Špeh

459 21 2
                                    

Morgana nemohla celou noc usnout. Stále musela přemýšlet nad tím, co jí řekla Kenna o Elize. Nevěděla, která z těch dvou dívek jí lže. Na jednu stranu byla přesvědčená, že komtesa, která si byla s její sestrou tak blízká by nikdy nic takového neudělala, ale na stranu druhou, znala ji teprve dva dny. Třeba ani nebyly tak dobré přítelkyně, jak Eliza vyprávěla. Ke druhé z dívek chovala Morgana zášť, ihned co ji spatřila. Byla krásná i bez drahých přípravků, byla chytrá a pomáhala lidem. Nebylo pochyb, že ona by krále zaujala mnohem více. Lady si však nebyla jistá řečí ani jedné z nich, a proto se rozhodla učinit opatření, aby zjistila, která z nich říká pravdu a která lže.

Kolem osmé hodiny ráno za ní přišla jedna ze služebných, že se již podává snídaně.
,,Paní, snídaně je již připravená v jídelně.”
Morgana obrátila oči vsloup a otráveně vydechla.
,,Přineste to sem. Dnes chci snídat v soukromí.” poručila Morgana a ještě se ne chvíli uvelebila mezi polštáře.
,,Jistě. Jak si přejete.” odpověděla dívka a odešla.
O pár minut se vrátila zpět i s tácem jídla, který položila na klín sedící lady v posteli. Ta se ihned natáhla pro ovocnou šťávu a upila si. Služebná nechtěla dále rušit, a tak mířila ke dveřím.
,,Počkej!” křikla na ní Morgana.
Dívka uposlechla a vrátila se o pár kroků zpět.
,,Přejete si?”
,,Mám pro tebe jednu nabídku. Jistě jsi pracovitá a také věrná. Chtěla by jsi pro mě pracovat? Jistě za určitý peněžní obnos.” navrhovala záludná Morgana.
,,Záleží o co by šlo, má paní.”
,,Znáš tu krásnou léčitelku?”
,,Jistě, že ji znám. Pomáhá tu všem s jejich zdravotními problémy.”
,,Vy dvě, jste přítelkyně?”
,,To ne. Ona se tady s nikým moc nevybavuje mimo pracovní záležitosti.”
,,Dobře. A víš, s kým se tady stýká? Třeba i intimně?,” vyptávala se lady.
,,Nemám ponětí, ale tyhle věci jednoho dne vždy vyjdou najevo.”
,,To ale již může být pozdě. Můžu ti důvěřovat? A nelži mi.”
,,Jistě.”
,,Dobrá. Zařídím, že se dnes už nádobí ani špinavého prádla nedotkneš. Dnes pracuješ pro mě. Chci, aby jsi ji sledovala a po večeři mi pozorně nahlásíš, co jsi zjistila a podle informací budeš za svou práci odměněna. Ale nikomu ani muk, jinak za to budeš pikat. Doufám, že jsi to pochopila. Tady máš něco do začátku.” pousmála se Morgana, sáhla do měšce, který měla nějakou chvíli položený na nočním stolku a vytáhla z něj dva zlaťáky, které podala služebné.
,,Děkuji, ale proč mám sledovat zrovna ji?” divila se dívka a.přijala peníze.
,,Něco mi na ní nesedí. Určitě není ta dokonalá holka, jak se zdá.”
,,To jistě není. A ještě jednou děkuji. Nezklamu Vás.” usmála se dívka, sundala si neslušivý čepec a chystala se odejít a vykonat úkol.
,,Počkej. Ještě něco. Od mé sestry jsem se dozvěděla, že ji král podváděl? Nevíš, o koho šlo? Mohla to být třeba i komtesa Eliza?” ptala se ještě lady.
,,Je to možné. Již nějakou dobu se tady šušká, že má král milenku, ale ještě jsem neslyšela o koho jde,” odpověděla služebná.
,,Dobrá. Děkuji. Můžeš jít.” pousmála se neklidně Morgana.
,,Má paní,” uklonila se služebná a konečně odešla.
Morgana si oddechla, že má snad o jednu z dívek postaráno a konečně se pustila do jídla.

Ahoj. Tady je pokračování. Doufám, že se líbilo a děkuji za všechna přečtení. 😊💖

Tajemství krveKde žijí příběhy. Začni objevovat