Sekarang hari yang tidak dinantikan oleh Seventeen sudah tiba dimana mereka akan menjadi driver dan pada yang sama menjadi spy bergaji tinggi.
Seventeen berdiri tegak di depan pagar rumah banglo itu dengan mulut ternganga. Mereka ternganga bukan sebab jakun dengan rumah sebesar itu rumah mereka lagi besar.
Terpuji rumah Seventeen pula ehek.
"Sekarang ni siapa nak tekan loceng tu?" Chan mula bersuara.
"Kau la tekan" Jeonghan menolak badan Chan.
"Asal aku pula?!" marah Chan.
"Kau yang tanya kau jelah yang buat" kata Mingyu pula.
"Sudah la tu! Bagi aku jelah yang tekan nak tekan loceng pun susah!!" rungut Seungcheol, Mingyu dan Chan senyum kemenangan.
Belum sempat Seungcheol menekan loceng tiba-tiba pagar terbuka.
"Cheol, kau tekan loceng atau tekan pagar?" Jisoo menggaru kepalanya.
Kantoi tak basuh rambut.
"Aku tak tekan apa-apa lagi, pagar tu yang terbuka sendiri" Seungcheol menggaru pipi gebu aummnya.
Ok agak melebih disitu.
"Ehem!" dehem seseorang, serentak itu 13 pasang mata memandang tuan yang berdehem tadi.
"Ramainya" ternganga Daehwi disitu.
Seungcheol yang mendengar apa yang dikata Daehwi mula riak.
'Tengok la siapa leadernya' Seungcheol mengflip begnya, yang lain dah pandang Seungcheol pelik.
"Hyung dah kenapa? Mental? Ke salah pakai spender hari ni" tanya Seokmin kepada Seungcheol.
Seungcheol dah pandang Seokmin macam nak telan.
"Korang ke driver baru kitaorang?" Seongwoo memandang Seventeen atas bawah.
Apa tak pernah ke tengok 13 orang driver pakai baju trend terkini? Siap rambut bergaya lagi?
(Imagine baju Seventeen dalam era mv Thanks yang diorang pakai baju putih biru dalam banggunan kosong tu)
Seventeen mengangguk.
"Annyeonghaseyo!! Seventeen imnida!!" Seventeen menunduk.
"Wow ada nama grup sendiri la" Jinyoung senyum sinis.
"Yelah tak akan kau takde" balas Seungkwan pula.
Jeonghan dah bagi isyarat kat Hansol dan Soonyoung untuk tahan Seungkwan yang mulut celupar tu.
"Of course la ada" jawab Jinyoung bongkak.
'Eh bongkak kecil besar je aku tengok muka kecil ni' bisik hati Seungkwan.
"Nama grup kitaorang Wanna One" kata Jaehwan.
"HAHHAHAHAHA! KITAORANG SEVENTEEN KORANG ONE! KITAORANG PUNYA LAGI BANYAK!!" kata Jeonghan savage.
Hansol dan Soonyoung dah pandang Jeonghan seram, tadi suruh tahan Seungkwan cakap benda pelik dia pun sama.
"Sorry terlepas cakap" kata Jeonghan malu-malu.
"Hyung, nampak hodoh la kalau hyung buat muka malu macam tu" kata L.Jihoon savage.
Kesian Jeonghan kena kat sendiri balik.
"Sekarang korang semua kena panggil kitaorang Tuan takde alasan lagi" Daniel mengangkat kening.
"TAK NAK!"
"CAKAP!"
"TAK MAU JUGA!!"
"KITAORANG PECAT KORANG NANTI!"
"MEH AH!!"
Maka peperangan antara Seventeen dan Wanna One berlangsung selama sejam.
YOU ARE READING
[C] Driver ||Seventeen × Wanna One||
Fanfic13 pak cik driver yang penuh rungutan × 11 orang majikan yang riak lagikan gila "Hey driver bawa aku pergi tandas" "PERGI LA SENDIRI! APA FUNCTION ADA KAKI ADA AKAL TAPI TAK NAK GUNA!" "Aku sentap hiks" ◆Start: 1 / 3 / 2018 ◆End: 19 / 12 / 2019