Teaser 3

3.8K 55 0
                                    

EBOOK VERSION DAH AVAILABLE TAU. Boleh dapatkan di ESentral. Download je apps ESentral, pastu korang boleh lelajus grab.☺️
https://www.e-sentral.com/publisher/filter/pb_7316_Permata-Hiraaz-Sdn-Bhd/~
❤️
KELAM. Sunyi. Saat membuka mata, hanya itu yang menyambutku. Mata mula meliar ke segenap penjuru ruang bilik yang terlalu asing bagiku. Janggal.

Di mana?!                       

Aku cuba untuk bangun. Tidak berdaya. Seluruh tubuh terasa cukup lemah. Hendak mengangkat tangan pun begitu payah. Lalu aku terus terbaring di katil bercadar putih.

Mata terus merenung siling tidak bernyawa. Kepala mula ligat berputar. Menerawang ke segenap ruang memori.

Aku cuba menganalisis apa yang berlaku. Tercari-cari memori yang membawaku terdampar di katil dan bilik yang asing ini.

Hospital. Tidak perlu bertanya pun aku sudah dapat menduga. Bauan ubat yang menusuk hidung menjadi bukti.

Dahi berkerut seribu. Seribu satu persoalan mula menghujam benak. Memaksa aku mencari jawapan.

Kenapa aku di sini? Apa yang terjadi sebenarnya? Sakitkah aku? Atau kemalangan menimpa diri? Malangnya tiada memori yang tersisa di ingatan.

Seingatku, semalam aku masih berada di kolej. Menyiapkan assignment yang diberi Puan Husni. Sibuk mengejar masa.

Bila pula aku punya masa untuk terlibat di dalam kemalangan? Atau ingatanku terjejas dek hentakan kuat?

Bertubi-tubi persoalan menghenyak fikiran. Jawapan tidak juga kunjung tiba. Tiada siapa untuk ditanya. Tiada siapa untuk menerangkan apa yang berlaku.

Siapa yang sudi menemani? Bibir tanpa sedar mengukir senyuman pahit. Mengharap pada siapa?

Aku mula mengutuk diri. Aku tidak perlukan sesiapa di sisi. Insan yang menyayangiku telah 6 bulan pergi selamanya. Satu-satunya insan yang menganggapku penting di dalam dunia ini.

Tawa sinis terletus di bibir. Nafas kutarik dalam-dalam. Menghalau rasa yang menyesakkan dada. Membenam gelodak perasaan.

Untuk apa berfikir tentang itu. Lebih baik mencari jawapan kenapa aku terlantar di katil hospital. Itu lebih penting.

Dahiku mula berdenyut sakit. Peluh sejuk mula merenik di dahi. Semakin kucuba untuk ingat, semakin hebat denyutan di dahi. Keningku bertaut rapat menahan sakit yang mendera.

Kupejam mata rapat cuba menghalau sakit yang hadir. Tidak berdaya untuk terus memaksa diri. Akhirnya aku hilang dalam lena yang panjang. Dibuai mimpi yang tidak tersisa di ingatan.

Biarkan KulupaWhere stories live. Discover now