Seungkwan POV
Selesai sahaja aku melabur, aku terus masuk ke dalam bilik Guanlin.
"Wow not bad biliknya" aku mengangguk kagum.
Bilik ni nampak luas dan agak klasik macam bilik Ceo pula tapi bukan ke appa Guanlin Ceo? Guanlin kata dia akan datang jadi Ceo eee riak  ̄︿ ̄
"Nampak macam penjahat tu belum datang ke sini" aku mula mencari tempat untuk menyorok senang sikit nak serang dia.
Seungkwan!! Kau memang genius!! Yes bijaknya aku pergi menyorok di dalam pasu bunga tapi tak jadi sebab tak muat! Kaki je yang boleh masuk yang lain tak boleh.
Gemuk sangat ke aku ni (个_个)
Akhirnya aku ambil keputusan untuk menyorok di bawah meja kerja Guanlin.
Terima kasih kepada Chan sebab ajar aku untuk menyorok kat bawah meja Hoonjae untuk curi-curi makan setiap kali waktu recall semua ahli spy.
Shhhhh jangan bagitau Hoonjae tau.
Aku mula bertafakur di bawah meja bosan gila la maybe bilik ni tingkat paling atas sekali sebab tu kot sampai lambat.
Klik!
Oyemji!! Adakah itu penjahatnya? Mesti dia nak geledah sesuatu ni hmmmph jangan terburu-buru Boo Seungkwan kita bagi dia heaven dulu.
Sekali sekala aku dapat mendengar bunyi tapak kasut yang semakin hampir kesini.
Pak!
Dan akhirnya! Dia terlanggar sesuatu dengan beraninya aku segera bertindak.
"Jangan bergerak!! Jangan nak lari! Kau lari aku tembak kau!!" arah aku dan tiba-tiba aku tergamam bukan tergamam sebab aku acu pakai sikat dan bukannya pistol tetapi orang yang berada di depan aku sekarang ialah…
Guanlin, Appa dia dan orang atasan mungkin.
Ramainya yang berjemaah serbu bilik Guanlin tahu la bilik dia cantik.
"Hye ahli-ahli neraka pe kabo? Eh silap!! A-annyeong" aku menunduk huhuw takut bila tengok wajah Guanlin yang serupa valak versi 2.0
Muka Guanlin macam valak manakala muka appa Guanlin muka rilek dari tadi senyum je bila pandang aku.
Jangan kata appa Guanlin dah tak straight ●︿●
Menangis Hansol nanti kat rumah dahagakan kaki aku.
Guanlin mula menghampiri aku dengan muka bengisnya.
"Apa kau buat kat sini?" bisik Guanlin pada telinga aku.
"Saja je masuk bilik kau" jawab aku.
"Tapi masalah sekarang ni ini bilik appa aku" kata Guanlin keras.
Aku menguis baju dengan laju hiks nak ngadu kat mama Hani nanti hiks tak nak ngadu kat appa unta dia kedekut nak pujuk orang tau bebel je! Kita lagi suka papa Jiji aka Jisoo!! Papa Jiji tak suka orang panggil dia papa Ikan Josh katanya tak manly.
Nipu je lebih.
"Woi! Kau dengar ke tak?!" jerkah Guanlin.
Terhinjut bahu aku, EH TIANG! DAH LA TIANG LEPASTU KURUS PULA TU! KAU TU MACAM GABUNGAN MINGHAO DAN MINGYU HYUNG TAU TAK! WALAUPUN DIORANG KEJAM DIORANG TAK PERNAH JERKAH AKU! NGADU KAT JIHOON HYUNG NANTI MALAM NI KEPALA KAU NAIK DUA BENJOL BESOR!!
Aku diam manahan diri daripada memaki budak tak sedor diri yelah rasa tak baik jatuhkan maruah family Boo hiks kita rindu omma ●︿●
"Lai Guanlin! Siapa ajar kamu jadi biadap macam tu?! Bapa tak ajar tau anak bapa cakap macam tu dengan orang lain!" marah appa Guanlin dengan bahasa ibundanya.
"Dia yang tak nak dengar cakap orang!! Lain kali bapa cari driver yang berguna bukan macam dia ni dah la gemuk!" balas Guanlin pula.
Eh aku tau la korang bercakap pakai bahasa ibunda korang tapi tolong la faham aku dengan yang lain dah mati akal ni cakap dah la macam rap.
"Ermm miss, madam, pak cik, mak cik, ahli-ahli neraka sila la keluar dahulu" aku mempelawa orang atasan untuk keluar mengambil aircond sekejap.
"Lai Guanlin!" nampaknya appa Guanlin betul-betul marah.
"Kamu, baliklah dahulu nanti pak cik call kamu untuk ambil budak ni" kata appa Guanlin kepada aku.
Aku memandang Guanlin.
"Pergilah!!" terus mencicit lari aku lepas kena halau macam tu.
Alah tau la kerja aku ni tak seberapa SIAP KAU HOONJAE!!
Tanpa aku sedari ada seseorang memerhatikan kami dari jauh.
+++
Author POV
Si dia mengambil telifon miliknya lalu mendail nombor seseorang.
Tut. Tut. Tut
// Hah nak apa? //
"Ada orang ganggu kerja kita" kata si dia tak puas hati.
// Call yang lain suruh mereka datang tempat macam biasa hari ni kita terpaksa tangguhkan kerja //
"Baik" si dia terus menyimpan telifon lalu pergi meninggalkan bangunan yang gah itu.
_________
Next chap ialah tentang penjahat tu!!
YOU ARE READING
[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||
Fanfic13 pak cik driver yang penuh rungutan × 11 orang majikan yang riak lagikan gila "Hey driver bawa aku pergi tandas" "PERGI LA SENDIRI! APA FUNCTION ADA KAKI ADA AKAL TAPI TAK NAK GUNA!" "Aku sentap hiks" ◆Start: 1 / 3 / 2018 ◆End: 19 / 12 / 2019