,,Všichni civilisté ať se okamžitě přesunou do vstupní haly." zaznělo z rozhlasu. Emzáci udělali díru do stropu bunkru a nahrnuli se dovnitř. Zavládla panika. Všichni se hrnuli ke vstupní hale. Emilly držela za ruku Amy, svoji mladší sestru, a spolu s rodiči se tlačili davem dopředu.
Emilly matně zahlédla rodinu Andrewa. Už byli skoro u haly. Vojáci stáli u velkých vstupních dveřích a pomáhali lidem dovnitř. Za davem se ozvali emzáci. Emilly přidala do kroku.
,,Kde je mamka s taťkem?" zeptala Amy.
Emilly se ohlédla. Nikde je neviděla. Zděsila se. Pak je zahlédla na konci davu. Zakřičela na ně. Rodiče se na ně podívali a smutně je rukama popohnali. Emilly se otočila a šla za nimi. V tom ji chytil jeden z vojáků a spolu s Amy je vtáhl dovnitř ,,Nééé!" zakřičela. Viděla, jak se k davu řítí emzáci.,,Zavřít dveře!" zavelel jeden z vojáků. Na jeho rozkaz se dveře začaly zavírat.
,,Nééé, máme tam rodiče!" zakřičela znovu. V tom se ale dveře zavřeli. Lidé na druhé straně křičeli. Pak utichli. Chvíli byl. Potom se emzáci začali dobývat dovnitř.
Emilly k sobě se slzami v očích přitiskla Amy a sesunula se na zem.O hodinu později.
Armáda USA se seskupila u hlavního vchodu si newyorského bunkru. Mezi nimi stála i jednotka Ranger. Dveře se pomalu začali otevírat a civilisté se hrnuli ven a běželi za vojenský blok. Andrew hledal svoji rodinu nebo Emilly. Marně. V davu nikoho z nich neviděl. Civilisté byli prozatím v bezpečí. Otevřeli se i druhé dveře a emzáci se hrnuli ven. Vojáci začali střílet. Andrew vyběhl z řady a běžel emzákům vstříc. Aktivoval své čepele.
,,Mrdám to." řekl James a rozběhl se za ním. Ostatní tři ho za chvíli následovali. Sledovali Andrewa jak se vrhl na obrovskou armádu emzáků. Ti začali na blokádu vrhat úlomky. Zabíjeli je po desítkách. Z levého křídla se emzáci začali do vojáků pouštět na blízko. Ti se stáhli a začali po nich pálit. Pak tam vybuchl granát, který zabil minimálně stovku emzáků. Pak se stáhli a zaútočili středem. I přes obrovský hluk bitvy, přes střelbu a podivné zvuky emzáků Andrew uslyšel jeden pronikavý výkřik.
,,Emilly." řekl si sám pro sebe a odběhl za zdrojem výkřiku. Vběhl do bunkru. Rozhlédl se. Nikde nikdo nebyl. Pak uslyšel další výkřik. Přešel do další části bunkru. Tam uviděl, jak Emilly u zdi k sobě tiskla svoji mladší sestru. K nim se blížili dva emzáci.
,,Kde ste se tady sakra vzali?" povzdechl si a rozběhl se k nim. Na poslední chvíli skočil na emzáky a jednoho z nich v letu probodl. Druhý se vyhrabal na nohy a začal na Andrewa vrhat úlomky. Ten šel neohroženě k němu. Úlomky se tříštili o jeho zbroj. Emzák začal ustupovat. Andrew k němu došel a zabil ho. Pak se otočil a zamířil k Emilly. Ta před ním začala ustupovat.
,,Pozor!" zapištěla Amy.Andrew se otočil. Za ním stál emzák. Ovšem tenhle byl černý. Andrew chvíli stál a pak se k němu rozběhl. Emzák po něm vrhl dva úlomky. Jeden minul a Andrew se okamžitě ohlédl, jestli netrefil Emilly nebo Amy. Pak ucítil ostrou bolest v levém rameni. Vykřikl a podíval se na něj. Trčel mu z něj úlomek, který prorazil zbroj. Andrew se podíval před sebe. Emzák ho udeřil pěstí do hlavy a pak ho nakopl do žeber. Byl silnější. Rychlejší a chytřejší než ti oranžoví. Andrew se vyhrabal na nohy a vrhl se na nového nepřítele. Ten vykryl všechny jeho údery a pak ho svým bodákem bodl do pravého stehna. Andrew si klekl a sklopil hlavu. Nic se nedělo. Emzák ho pak chytil za hlavu a zvedl mu ji.
,,Teď chcípneš." řekl. Andrew využil jeho nepozornosti a bodl ho do hrudi.
,,Nebo ne." odpověděl a hodil emzáka na zem. Pro jistotu ho ještě bodl do hlavy. Pak vstal. Otočil se a zamířil k Emilly.,,Kdo si?" zeptala se ho. Na Andrewově helmě blikalo plno výstražných signálu. Poškozené brnění, závažná zranění. Deaktivoval helmu. Emilly se k němu rozběhla a skočila mu kolem krku. Andrewa zabolelo rameno a noha, ale ustál to a objal ji. Pak se od ní odtáhl a políbil ji. Pak k nim přiběhla Amy. Nebylo třeba slov. Emilly se rozbrečela. Andrew ji hladil po zádech.
,,Slyšíte to?" zeptal se.
,,Co?" zeptala se Emilly.
,,Právě, že nic." odpověděl, pustil ji a vyšel ven z bunkru. Venku padl na kolena a chytil se za hlavu. Nikde nikdo nebyl. Všichni byli pryč.Použitá píseň - Bon Jovi - I'll ve there for you
ČTEŠ
Země: 50 let poté [DOKONČENO]
Science FictionPokračování knihy Záhada na Měsíci a Počátek. Závěr trilogie Mise Ranger.