Zazvonil zvonek oznamující začátek hodiny. Žáci osmé třídy základní školy ho naprosto ignorovali, dokud do třídy nepřišla učitelka. ,,A dost! Úzké dávno po zvonění! Okamžitě si sedněte na svoje místa!" zakřičela a žáci ji okamžitě poslechli. ,,Eliote, pojď na tabuli napsat datum."
Žák se zvedl ze židle a přešel k tabuli. Napsal na ni datum 22. března 2072. Mimo učitelky do třídy vešla i nějaká starší žena. Mohlo jí být tak 75. Učitelka si stoupla a paní představila ,,Děcka, tohle fyzikářka a bývalá astronautka Andy Violet. Přišla sem tam slíbenou přednášku do vesmíru." Andy přišla ke stolu a sedla si na uvolněnou židli. Učitelka odešla ze třídy a nechala je tam samotné. Žáci Andy pozorně sledovali a ona je. Potom začala ,,Takže. Myslím si, že můžeme začít. Nějaké otázky?" nikdo se nepřihlásil. Andy začala otevřela svůj notebook, který si přinesla a spustila v něm nějakou prezentaci, kterou promítala na interaktivní tabuli, která byla na zdi za ní.
,,Takže. Co je to vesmír? Je to souhrnné označení veškeré hmoty, energie a časoprostoru, který obsahuje. Zahrnuje tedy hvězdy, planety, galaxie, mezigalaktický prostor, temnou hmotu a další. I přes dnešní technologii toho o fungování vesmíru moc nevíme."
Andy přerušila jedna zvedlá ruka. ,,Ano?" vylolala hlásícího se žáka. ,,Co mimozemský život?" zeptal se ,,A tím nemyslím nějaké mikroorganismy, ale plně inteligentní formu života jako jsme my, lidé."
Andy se zamyslela. Nevěděla co odpovědět. ,,Určitě ve vesmíru nějaký je. Nám známý vesmír není ani 1% jeho celkového objemu. Někde v jeho neprozkoumané části určitě takovýhle život je." odpověděla nakonec.
,,Já ale nemyslím nám neznámý vesmír. Co něco bližšího? Třeba Měsíc?" zeptal se znovu ten samý žák.
Andy se na něj podívala a pod stolem zaťala pěst. ,,Jak se jmenuješ?" zeptala se.,,Phillip." odpověděl. Andy sklopila hlavu a podívala se do desky stolu. Zesmutněla při vzpomínce na Chase.
,,Na co tím narážíš Phillipe?" zeptala se ho.
Hoch se sehl ke své tašce a něco v ní hledal. Pak vytáhl starý, zažloutlý kus papíru.
,,Tohle sem našel minulý víkend u dědy na půdě. Stojí tu vaše jméno. Jako jediná přeživší stě se dostala z Mezinárodní vesmírné stanice po přistání tajné mise z Měsíce. Co je Mezinárodní vesmírná stanice?" zeptal se ,,A co se na ní stalo? Proč byla před padesáti lety na Měsíc vyslána tajná mise?"Andy ho sledovala. Do vysvětlování se jí moc nechtělo. Nakonec v notebooku zavřela prezentaci a otevřela složku s fotkami z Měsíce, které jí kdysi poslal Chase. ,,Hochu, máš speciální kus novin. O tomhle se nikdy nikdo neměl dozvědět. Ale budiž, už je to padesát let. Je to dlouhý příběh tak si udělejte pohodlí. Začneme tím, že vám řeknu, co byla ta vesmírná stanice." Andy začala říkat Docův, Seržův, Savvyho a Chasův příběh.
ČTEŠ
Země: 50 let poté [DOKONČENO]
Science FictionPokračování knihy Záhada na Měsíci a Počátek. Závěr trilogie Mise Ranger.