Nem tudom miért, de erre a mondatra megfagyott bennem a vér. Olyan hidegen, mégis méltóságteljesen ejtette ki a szavakat, hogy meg kellett emberelni magamat hogy be boruljak le előtte. Fejét kicsit előre döntötte, hogy jobban szemügyre vehessen, majd lassan lesétált a trónról, és előttem állt meg.
-Mond csak-kezdte, vastag szemöldökét összevonva.- ki vagy, és honnan jöttél? Amikor Minas-Tirith-ben jártam, hallottam pletykákat egy jégkék hajú lányról, aki fagyboszorkány, és aki a fiam oldalán vonult a helytartóhoz.
-Öö...-dadogtam, mert nagyon féltem, hogy esetleg tömlöcbe vet, még Legolas biztató szavai ellenére is, de aztán kihúztam magam, mint ha csak az egyik ügyetlen jég-szolgával beszélnék.-Uram, én nem tudom hogy mi az a fagyboszorkány, de azt tudom, hogy a Három Birodalomból jöttem, és a Fagy Birodalmának hercegnője vagyok.Thranduil arca ellágyult a "hercegnő" szóra majd egy aprót meghajolt előttem. Most már láttam, hogy Legolas nem hazudott az udvariasságban.
-Felség, kérem, mondja el, hogy hol található a Három Birodalom, amiről ön beszélt. Feltételezem, nem Középföldén helyezkedik el.-a király intett egyet, mire egy tündenő, egy hatalmas térképet hozott, és tett le az asztalra.-Oh, uram, én ezen nem tudom megmutatni, viszont van egy megoldás ahogy igen.-mondtam. Thranduil bólintott, mire én a térképet félretéve, elkezdtem körözni az asztal felett a kezemmel. A bútor felfénylett, majd egy domborzat-térkép jelent meg rajta jégből. A király érdeklődve hajolt a térkép fölé, amin jól látszódott a Három Birodalom, azoknak nagy városai és folyói.
-Ez-mutatott a legnagyobb Birodalomra.- ez lenne az ön Birodalma?
Bólintottam, egyet és két ujjamat egyre távolabb tartva egymástól, nagyítottam.
-Ez az én városom. Az Uralkodó Városa, vagyis Argînîath. Itt él az uralkodó család.--Argînîath?-kérdezte meglepetten.-Már hallottam egy kék városról, valahol Arda másik felében. Azt mondják gazdagsága, és szépsége páratlan.-
Teljesen lesokkolódtam.
-Akkor Középföldei ember járt már a Fagy Birodalmában?-ezt nem hiszem el! Ha visszatérek, szólok Armeînnek*, hogy mindenkiről tudni akarok.
-Ezek szerint.-bólogatott Thranduil.Hirtelen Legolas jelent meg.
-Ada, orkokat találtak a Déli-Kapunál.-látszott rajta, hogy már megölt párat.
Szegénykém.
-Legolas azonnal hívd az őrséget!-parancsolta.-A hercegnő mellé külön őrséget rendelj!--Micsoda??-kérdeztem és fel voltam háborodva.-Én is harcolni akarok!-
Ezzel a felkiáltással átváltoztam a harcos énembe, és jégszilánkokat hagyva magam után, kirohantam a palotából. Még hallottam Thranduil kiáltását, de már nem foglalkoztam vele. Boldogan öltem az orkokat, mígnem egy kard fúródott a hátamba.
-Áá!-kiáltottam, és meglepődtme, hiszen most éreztem a fájdalmat, méghozzá nagyon is intenzíven. Biztos valami különleges kard volt.
-Megvan a fagyboszorkány!-hörögte az egyik ork, majd felemelt, és láncra (!) vert. Hát én ezt nem hiszem el! Előbb az utasok, most meg ez??
Rémülten próbáltam kiszabadulni a bilincsek fogságából, mikor beláttam, hogy máshoz kell folyamodnom. Átváltoztam a legszebb alakomba, majd erősen "köhögtem" egyet. Az ocsmányság felém fordult, majd mikor láttam hogy minden figyelmét bekem szenteli, megszólaltam.-Nem is tudtam, hogy az orkok ilyen ocsmányak.-gúnyolódtam.-Talán egy félresikerült terv melléktermékei vagytok???-rebegtettem meg a szempillámat.
-Hogy képzeled!-fröcsögte, majd felém hajolt. Erre vártam. Hirtelen a legrémisztőbb alakomat vettem fel, magamtól fellebegtem, a földtől úgy két méterre, majd rákezdtem.:
-Ervî înmîlîan ä orgînth färë! Ervî înmîlîan ä orgînth färë!Ervî înmîlîan ä orgînth färëëëë!*-*1=Armeîn, a Fagy Birodalmának utazás felelőse.
*2="Âkvä, mindenek atyja, segíts meg!"
BẠN ĐANG ĐỌC
Ahol az angyalok se járnak (Gyűrűk Ura ff.)
Viễn tưởngAdott egy jéghercegnő, aki nem csak nagyon erős, de nagyon szép is. Adott egy pofátlanul helyes tündeherceg, akit mellesleg Legolasnak hívnak. És adott egy küldetés amivel nem csak Középföldét, de a Három Birodalmat is meg kell menteniük. Ha szerete...