9

67 6 0
                                    


Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 9
- Matrix 12 -

Bilde: Milla sin nye uniform

Flyet landet på en flyplass, nært en av OND sine baser. Fire biler med sotete vinduer stod klare idet flyet parkerte. Døren ble åpnet. Ava Paige kom gående ned stål trappene, mens hun nynnet på en sang som hun hadde hørt på radioen. En sikkerhetsvakt åpnet døren til den først parkerte SUV-en. Hun satte seg inn, døren ble lukket. Like etter satte Mr.Janson seg i setet ved siden av. Er du sikker på at Pasient Delta er klar for den siste delen? Spør Janson. Ja sa Ava Page med en skarp tone. Vi har ikke tid til å vente mer, tiden løper ut. Noen menn ikledd svarte klær og skuddsikkre vester satte seg i førersetetene. I vinduet kunne Ava se subjektene bli fraktet ut av flyet å inn i en litt større bil enn SUV-ene. Alle tre var tungt dopet ned. Bilen ble satt i gang og begynte å kjøre mot OND sin base.

Det som Ava Paige stusset litt over, var Pasient Null. Milla Santiago. Ingen av hennes tidligere, å må man si mislykkede forsøk - subjekter. Har noen gang prøvd så hardt å komme seg vekk. Ikke en enste en av dem. De har eventuelt bare gitt opp og i slutten dødd fordi de ikke har greid å oppnå det som OND vil de skal. Det at de ikke har det; Pasient Null, Pasient En og Pasient Delta har. Det at de ikke har blodet som kan bli til en kur. En kur som kan redde menneskeheten ifra utryddelse.

OND BASE - MATRIX 12 - 00:27

Pasientene ble fraktet gjennom hver sin inngang. Der hvor de måtte gjennomgå blodprøver, tester og måtte få nye klær. Etter at dette var blitt gjort ble de trillet, på hvite bord, inn i hver sin celle hvor de skulle bo for resten av sine liv. Om morgenen kunne de vandre fritt rundt i de tillate seksjonene i basen. Seksjoner som; Kantinen, Toaletter, den lille luftegården med høye strøm gjerder som gav 900 volts støt om du kom borti og trenings rommet ( OND vil ikke ha pasienter som er utrent). De måtte være inne i sine valgte celler klokken 23.00. Hvis ikke ville de få en straff. Straffen ville da bli bestemt av vakten som var til stede.

Det var ikke bare de tre som var på denne basen. Antallet hadde steget til 700. 700 forsøks kaniner som OND bruker for å finne en kur. 700 uskyldige gutter og jenter. Som snart ville møte sin skjebne.

Milla Pov: Jeg våknet til noen som ristet hardt i meg. Over meg stod Chase. Han hadde et urolig utrykk i øynene. Er du Okay?spør han. Jeg reiser meg opp ifra en ganske så hard overflate. Vet ikke helt hva jeg skal svare. Er jeg virkelig Okay? Vi er inne i et lite rom som ligner fryktelig mye på min gamle celle hos den andre OND basen vi var fanget i. Chase hadde samme uniform på seg som da vi ble tatt med til flyet. Bare at den var renere med et nummer <A02> på. Blikket mitt falt på en stol. En metall stol med noen ny brettede klær og et par med militær støvler på. Kle på deg, frokosten begynner om ti minutter sa plutselig Chase å reise seg opp før han gikk ut og lukket døren bak seg. Jeg begynte å ta av meg den gamle uniformen.

Etter at jeg hadde skiftet åpnet jeg opp døren. Chase stod utenfor. Begge sine antrekk var mer eller mindre prikk lik. ALLE SUBJEKTER, VENLIGST FØLG DEN RØDE LINJEN. sa en stemme i en eller annen høyttaler. En rød linje lyste på noen skjermer som var festet til begge sidene av veggene. Imens vi gikk, var det flere dører som åpnet seg og andre kom gående ut å inn i rekken. Det enste man kunne høre var tunge støvler som dunket mot betong gulvet. Ingen sa et ord. Alt var bare stille. Jeg kunne se i øynene til de fleste at de var livredde. Ante ikke hva som ville skje med dem. De var like redde som meg. I øyekroken la jeg merke til at Chase hele tiden snudde seg rundt å så seg til siden. Jeg klandrer ham ikke å være usikker. Det samme er jeg. Vi er jo kidnappet av noen som ønsker å gjøre eksperimenter på oss. Selvfølgelig er det lov å være dritredd.

Noen sekunder senere kom vi til noe som lignet på en kantine. Vi ble beordret i en rekke ved et rullebånd. På rullebåndet stod det brett med noe som jeg ikke kunne identifisere. Det skulle tydeligvis være mat. Alle tok et brett å fikk tildelt plasser. Fint å vite at OND faktisk ikke vil at vi skal dø av sult. Men av at de gjør eksperimenter på oss. Jeg kikket ned på brettet mitt. Det var en vannflaske, men det andre ante jeg ikke hva var, så valgte å ikke røre det. En gutt med blondt hår satt ved siden av meg. Tårer trillet nedover kinnene hans mens han tvang i seg det som var på brettet. Så ikke ut som om han likte det.

Etter at alle var ferdige fikk vi beskjed om å gå til en skjerm som hang på en søyle som var plassert midt i kantinen. På skjermen stod det navnene våre;

Subjekt 00 - Pasient Null - Milla Santiago
Subjekt 01 - Pasient En - Chase Davenport
Subjekt 02 - Pasient Delta - Alec Jackson Lightwood
Subjekt 03 - Pasient Alfa - Scott McCall
Subjekt 04 - Pasient Omega - Stiles Stilinski
.
.
.
Subjekt 0700 - Pasient A77 - Luke Welington

Plutselig kom en mann inn i rommet. Hele kantinen ble stille. Alle bare så på ham. Velkommen til Matrixen sa han. Ingen smilte, ingen klappet. Her vil dere bli overvåket 24/7, dere vil måtte trene og beholde deres psykiske og fysiske styrke til eksperimentene og sjekkene som vi skal gjøre på dere fortsatte han. Jeg hadde ganske lyst å bare kaste opp. Ble kvalm av tanken på at de skal overvåke oss og gjøre tester. Dette er helt sinnsykt.

Etter timen i kantinen ble vi ført tilbake til cellene. Jeg gav Chase en klem. Ante ikke når jeg ville få se ham igjen. Død eller levende. En vakt dyttet meg inn i cellen og døren ble lukket igjen. Kroppen min falt tungt på sengen. Denne gangen hadde vi faktisk madrasser med tynne pledd. Jeg krøllet meg sammen på benken. En tåre hadde senket seg ut av øyekroken min. Den rant nedover kinnet mitt. Vær så snill, noen....hjelp meg.....

Kirsti Pov: Hva mener du med at Milla er kidnappet av noen som kaller seg DarkDevils. Spurte jeg Jonas. Han hadde løpt ned i kjelleren i full panikk å nærmest ropt til oss at Milla var blitt kidnappet av en ond organisasjon som han ikke vet hva heter med en gjeng som er med vet han, kaller seg DarkDevils. Jeg vet at det høres helt absurd ut, men har noen av dere fått kontakt med Milla den siste uken? Spør Jonas. Ingen svarer. Jeg hadde prøvd å ringe Milla men ikke fått noe svar.

Nettopp, Vanessa kan ha rett sa plutselig Jimmy. Alle så på ham. Okay, dere tror vel ikke seriøst at Milla har blitt kidnappet og at foreldrene hennes, som er DØDE - har noe med det å gjøre? Spør Alex. Jeg tror ærlig talt at vi må spørre Vanessa om mer sa jeg å reiste meg opp av sofaen. Hun vil ikke si mere sa Jonas. Da skal jeg få henne til å snakke! Glefset jeg og knyttet neven. Hun vet hvor min bestevenn muligens blir holdt fanget, jeg skal faen meg presse det ut av henne! Nei, å ty til vold vil ikke løse noen ting sa Jimmy. Jonas og Alex nikket seg enig. Javell da. Men hvordan skal vi finne henne å redde henne da? Spør jeg. Jonas står foran oss med armene i kors. Det er en mulighet sa han. Men dere vil ikke like den. Hva mener du? Spør Alex.
Vi må spille........

Håper dere likte dette kapitelet.
Kommenter og Vote ❤️
Setter pris på kommentarene deres.

I neste del vil Milla møte foreldrene sine igjen.
Hun får vite hva deres rolle i OND er og hvorfor de er der.
Samtidig er Ghost Rockers på desperat leting etter en sanger, så de får et nytt spor i Milla sin kidnapping.
Og en person blir tvunget til å ta et valg. Et valg som kan forandre alt.

Xoxoxo -M.S

Ghost Rockers - Patient ZeroWhere stories live. Discover now