ADETTENDİR

2.8K 164 191
                                    



-Allah'a şükür iki taneler sabahtan beri biri oradan çıkıyor biri buradan deyip annesini kendisinden uzaklaştırdı.

-Hadi gel oturalım şöyle bak bir şeyim yok yarın düğünümüz var bundan sonra daha da güçlü olman lazım Ayşe Hanım Ağam. Züleyhanın kaynanası olmaya hazır mısın?

* * * * * * * * * *

KUZGUN KONAĞI

Sabah hiçbir açıklama yapmadan konağı terk eden Züleyha'nın Yusuf'la dönmüş olmasına sinirlenen Beşir Ağa odasına giden kızının arkasından bağırdı.

-Zilha buraya gel

-Efendim baba

-Ne işin vardı Yusuf'un arabasında

Neler olduğunu merak eden Ceylan destursuz yanlarında bitip

-Dayısı gelmiş bizim konağa sabah çıkıp gitmesinin sebebi buymuş.

Ceylanın lafa karışmasına sinirlenen Beşir Ağa

-Sizin konak mı? Sen o konağı terk ettiğinde senin yerin de yurdunda burası oldu Ceylan gelin. Zilha'nın sana vereceği hesap mı varda sen sorduğuna cevap beklersin. Yerini bil ona göre hareket et şimdi git içeri yarın ki düğün hazırlıklarına yardım et.

Ceylan Çınaroğlu konağındaki saltanattan sonra bu evde gelin olarak hiçbir kıymetinin olmamasına duyduğu kinle döndü arkasına "yapılacak düğün kaldıysa tabi" diye söylenerek girdi içeri. Ne olduğunu bilmemek içini kemiriyordu. Zilha evleniyor muydu? Berdeli Zilha bozarsa evine geri dönebilecek miydi? Ölüm emri ne olacaktı? Mutfağa doğru attığı adımları yönünü değiştirip odasına doğru yol aldı. Banyoya girip telefonunu eline aldı.

-Alo Seval neler oldu. Ali Karadağ ne dedi?

-Ali Bey gitti hanımım düğün yapılacakmış. Ayşe Hanım Ağam konağı ayağa kaldırdı vakit dar misafirler gelecek diye.

Düğünün bozulmamasına sinirlenen Ceylan sinir ve kıskançlıkla

-Aman ne şeref Zilha Hanım gelin geliyor. İki gün önce Mardin'in belasıyken paylaşılamaz oldu birden.

- Hanımım Ayşe Hanım Ağam beni çağırıyor kapatıyorum.

-Tamam ne olursa haber et bana.

-Ayşe Hanım Ağamdan korkuyorum hanımım duyarsa çok kızar.

- Ne oldu Seval hanım artık konakta değilim diye sözüme kıymet verilmiyor galiba ağzımı açarsam annemden azardan daha fazla şeyler göreceğini unuttun galiba.

Seval'den ses çıkmayınca Ceylan zafer kazanmış edasıyla kapattığı telefonu çekmeceye koyup mutfağa geri döndü.

* * * * * * * * * *

-eee Zilha, ne diyor Ceylan ne dayısı?

-Dayımlar gelmiş beni götürmeye

Beşir Ağa söyleyecek bir şey bulamayınca Züleyhanın sözüne devam etmesini bekledi.

Konuşulanları dinleyen Meryem Hanım Beşir Ağanın sessizliğinden aldığı cesaretle

-pişmiş aşa su katmaya mı gelmişler?

Meryem Hanıma yüzündeki ekşimeyle dönen Züleyha

- Bu evde sürekli ateş harlanır da tatlı aş pişmez Meryem Hanım Ağam. Kemal dayım ateşin neresindeyim bakmaya gelmiş. Yusuf'la tanışmak istemişler o yüzden beraber geldik. Sorun yok yarın kınam yakılacak.

sev "SEN YA! " beniHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin