam Seokjin dan Mingyu dari tadi main tarik rambut dengan baju. Sekarang ni diorang tengah lawan pakai penyapu dengan penyodok pula.

"MEH AKU SAPU MUKA HODOH KAU TU"

"MAJU SINI LORHHH BIAR AKU SODOK BONTOT KAU TU HANAT" Mingyu mengangkat penyodok yang dipegangnya acah nak sodok orang.

Bammm!!

"JANGAN BERGERAK KAMI POLIS"

Soonyoung menolak Yoongi jauh-jauh lalu dipandang seseorang yang sedang acah jadi polis, dahi ditepuk dengan kesal.

"HYUNG SALAH TIMING HYUNG, NGAKU POLIS TAPI PAKAI SKIRT BUAT APA?!"



_______

Maaf gais sebab lambat update

[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||Where stories live. Discover now