14

2.6K 274 144
                                    

<< Taman >>

Seongwoo POV

Aku memandang dua driver aku geram eii macam mana tak geram dua-dua asyik gaduh je kat taman pula tu tak ke malu aku ni.

"Korang dah kenapa hah? Kat sini pun nak gaduh ke?" sergah aku tetapi diorang tetap ignore.

Rasanya aku kena minta appa cari driver lain la dengan majikan dia pun tak nak dengar cakap haish.

"YAHH!!" jerit ku dan akhirnya berjaya terus terdiam diorang tu.

"Ye anak Ong? Kau nak kitaorang beli apa?" Seokmin senyum manis kepada ku tetapi asal aku rasa tu macam senyuman mengejek?

"Korang gaduh pasal apa? Tak malu ke gaduh kat taman? Habis semua orang pandang!" aku menyilangkan tanganku seperti bos yang geram dengan anak buahnya yang tak reti nak basuh jamban.

"Kitaorang gaduh pasal berapa saiz boxer Mingyu" jawab Wonwoo.

Lalu aku mencangkung di depan tasik, menyesal pula tanya eeeee geli-geli!! Boxer orang pun diorang nak ambil tahu apa teruk sangat perangai diorang ni?

Tanpa aku sedar dua driver tak berguna sambung cerita pasal boxer eww.

"Pandai la hyung ambil alasan terus duduk jauh dia tu" Seokmin membuat muka bangga.

"Well lain kali ikut jejak aku bukannya ikut jejak Seungcheol hyung tu" Wonwoo mengflip baju Seokmin. Nasib baik Seokmin pakai dua lapis maklum la sejuk.

"Hah yelah-yelah dah habis kembang?" Seokmin membetulkan bajunya.

"Dah hehe ok sekarang kau rasa mana satu orang jahat tu? Tipu la kalau diorang tak skodeng anak Ong tu" Wonwoo mengusap dagunya.

"Aku rasa diorang tak skodeng si Seongwoo tu la cuba hyung tengok Seongwoo tu tengah cakap dengan sedara dia mesti penjahat tu rasa malas nak skodeng dia" jari Seokmin menunjuk ke arah aku di mana aku sibuk memanggil katak hiks well alone gitu la.

Aku memandang Wonwoo dan Seokmin.

"Apa?!" aku mengangkat kening.

"Gila ke woi?! Nak kitaorang call doktor ke?!" terletus tawa Wonwoo dan Seokmin.

Eh salah ke aku nak panggil katak? Diorang pun macam aku juga berbunyi Ong tapi aku tak macam diorang lidah aku pendek, lidah diorang panjang gila namatey lepastu diorang hijo aku putih key *flip hair*

'Sah dia gila -_- siap flip hair lagi dah la cakap seorang-seorang' bisik hati Wonwoo.

Aku memandang Wonwoo dan Seokmin yang makin lama makin menjauh dengan aku hiks sampai hati diorang nak mengadu kat Daniel la nanti (ಥ_ಥ)

"Apalah nasib kau Ong Seongwoo asyik dapat malang je" aku bermain dengan air.

Tujuan aku bukannya nak jogging nak tegur katak je mana tau boleh buat kenangan kalau ada katak yang bercakap dengan aku.

Tiba-tiba ada orang menutup mataku, dan paksa aku bangun lalu berjalan.

"Seokmin? Wonwoo? Lepaskan la tangan kau tu halah kau basuh tangan tak? Walaupun kau tutup mata aku tapi aku boleh bau tau" aku mengembangkan lubang hidungku.

[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||Where stories live. Discover now