Kapitel 4

203 4 0
                                    

Förlåt att denna del tagit sån tid! Tack för att ni läser<3

Idag var dagen! Konsertdagen. Konserten började klockan 18.00 och vi skulle köa från klockan 09.00. Jag hade ställt ett alarm på klockan halv 8 så att jag skulle hinna göra mig i ordning.
Jag tog på mig kläderna jag köpt dagen innan och packade ner en svart kofta och en filt i min väska. När vi skulle köa så länge så var det bra att ha med sig lite värmande.
Jag sminkade mig, plattade mitt hår och kladdade snabbt på ett lager vitt nagellack på naglarna.
Jag åt snabbt upp min frukost som pappa fixat. Han skulle skjutsa oss alla till konserten.
Klockan var kvart i nio när jag var klar att åka. Då skulle vi åka och hämta upp Ylva och Martine. Martine hade sovit över hos Ylva så vi behövde bara åka dit och hämta dem. Ylvas hus var stort och vitt. Det såg superlyxit ut. Ylva hade på sig ett par likadana shorts som jag och en magtröja som var grå. Martine hade ljusblåa shorts och en vit blus. De båda hade plattat hår.
''Hej'' hälsade dom när de steg in i bilen.
''Hej hej'' svarade jag. ''Då var det dags.''

Det var bara fem personer i kön när vi kom dit. Vi la ut filtarna på marken och satte oss. Det kom snart bara mer och mer tjejer dit. De flesta var runt 10-12 år. Men vissa var runt 16-17. Som Ylva och Martine.
När vi köat i 3 timmar började vi bli hungriga. Vi bestämde att jag och Ylva skulle gå och handla mat medans Martine vaktade platsen. Vi gick till McDonalds och beställde vår mat. På vägen pratade vi på om allt möjligt. Ylva hade varit på 3 konserter innan. Hon berättade hur hon en gång blivit First Kiss. First Kiss var en av Isacs låtar. När han sjöng den så fick en tjej från publiken gå upp på scenen och få en lätt puss på kinden. Hon visade en video på sin mobil ifrån händelsen. Jag blev nästan lite avundsjuk på henne.

Vägen till McDonalds var kort så vi kom strax tillbaka till kön. Den hade blivit lång nu. En massa tjejer stod uppradade i en lång kö. Det kändes bra att vara så långt fram.
Vi åt upp vår mat, pratade och skrattade när det plötligt kom en gubbe till kön. Han hade en megafon med sig. Han ställde sig en bit från kön och ropade i megafonen.
"Nu ska jag dela ut 3 meet&greet biljetter för att få träffa Isac Elliot.
Tjejerna i kön började skrika. En del började till och med gråta. Jag blev lite häpen av allas reaktioner.
"Det ni måste göra är att hitta flaggan med Isacs namn på som vi gömt på den här gatan. Vid flaggan finns 5 säkerhetsvakter som kommer ge er biljetterna." Sa han. Ylva gav mig och Martine en liten signal medans hon smög bakom kön för att kunna hitta biljetterna först. Tur för oss var hon snabb och smidig och blev inte upptäckt.
"KLARA,FÄRDIGA,GÅ!" Ropade han och alla rusade iväg. Man fick passa sig så att man inte blev översprungen.
Jag och Martine stannade i kön. Vi ville hålla våra platser i fall Ylva inte hittade biljetterna.

Tiden gick men inte en ända kom tillbaka till kön. Klockan var halv 2 och vi började bli otåliga.
"HALLÅ!" Hörde vi någon. "Jag hittade biljetterna!" Ylva kom springande och efter henne kom alla tjejer. De flesta grät och såg ut att vilja slita Ylva i stycken. Vakterna fick hålla undan dem.
"Va!?" Skrek Martine. Ett stort leende bredde ut sig på hennes läppar.
En vakt kom fram till oss och bad oss följa med honom. Våra platser i kön skulle få vara kvar.
Vi gick in i arenan och fram till receptionen.
"Vi ska backstage." Sa vakten och gav receptionisten biljetterna. Hon log och gav oss ett kort som vi kunde öppna dörrarna med.
Vi gick bakom receptionen och in i en korridor. Det fanns flera stycken dörrar på varje sida.
"Här ska ni gå in. Sätt er på varsin stol och vänta så kommer Isac snart." sa vakten. Han öppnade en dörr till ett väntrum. Vi satte oss och väntade spänt.
Vi pratade om vad vi skulle säga och vem som skulle ta kort på vem. De berättade lite mer om honom. Jag var inte så nervös, inte förens dörren öppnades och vi fick gå in.
För där stod en kille med ett fint leende, rödblont hår, tydliga kindben och stora bruna ögon.
Där stod Isac.

ÄngelNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ