<< Kedai Runcit >>
Sungwoon memicit dahinya, Junhui pula hanya tayang muka rilek sesekali dia bersiul tidak bersalah.
"Kenapa kau bawa aku ke sini?" Sungwoon menunjuk kedai runcit lama dengan pandangan tak percaya.
"Nak beli sesuatu la takkan nak jadi patung kat sini" jawab Junhui selamba.
"Kalau nak beli sesuatu pun tak boleh beli kat supermarket ke?"
"Tak"
Sungwoon mula pokerface.
"Kau nak beli apa?" tanya Sungwoon pasrah.
"Nak beli air" Sungwoon terus meluku hidung Junhui apabila mendengar jawapan paling tak munasabah.
"KAU NI KAN KERJA NAK BUAT AKU MARAH KE?!" turun naik dada Sungwoon menahan marah.
"Aku baru je start kerja hari ni macam mana nak buat kau marah je" Sungwoon menghentak kepala di atas bumbung kereta.
'Tolong sesiapa ada ridsect bagi aku please :(' keluh Sungwoon.
"Gila" Junhui terus masuk ke dalam kedai runcit itu meninggalkan Sungwoon yang masih menghentakkan kepala.
"Haish!! Menyusahkan betul la ada driver ni! Semua benda nak disinggah!" rungut Sungwoon, dia terus masuk ke dalam kedai kerana Junhui masih berada di dalam kedai runcit itu.
"Aku dah lambat nak masuk kerja! Boleh pula dia nak curi tulang!" Sungwoon mencari Junhui di area jual air tapi Junhuu tiada disitu.
"Junhui! Mana kau?! Harap je tinggi hidung tajam tapi tak jumpa-jumpa langsung budak cina ni" Sungwoon mencari Junhui merata tempat padahal tempat tu kecil je tapi nak cari kemain payah.
"Jun-- warghhhh!!!!!" terjerit Sungwoon disitu apabila terlihat seorang lelaki tua memakai mask perisa strawberi sedang elok makan aiskrim perisa durian.
Wuuu aiskrim limited tu.
"Cari apa ni?" lelaki tua itu menggaru perut buncitnya, Sungwoon dah tayang muka geli.
"S-saya cari Junhui" jawab Sungwoon takut-takut.
"Maaf kami tak jual Junhui" Sungwoon pokerface, sempat pula orang tua ni buat lawak.
"Saya series ni saya cari Junhui!!"
"Pak cik pun series! Kalau kamu nak cari Junhui cari kat kedai sebelah" orang tua itu menjilat aiskrim itu.
"Kat sebelah tu kedai apa?" tanya Sungwoon.
"Kedai bapok ayam" tersedak Sungwoon.
"Ish pak cik ni tak membantu la!!" Sungwoon terus keluar dari kedai runcit itu.
Tiba-tiba dia ternampak seseorang yang dikenalinya sedang elok minum air di tempat duduk pemandu.
"Junhui…" panggil Sungwoon seram.
Junhui menoleh memandang Sungwoon dengan muka polos.
"Yeah what? Lambat keluar beli apa je?" Junhui memandang tangan Sungwoon mana tahu ada beli apa-apa tapi takde satu pun barang yang dibeli.
"Dah berapa lama kau tunggu aku?"
"20 minit yang lepas, why?"
"HAH 20 MINIT TU JUGA LA AKU CARI KAU KAT DALAM KEDAI SERAM TU! KECIL-KECIL TAK NAK KENCING SENDIRI DAH BESAR MULA MENYUSAHKAN YANG HENSEM LAGIKAN MULIA SEPERTI AKU NI!!" highnote Sungwoon berserta bebelan.
Junhui hanya mampu redho menadah telinga takut-takut kalau tutup telinga dipanjangkan lagi bebelannya macam Seumgcheol.
'Aku just beli air je apa salah aku (ಥ_ಥ)' bisik hati Junhui sedih.
_______________
Author start hiatus esok kot sebab minggu depan ada ujian bertutur Bm lepastu minggu depan lagi ada ujian bertutur Bi
And then ada kejohanan sukan author tak pasti lagi author terpilih atau tak sebab hari ni author tak datang HAHAHAHAHAHA.
Lepastu ada ujian bulanan 2 DAN!! Ada peperiksaan pertengahan tahun
Sesiapa yang sama hari ujiannya dengan aku GOOD LUCK OK!!
Malam ni update lagi kot, TAK SURE
Ok bye
YOU ARE READING
[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||
Fanfiction13 pak cik driver yang penuh rungutan × 11 orang majikan yang riak lagikan gila "Hey driver bawa aku pergi tandas" "PERGI LA SENDIRI! APA FUNCTION ADA KAKI ADA AKAL TAPI TAK NAK GUNA!" "Aku sentap hiks" ◆Start: 1 / 3 / 2018 ◆End: 19 / 12 / 2019