46 ( End )

1.3K 160 151
                                    

Dua minggu kemudian~~

Seungcheol meniup udara pagi yang dingin itu sesekali dia meregangkan badannya.

"Wahh indahnya pagi—

"Woi cepatlah!! Kita dah lambat!!" Jejaka itu memandang Jeonghan datar, pagi-pagi lagi dah buat bising.

"Kejap!! Tali kasut aku terbuka huwahhhh!!" Ujar Chan kalut, dari tadi dia ikat tali kasut asyik terbuka je nak nangis rasanya.

"Dah macam kat asrama dulu tak pernah nak berubah" Jisoo mengusap kepala Chan, masih teringat dia mereka kelam kabut sebab bangun lambat sampai ada yang pergi perjumpaan pakai baju tidur lagi.

"TAK PAYAH LA TOLAK AKU!!" Marah Jihoon lalu membetulkan kolar bajunya yang kelihatan senget.

"ENGKO YANG JALAN LAMBAT SANGAT!!" Balas Wonwoo tidak mahu kalah, kalau bukan sebab ada perjumpaan hari ni dah lama dia terbongkang kat katil.

"HAH GADOH!!"

"Tak la tengah berasmara ni hah" ujar Jihoon dan Wonwoo serentak. Tiba-tiba kedengaran seperti ada kaca yang pecah.

"WHAT!!"

"Sampai hati kau Jihoon hiks" Soonyoung memegang dadanya baru sahaja dia nak pegang tangan Jihoon, tangannya ditepis terlebih dahulu makib murung la jejaka itu.

"Abe Wonu curang dengan Gyu hiks paiti" Wonwoo menjeling Mingyu yang sudah menjadi tiang bendera itu. Malas nak pujuk lantak kau la nak hidup.

"Haish drama pula diorang!! JOM LA!!" Minghao menarik lengan Mingyu manakala Hansol menarik telinga Soonyoung kalau layan drama dua ekor ni tahun depan pun tak habis.

Sampai sahaja mereka tapak perhimpunan penyiasat semua menghela nafas lega kerana perjumpaan belum bermula.

"Nasib kita sempat sampai" semua mengangguk lega sampai ada yang terbaring atas jalan.

"Yow lambat lagi ke tu" sapa Bts yang baru sahaja tiba.

"Eh sunbaenim"

"Haah lambat Chan buat hal" Seungkwan menunding sang maknae dengan bibirnya yang sengaja dimuncungkan.

"Apa salah aku ●︿●" tiba-tiba Jungkook menepuk bahu Chan.

"Chan i feel you, maknae sentiasa dipersalahkan" Chan mengangguk setuju lalu dia memeluk jejaka bergigi arnab, maka terjadi la drama 2.0 pada hari ini.

"Dah kenapa dua orang tu?" Soal Yoongi hairan.

"Abaikan je" selang beberapa minit kedengaran siren dibunyikan menandakan perjumpaan sudah bermula, semua berdiri tegak dan teratur.

Ketika ketua di unit penyiasat yang lain sedang berucap, Seokmin melilau sekeliling seperti mencari seseorang.

"Kau dah kenapa?" Soal Jihoon tidak senang melihat perlakuan Seokmin di depannya dia dah la tak nampak bila jejaka itu buat macam tu lagi la dia tak boleh nak buat apa.

"Eh mana Hoonjae tak nampak pun dia kat atas pentas"

"Dia ponteng la tew hshshshshs" celah Seungkwan lalu ketawa perlahan.

"Aku kat belakang kau ni hah sesuka hati je kutuk aku ponteng perjumpaan lain la kau" terus terhenti gelak tawa jejaka itu apabila ada satu suara menegurnya dari belakang.

Semua dah buat muka habislah-kau.

"Eh Hoonjae,  tenjat kitew taw (─‿─)" disebabkan Seungkwan membuat muka seperti itu akhirnya dia mendapat hadiah iaitu lukuan di kepala menjerit kuat dia, habis semua pandang termasuk pihak atasan yang berada di dataran itu.

Selesai sahaja perjumpaan pada pagi ini, mereka dibenarkan pulang kerana mereka ada ada berbaki sebulan lebih untuk cuti. Tapi tulah setiap hari Jumaat kena datang perjumpaan untuk lapor diri.

"Dah dapat cuti tapi still kena datang perjumpaan tak best betul" rungut Jeonghan sambil mengurut bahunya yang terasa lenguh.

"Itulah tu"

"So nak buat apa sekarang ni?" Soal Seungcheol lalu melabuhkan punggungnya diatas Jisoo- i mean atas sofa ehem.

"Kacau Hoonjae?" Cadang Mingyu dengan sengihan nakal, nampak sangat kau ada banyak dendam dengan dia bang.

"Lepastu dia tak bagi kita cuti dah macam tu? Jangan harap"

"Heleh habistu? Kacau Wanna One" cadang Minghao pula, otaknya sudah berfikir untuk kenakan Jinyoung.

"Masalahnya ni dah masuk 4 kali dalam minggu ni kita kacau diorang tak payah la" ujar Hansol disebabkan mereka terus mendapat cuti setelah selesaikan misi, mereka tidak sempat untuk perancangan oleh itu mereka terpaksa mengisi masa lapang dengan mengacau orang bekerja.

"Ok la kita kacau Jungyon" celah Seokmin. Tak apa masalah budak 97 line ni? Duk kacau anak orang je tau.

"Tch budak tu pun still merajuk dengan kita sebab tak bagitau dia awal-awal" Junhui mencebik perlahan, sudah dua minggu berlalu tetapi Jungyon tetap tidak mahu menyapa mereka, Bts dan Hoonjae.

Kesian dia ditipu hidup-hidup sampai terpaksa bermalam di rumah buruk itu kerana Seventeen menghalang Hoonjae untuk mengambil jejaka itu.

Kejamkan mereka.

"Hmm aku ada idea! Kita pergi bercuti nak?" Mata masing-masing mula bersinar selepas mendengar cadangan dari Wonwoo.

"Manoi aje?" Seungkwan berdehem lalu menepuk tangannya seperti menyuruh rakan-rakannya fokus akannya.

"Kita bercuti kat kampung halaman aku, JEJU!!"

"AJOMMMM" semua menjerit keriangan siap ada yang dah lari masuk bilik nak kemas barang.

"Kita ajak Wanna One!!" Jerit Jisoo.

"YES!"

"Jangan ajak Bts!!" Jerit Jeonghan pula.

"BOEK!!"

"Hoonjae piiii" Seungcheol memandang kesemua rakan-rakannya.

"MAMPOS!!"

"Yeayyy!!"

Manakala, Wanna One, Bts dan Hoonjae masing-masing tersedak serentak di tempat kerja kerana nama mereka asyik kena mention.

Maka tamat la kisah Driver ini, yang banyak mengarut jika ada salah silap harap dimaafin sekian terima kasih.

- THE END -






__________

Tamat sudah story driver yeayy!! Thanks yang support story ni walaupun Wanna One dah takde *duduk dipenjuru bilik*  tau story ni agak mengarut btw thanks again!!

Thanks untuk 55K Reads, 7.97K votes and 3.68K Votes!! hshshshs sis terharu (;'Д') sayang readers semua amuah!!

Alang2 tu saje promot hehew

Alang2 tu saje promot hehew

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Story by tae_shua30

Sorry fon buat hal tak nak pula dia tunjuk cover story tu hiks

[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||Where stories live. Discover now