II.
A Holloway rezidencia egy ktemeletes "csodaszarvas". Akár egy trópusi vidékről származó birodalom. Viszonylag mlapos tetejű, mediterrán csúcsépítmény piros kőporral. Szerintem mindenki tudja mire gondolok.
Ahogy beléptünk a hőségből a hűvös házba megcsapott a friss sütemény illata. A hát berendezése az a tipikus amerikai modell volt, mint a filmekben. Alul a nappali és a konyha egy hatalmas étkezővel. Kicsit odébb a fürdő/Wc, a lépcső az emeletre és egy dolgozószoba szerűség. Ahogy odébbléptem a konyha felé, kinyílt a dolgozószoba ajtaja és egy elegáns férfi lépett ki rajta, a kezében egy aktatáskával.
Vigyázba vágtam magam, vagyis legalább próbéltam egyenesen állni és olyan aranyosan mosolyogni. A férfi lepődötten nézett rám, majd a táskát lerakva maga mellé üdvözölt:
- Szervusz, - nyújtotta felém a kezét, amit illedemesen megráztam - Natalie apukája vagyok, - mondta kisséelnyújtva, amin magamban jól elvigyorodtam - John Holloway.
- Örvendek, Emelie Wood - mutatkoztam be. - Örülök, hogy itt lehetek - nézttem körbe.
- Én örülök, hogy elfogdtad a meghívásunkat - mondta ismét szaggatottan.
- Apa! - Szólt közbe Natalie. - Mondtam, hogy perfekt beszél angolul.
Elvigyorodtam.
- Elnézést- nevette el a férfi is magát.
- Kérem, rettentően figyelmes.
- Csak nem Angliában laktál? Olyan egy kicsit az akcentusod - kérdezte.
- Nem, csak mi a britt angolt tanuljuk odahaza. De ne aggódjon, pár nap és átáll az ember - nyugtattam.
- Ó, erre semmi szükség, - mondta - hisz ez az ősnyelv, nemde?
- Jólvan apa, - vágott közbe Natalie- neked nem valahol máshol kéne lenned?
- Jólvgy kicsim megyek már, hagylak titeket. Örültem a találkozásnak.
- Szintúgy - mosolyodtam rá és mentem amerre Nat húzott, be a konyhába.
A pultnál egy fiatal nő állt, elegáns kösztümben. Ő Nat anyukája, róla már rentgeteget hallottam. Szerencsére több jót mint rosszat.
Nat szerint erős asszony és mindenáron kiállna a férje mellett. Mégha ő maga sötétbőrű, a férje meg egy szőkehajű "fehérember". A városban eléggé megoszlott az emberek véleménye, amikor egy fehér gazdag férfi egy szegény farmer lányát vette el feleségül, aki - még ezzel is szítva a kedélyeket - sötébbeb bőrrel rendelkezett, mint a többi jelölt. Nem mellesleg amerikában az a 80- as évek közepén még mindíg nem volt megszokott.
De hát ha két ember szereti egymást?! Nincs mit tenni...
- Anya- szólt Natalie, hogy magára vonja a tekintetét - megjöttünk.
KAMU SEDANG MEMBACA
Bitches in Bronx
PertualanganEffie Wood élete fenekestül felfordul, amikor legjobb barátnőjéhez, Bronxba költözik. A magyar lány élete legjobb döntésének gondolja, hisz elmenekülhet a családja és az egyetem elől is. De vajon tényleg a legjobb döntés volt? A gondok, amik elől m...