Bu mutluluğu, Zeynep'i aşkla süzen Beşir Ağayı görene kadar sürdü. Aşkından deli olduğu Beşirinin kendisinden sakındığı, gözlerine bir kez bile denk gelmeyen bakışları Zeynep'e bakıyordu.
Doğuma yakın Beşir Ağanın nikah kararı alıp Mehmet Ağayı ikna etmek için Adana'ya gitmesi ise Zeynep'in boynuna dolanan iplerin çekilmesinin sebebiydi.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Meryem Hanımın sinir krizi geçirip hastaneye yetiştirilmesinin üstünden bir hafta geçmişti.
Kuzgun konağına gelen Ayşe Hanım kimseyi umursamadan Zilha 'nın odasına çevirdi yönünü. Bir hafta kalmıştı kararın uygulanmasına mutlaka ikna etmeliydi Zilhayı.
Zilha sertçe açılan kapı sesiyle duasını tamamlayıp kalkmıştı seccadesinin başından.
-Hoş geldin Ayşe Hanım Ağam
Ayşe Hanım burukça ve yalvarırcasına
-Hoş gelmedim ama hoş gidiyim Zilha! Murat'ta kabul etti gel he de onlarla beraber beni de gömme toprağa.
Ayşe Hanımın karşısında oturan Zilha gözlerini başka tarafa çevirip
- Murat'ın dili kabul ettim dese de olmaz Ayşe Hanım Ağam. Gönlünde ki sevda sizi de yakar beni de. Esma'nın ahından iki cihanda da yolumuzu bulamayız. Benim içim kavrulalı çok oldu da Ceylan'la Hasan yaşarken Murat'la Esma'yı verirsiniz toprağa.
- Ya sevdalı değilse?
-Ne?
-Ya sevdalı değilse Zilha
Kesilen soluğuyla, Ayşe Hanımın gözlerinde ki ışıltıyı gören Zilha olduğu yerde kalakaldı.
Başkasına Sevdalı olmasaydı Murat'ı ister miydi?
Peki, kurtulmak istediği bu topraklara iyice kök salacağı bir evliliği kabul eder miydi?
Zilha'nın odasından çıkıp avluya inen Ayşe Hanım çardakta oturan Beşir Ağanın yanına yanaşıp
-5 gün sonra istemeye gelecez Zilha'yı
Beşir Ağa heyecanla
-Zilha kabul etti mi? Ayşe Hanım
- Görecez Beşir görecez.
Rüzgar gibi giden Ayşe Hanımın ardından Beşir Ağa Zilha'yı çağırtmıştı.
- Ayşe Hanım beş gün sonra istemeye gelecekmiş. İyice düşün taşın aynı karnı paylaşmamış olsanız da aynı kanı taşırsınız kardeşindir Hasan senin.
- Hasanı, Ceylanı, Ayşe Hanımı , seni herkesi uyardım umursamadınız o zaman beni Hasan'ın canına kıyamaz kabul ederim diye kulak ardı ettin söylediklerimi. Ben berdeli kabul etmem demiştim hadi beni geçtim Murat'ı Esma ortaokuldan beri tertemiz bekler . Hasanla Ceylan canlarını ortaya koyup oynadıkları oyunlarını kaybettiler
Dili söylemeye varmasa da susmadı.
-versinler canlarını.
- Murat'la Esma'yı bu kadar düşünüyorsun da peki Hasan'ın aşkını niye kabullenmezsin. O da sevmiş gözü kör olmuş.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
sev "SEN YA! " beni
Fiksi UmumZehirli nefs topraklarının, kurumayan nehirleriydi SEVDA Boyunlara ateş laleleri takıp yoldan çıkaran gafletti SEVDA Zalimin vicdansızlığına kılıf, masumun iki cihan sınavıydı SEVDA Bazen insana, bazen nisyana dairdi SEVDA Belkide cehennemin yasak m...