36

1.5K 183 71
                                    

Keesokkan harinya, Bts mula keluar dari rumah untuk memulakan misi mereka kecuali Taehyung yang tengah peluk tiang elektrik.

"Huhuw nak ikut juga" rengek Taehyung.

"Jangan nak mengada! Elok-elok pipi kiri kau bengkak jangan sampai aku tambah kat kanan" ugut Seokjin sambil membawa peralatannya masuk ke dalam van.

"Hiks Yoongi hyung wae?" Taehyung memandang Yoongi yang sedang memakai topi hitam miliknya.

"Kau jaga jelah tahanan tu, tu paling susah tau diorang tu spy jadi diorang tu cekap jaga elok-elok" pesan Yoongi tanpa mempedulikan wajah sedih Taehyung.

Jungkook dan Jimin yang sedang membetulkan kot baju mereka hanya menahan tawa. Tabaik gelak depan member yang sedang bersedih.

"Namjoon kau dah settlekan semua?" Soal Yoongi pada Namjoon yang sibuk mengemas barangnya.

"Dah, lagi beberapa minit tak berfungsi  la benda tu" jawab Namjoon.

"Apa yang tak berfungsi?" Jungkook yang terdengar perbualan mereka mula bertanya.

"Kau rasa Seokjin hyung pakai baju tu sebab apa?" Jungkook memandang pakaian Seokjin lalu memandang Yoongi semula.

"Ouh patutlah"

"Ok semua dah ready?"

"Eh kejap!! Mana Hoseok hyung?" Celah Jimin tiba-tiba, dia baru perasan yang hyungnya itu tidak kelihatan dari tadi.

"SEYYA DISINI YIHAA!! AKHIRNYA IMPIAN GUE TERCAPAI" muncul Hoseok tiba-tiba dengan semangatnya, yang lain buat muka pokerface.

"Hah yelah, tercapai sangat nanti kau pergi dengan Jungkook dan Jimin" arah Yoongi.

"Wokay bos!!"

"Kau sebenarnya buat apa? Semua pakaian hitam ni nak mampos awal ek?" Yoongi mengetuk kepala Seokjin.

"Mampos awal hyung kata? Ni baru dikatakan swag tau!!" Seokjin membuat muka judge pada Yoongi.

"Swag sangat alih-alih tidur peluk patung kumamon juga"

"Hyung!!!" Merah padam muka Yoongi apabila Seokjin berkata sebegitu.

"Hape kau? Nak gaduh? Meh meh"

"Eh dah la tu gaduh!! Jom mula sekarang" Namjoon mula meleraikan pergaduhan kedua-dua hyungnya itu. Apa la dah tua pun nak gadoh  ̄ˍ ̄

"Kau tunggu ye, KIM TAEHYUNG SUDAH-SUDAH LA TU PELUK TIANG ELEKTRIK TU! HILANG TERUNA DIA NANTI" jerit Seokjin geram, dari tadi dia perhati perangai gedik mamat teh ni.

"Ish yelah!!" Taehyung merengus perlahan lalu melepaskan tiang itu.

"Macam mana Seokjin hyung tahu jantina tiang elektrik tu?" Bisik Jimin pada Hoseok.

"Entah dia scan kot" jawab Hosoek acuh tak acuh.

"Wow scan ._."

"Baiklah masuk semua KECUALI KAU TAEHYUNG!!" Yoongi menunding Taehyung yang ingin seludup masuk ke dalam van itu.

"Ish orang main-main je!! Jangan la series sangat!!" Kata Taehyung tak puas hati.

Tak puas hati sebab kantoi dia nak seludup masuk van.

"Kalau ada apa-apa call bukannya buat VIDEO CALL" pesan Namjoon pada Taehyung.

"Ye hyung aku tau"

"Ok kalau macam tu kami gerak dulu" Taehyung menggangguk perlahan lalu melambai ke arah membernya.

Hilang sahaja kelibat van itu, Taehyung meregangkan badannya.

"Masuk rumah nak tidur la tak nak tengok spy tu dah muak lagi-lagi muka macam ikan josh tu harap je mata macam kucing tapi muka macam ikan josh" bebel Taehyung berserta kutukan pada spy yang dikurung itu.

Manakal Jisoo pula tersedak air liur basi yang lain apa lagi tolong gelak jelah.

Ada tanda diorang nak mental dah tu.

+++

<< Rumah Wanna One >>

"Dah siap?" Soal Seungcheol pada Jaehwan yang sibuk membutang lengan bajunya.

"Dah, jom" Seungcheol mengangguk lalu mengikuti Jaehwan keluar dari rumah banglo itu.

"Kesian Seungcheol dah la member dia kena culik dia still nampak tenang" ujar Jisung.

"Dah tu tugas dia nak buat macam mana, dalam hati dia siapa yang tahu kan" kata Minhyun pula.

"Jihoon kau still cuti ke?" Soal Daewhi. P.Jihoon mengangguk.

"Haah tapi kejap lagi aku nak keluar nak buat laporan polis dah 24 jam kan"

"Baguslah tu kau buat report aku pun kesian kat diorang. Masing-masing diam je dah takde bunyi riuh dari diorang pula" Daehwi memandang Mingyu dan Soonyoung yang sedang ralit bermain telefon.

Sejak mereka tahu yang ada member Seventeen diculik semua menjadi sunyi dan senyap. Seventeen pula lebih banyak diam dan melekat dengan telefon kalau berborak pun hanya sekejap sahaja. Tiada gurauan, masing-masing series.

Mereka tak tahu yang Seventeen ralit dengan telefon sebab mereka sibuk menjejak penculik itu dengan bantuan Jungyon.

"Aku pergi dulu" bisik Jungyon pada Jeonghan lalu beredar bersama Daniel. Nak hantar mamat tu pergi office.

Jeonghan mengangguk, dia memandang yang lain. Masing-masing memberikan bahasa isyarat. Tiada lagi driver yang kuat protes dan banyak bergurau. Sekarang waktu pengintip bekerja.

Satu-satunya aura yang jarang Seventeen keluarkan dan hanya keluar pada waktu kerja. Jangan main-main, berhenti bergurau, fokus, series, bercakap bila perlu, peka, jangan percayakan sesiapa.

Orang disekeliling boleh menjadi musuh mereka tak kira la orang yang mereka kenal atau tak. Sebab itu mereka lebih banyakkan guna bahasa isyarat daripada bercakap.

Disebabkan member mereka diculik, mereka tahu pembunuh itu dah tahu akan identiti mereka. Maaf tiada lagi belas kasihan dan takde dah kena  berlembut hati lagi.

Mereka mencabar orang yang salah. Seventeen adalah satu-satunya spy paling berdisiplin. Silap la kalau cari pasal dengan mereka lagi-lagi sentuh bab member mereka.

Dengan adanya Jungyon lagi memudahkan kerja mereka. Wanna One silap pasal mereka yang dikira IQ tak tinggi mana dan suka buat benda remeh.

No, hampir separuh dari member Seventeen yang IQ-nya lagi tinggi dari IQ Namjoon.

Hanya sekali petik jari, mereka dapat mengesan kedudukan Bts dan orang yang mengupah Bts tetapi itu kemahiran Jisoo dan malangnya Jisoo diculik.

Salah mereka juga sebab terlalu berlembut hati dengan Bts. Dah la mereka tak tahu muka Bts. Fufufu itu pula kemahiran L.Jihoon. Kena culik pula si kecil tu. Eh eh

Mereka tahu yang Bts diupah oleh seseorang, tugas itu akan diserahkan pada Mingyu, Soonyoung dan Junhui.

Yang selebihnya jejak Bts.

Get ready Bts, Seventeen dah ready nak lawan korang semua :)


__________

Sorry sebab lambat update!!

[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||Where stories live. Discover now