30. Valami közeleg

151 5 2
                                    

Két oldal van, egy jó és egy gonosz.

Egy személy felettük áll.

Naneth, az istennő nem haboz,

Tudja, minden rajta bukik vagy áll.

Hideg a tekintet, remeg a kéz,

Minerien, s a gonoszság lassan felemészt.

Valami közeleg, valami nagy,

Vigyázz bátorságodra, még cserbenhagy.

-Naneth?-kérdezte Legolas, majd elkomorodott-Mit csináltál Ariadneé-vel?
A lány felnevetett.
-Én ugyan nem tehettem vele semmit! Én vagyok Ariadneé!-kuncogta, majd Legolas elé lépett-Így törik meg a gyenge hercegnő, s így születik meg A Két Oldal Istennője. Ugyanaz maradtam, ugyanolyan érzésekkel, csak a képességem, a hatalmam, és a külsőm lett újjá. A Két Oldal Istennője a jóság, és a gonoszság felett uralkodik. Minden ami jó, és minden ami rossz, az én hatalmam alatt áll. Ugyanaz maradtam, csak mostmár a hercegnő helyett egy istennő, Eru lánya áll veletek szemben.-
Gonnis előrelépett, Naneth elé, majd végigmérte. Hirtelen elmosolyodott, és megölelte a meglepődött istennőt.
-Én hiszek neked.-suttogta Naneth fülébe, mire az elmosolyodott és visszaölelt.
-Gonnis.-csóválta meg a fejét Haldir, viszont egy kis idő múlva ő is a lány mellett termett.

-Én is hiszek neked.-jelentette ki mosolyogva-Legolas?-
Legolas sóhajtott egyet, majd megújult kedvese szemébe nézve kiejtette száján a lány számára a világot jelentő szót:
-Szeretlek.-mondta, majd megcsókolta társát.
-Nos, akkor induljunk is!-csapta össze két tenyerét Gonnis.
-Milyen gyorsan témát váltottál!-nevetett fel Haldir-Viszont tényleg indulhatnánk.-
Ez volt a végszó, és a csapat elindult Tóváros felé.

Három órája sétáltak hőseink a pusztában, mire besötédedett. A Nap nyugovóra tért, aranyra festve az ég alját, és a fák lombkoronáját.
-Meg kéne állnunk.- állt meg Legolas hirtelen-Esteledik, és itt ilyenkor tömérdek ork van. Verjünk tábort, holnap hajnalban újra indulunk.-
A többiek bólintottak, és lerakták táskáikat egy göcsörtös fa tövébe. Naneth felemás szeme hirtelen felcsillant.
-Indulhatunk tovább nyugodtan.-mondta izgatottan-A rossz dolgokat is uralom, szóval az egyszerű orkok nem jelentenek veszélyt, még a halál sem. Viszont a nem "természetes" úton létrehozott lényekkel nem tudok mit kezdeni.-szomorodott el.
-Semmi, baj ez is hatalmas segítség!-mondta boldogan Gonnis.

A pusztában sétálva mindneki a gondolataiba mélyedt. Lábuk alatt reccsent a száraz fű, mire felkapták fejüket. Legolas azonban megállt, és a tájat kezdte el kémlelni.
-Mi az?-kérdezte Naneth, a fiú vállára simítva kezét.
-Nézd.-mondta a herceg, és egy hegyre mutatott a távolban-A Magányos Hegy. Tölgypajzsos Thorinnal oda indultunk. Elesett.-suttogta szomorúan.
-Sajnálom.-mondta Naneth is, majd a fiú vállára hajtotta fejét, amit egy pillanat alatt fel is kapott.
-Mi az Nan?-kérdezte Gonnis, mire Naneth elmosolyodott új beceneve hallatára, ám egy pillanat alatt újra elkomolyodott.
-Rossz előérzetem van.-jelentette ki összehúzva szemeit-Valami közeleg. Valami hatalmas, ami megváltoztatja Középfölde jövőjét.-hirtelen elsápadt, keze remegni kezdett, majd egy szót kezdett el suttogni.
-Ancalagon.-

-Ancalagon?-kérdezte Gonnis remegő hangon-Az az Ancalagon, akiről annyi monda, és rege szól?-
-De őt már megölték!-kiáltotta kétségbeesett hangon Haldir-Az nem lehet hogy visszatért!-
-Most hol van?-kérdezte meglepően nyugodtan Legolas.
-Túl közel. Már a Tengert szeli.-jelentette ki Naneth, bár látszott rajta hogy fél.
-Hova akar eljutni?-kérdezte Gonnis.
Naneth egy pillanatig koncentrált, megpróbált a sárkány fejébe pillanatani.
-Minas-Tirith-be. Nem tudom, hogy mi van abban a városban, ami kell neki, de abban biztos vagyok, hogy mindent elpusztít, ami az útjába áll.
-Akkor indulunk is. Most azonnal. Van valakinek ellenvetése?-tette fel a kérdést Legolas, majd mikor látta, hogy mindenki nemlegesen megrázza a fejét, kedvese felé fordult.
-Valamilyen módon el tudsz minket juttatni Minas-Tirith-be?-
A lány egy pillanatra elgondolkozott, lehetőségeket keresve az elméjébe, majd szánakozva felpillantott.
-Sajnos még nem ismertem ki erőm egészét, így nem tudok minden képességemről. Sajnos gyalog kell eljutnunk a városba.-

Csapatunk újra útnak indult, s a Nap fénye elérte a horizontot, mire megpillantották a Királyok Városát.
Sietve indultak meg a hegy felé, majd ugyanolyan gyorsan torpantak meg a hatalmas kapu előtt.
-Nos?-kérdezte idegesen Haldir-Bemegyünk még ma?-
Naneth előrelépett, majd öklével kétszer rácsapott a kemény fára.
Hirtelen kinyílt a kapu, s a csapat megpillantott egy gyanakvó tekintetű, öregembert.
-Mit keres itt Őfelsége, két tünde, és-mérte végig Naneth-t nem túl bizakodóan- egy ismeretlen vándor itt, Minas-Tirith-ben?-
-Nem vagyok vándor!-csattant fel Naneth- Naneth Vanima vagyok, A Két Oldal Istennője!-
-Nyugodj meg meleth-nîn. -nyugtatta Legolas kedvesét- Elessarhoz, Gondor királyához jöttünk, hogy híreket hozzunk egy Középföldét fenyegető veszélyről.-
Az öreg felvonta szemöldökét, majd megadóan bólintott, és szélesebbre tárta az ajtót, hogy hőseink beférjenek rajta.
-Legyenek üdvözölve itt, Minas-Tirith-ben!- mondta ünnepélyesen.

Hőseink egyre gyorsabban szelték az utcákat, minnél rövidebb utat keresve.
Hirtelen megpillantották az óriási palota kapuját.
Mintha az életük múlna rajta, olyan gyorsan törtek be a palotába, így magukra hívva minden őr, s a király figyelmét.
Naneth meghajolt.
-Naneth Vanima vagyok.-mondta tettetett nyugalommal-Azért jöttünk, hogy elmondjuk mi közeleg.-

Ahol az angyalok se járnak (Gyűrűk Ura ff.)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt