But with friendship, there's nothing like that. Being in a relationship, that's something you choose. Being friends, that's just something you are. -John Green
"I was right, then." kata Vanisa begitu sampai di depan kelas.
Cassadey mendesah. "Well, no more excuses. I'm busted." katanya dan tersenyum. "You knew. How?"
"Same question as Raffa asked." kata Vanisa. "I don't know. I just knew. I guess that is my talent." dia pun tertawa kecil.
"Raffa knew, too?"
Vanisa bergumam. "No." katanya. "Yes." katanya lebih pelan.
"That was what are you guys hiding from me?"
Vanisa menggeleng. "I'm not suppose to say this but whatever." katanya. "He likes you and you like him and he knew your feelings to him because I told him. The point is you both like each other. I'm confused why are you promised him to be your bestfriend. But that's your decision."
"It was." kata Cassadey sambil mengangguk. "Okay, look. Maybe we were meant to be like this. Maybe friendship is enough for us. I know I am such a dumb person who promised us just to be friends. But, yeah, he's moving to London. He'll make new friends and find a new girl who is better than me. So, better this way."
Vanisa mengangkat alis matanya. "Really? Better this way?" kata Vanisa. "Okay, then. Whatever you say, girl. You just have to deal with it." Cassadey hanya terdiam. Vanisa mendesah. "It's just ridiculous that you know you guys like each other--because I told you--but neither do you nor him confess it first and still holdout to your bullshit friendshipness which is completely absurd and loony. There's no such thing as friendship for both of you. You can't be just friends, you hear me? You're meant for each other!" kata Vanisa.
"I told you, I am such a dumb person--" kata Cassadey.
"You are." kata Vanisa. "No, you're not."
"Then why are you trying to make this things up?"
"I'm just trying to help. I know this is none of my business. But I am just sick of all your pretendness and blablabla."
"I am not pretending, Vanisa. I'm just trying to be me."
"Trying and pretend to be you that isn't you." kata Vanisa setengah berteriak.
"Okay, what do you want me to do?" kata Cassadey. "Tell him that I love him? Yeah, right." Cassadey memutar bola matanya.
"Yeah, Cass. You probably should."
"Are you kidding me?"
"No. I'm serious."
Cassadey mencubit pangkal hidungnya sebelum menjawab."Can I just focus to exam first? And I'm serious. This is important to me. I know you're trying to help and I appreciate it so much, Vanisa. But, me and him, maybe it's just a puppy love?" Bel tanda istirahat telah selesai, berbunyi.
Vanisa menundukkan kepalanya dan memegang dahinya dengan telapak tangannya. "Sure." katanya pelan.
Cassadey mengangguk pelan. "I better go to class. See you later." katanya lalu berjalan ke kelasnya. Cassadey menggeram pelan. "Stupid. I'm really sorry, Vanisa." katanya pelan hampir tidak terdengar, seperti mengatakan kepada dirinya sendiri.
***
And I'm gonna miss you
Like a child miss their blanket
But I'm gonna get move on with my life
It's time to be a big girl now
And big girls don't cry - Big Girls Don't Cry (Fergie)
Dua minggu kemudian Cassadey melaksanakan tes dan interview di BEST. Dia merasa gugup dalam melaksanakan tes tersebut. Vanisa bilang dirinya sudah keterima di BEST dalam pengumuman minggu lalu. Sekarang giliran Cassadey apakah dia bisa keterima di sekolah impiannya itu.
"Goodluck, Cass!" seru Vanisa.
"Thanks!" dia menyilangkan jari telunjuk dan jari tengah membentuk huruf x dan tersenyum. Lalu dia langsung masuk mobilnya dan pergi menuju BEST.
Menurut Cassadey tesnya berjalan dengan lancar dan berharap mendapat nilai yang bagus dan masuk di BEST. Dan dua minggu kemudian lagi, dia mendapatkan hasil tesnya dan dia sangat senang karena dia telah masuk BEST dengan nilai yang memuaskan, dan cara dia ngomong pada saat interview juga sangat baik.
"Congratulation, Cass! You deserved it." kata Yoga dan Vanisa. Raffa yang Cassadey harap mengucapkan selamat padanya pertama kali malah tidak muncul dihadapannya.
Where are you, Raffa?, batin Cassadey.
Minggu depan UAS akan segera berlangsung. Dan sekitar sebulan lagi Raffa akan berangkat ke London. Hati Cassadey kadang sakit memikirkan hal itu.
Raffa lari-lari mwnghampiri Cassadey dengan membawa sesuatu ditangannya. Bunga. "Here, for you, congratulations Cass!"
Cassadey menerima bunga itu. "Thank you, Raffa." dan tersenyum.
Seminggu kemudian, UAS berlangsung. Mereka terlihat tegang tapi ya begitulah.
Dua minggu setelah UAS adalah pengumuman kelulusan. Dan mereka semua lulus. Yeay! Mereka semua berpelukan sampai ada yang terharu.
And graduation. Cassadey nggak tau harus ngapain soalnya Raffa besok akan pindah ke London. "Raffa, please, please, don't leave. Stay here, okay?" kata Cassadey sambil mengusap air matanya yang terjatuh di pipinya.
"I wish, Cass. I wish I can do what I want. But no I could't. You'll be fine. I promise. We'll contact each other, right? Don't cry. I'll be right here," Raffa menunjuk ke hati Cassadey dan melanjutkan, "in your heart, okay?"
Cassadey mengangguk. "Take care, Raffa."
"I will, Cass, I will."
***
(Haii! Iya gue tau ini pendek banget dan gaje dan super duper aneh. soalnya gue ga ada ide buat part ini dan pengen cepet-cepet mereka sma haha. Maaf banget deh kalo part ini sangat ga memuaskan tapi gue harap ga ngebosenin--walaupun gue tau ini ngebosenin banget. gue bakal bikin lebih baik lagi di next part deh yapp. i hope. yaudah cuma mau bilang itu ajaaa!jangan bosen di part selanjutnya ya!)
Makasiiiih banget buat yang udah mau baca! luvluvv♥ vomment-vomment hehee!
KAMU SEDANG MEMBACA
The Truth Honesty
Roman pour Adolescents"I promise that we always be together." "Always be together? really?" are you going to keep that promise? are you going to keep your words? i know you don't but i don't know why it hurts why it still hurts? *** itulah sebuah kebenaran akan janji. se...