19

55 2 0
                                    



Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 19
- Nøkkelkort -








Chase og Alec sitter i guttegarderoben. Vet vi i det hele tatt hvor hun er? Spør Alec. Ja, hun er i cellen sin. Nummer A01. Den er to celler før min sa Chase. Javell,men hvordan skal vi liksom vekke henne?......Chase ser på Alec. Han biter seg i leppa. Vanligvis når man legger noen i koma er det en slange som er stukket inn i høyre eller venstre arm som tilføyer bedøvelse til kroppen som gjør at hun er i koma. Forklarer Chase. Hvordan kommer vi oss inn?.....det er den vanskeligste parten helt siden en hendelse med en pasient på en annen avdeling har de økt sikkerheten. De har økt den veldig. Derfor har vakter sluttet å bære nøkkelkort på seg. De har dem oppe i kontrollrommet. I løvens hule. Du mener vel ikke seriøst at vi skal snike oss inn i kontrollrommet for å få tak i et nøkkelkort som åpner cellen til Milla? Spør Alec med store øyne. Chase ser på Alec med et seriøst blikk. Det er den eneste måten.

Klokken er 03.00. Chase og Alec har greid å gjemme seg inne i gutte garderoben til alle de andre er låst inne i cellen sine og vaktene har begynt på sin nattrunde. Klar? Spør Chase. Alec nikker. De to guttene lister seg nedover korridoren. Passer på at ingen av vaktene ser dem. Aner du hva som skjer om vi blir tatt? Hvisker Alec mens de smetter inn i en dør som fører til trappene. Heisen kan de ikke ta. Redd for å møte på en vakt som er på runden sin. Hold kjeft sier Chase mens de løper opp trappene.

De stoppet foran en dør. KONTROLLROM står det på døren. Vi er så rævkjørt om noen ser oss! Hvisker Alec. Chase ignorer ham og åpner døren. Inne er det utallige mange folk. Noen som går frem og tilbake, andre som står ved et kontrollpanel/ en laptop. Chase går ned på alle fire og krabber så fort han kan bak en skillevegg som leder mot toalettene. Han gjør en armbevegelse. For å få Alec til å følge etter ham. Alec krabber motvillig etter.

Chase peker mot veggen hvor det i hver hylle ligger et til tre nøkkelkort. Det står nummer på hver hylle. Siden Alec er større enn Chase er det han som må hente kortet. Jeg hater deg! Hvisker Alec mens han krabber forbi Chase og strekker armen opp, for så å gripe tak i ett av nøkkelkortene til Milla sin celle. Chase hører klikkene av sko som kommer mot dem. Han tar tak i Alec og drar ham ned bak skilleveggen.

De to guttene kommer seg tilslutt ned tilbake i området hvor cellene er.
Celle A01 står foran dem.
Alec legger nøkkelkortet foran skanneren. ADGANG GODKJENT.
Chase åpnet døren og han må bite seg hardt i leppa for ikke å skrike.
Inne i rom A01 er det en sykeseng. På sykesengen ligger Pasient Null.
Leppene hennes er blå og det ser ut som om hun er død. De går bort til sengen. Chase tar tak i hånden hennes. Hva har de gjort mot deg? Hvisker han og stemmen hans sprekker, tårene presser på. En monitor ved siden av sengen indikerer at hun ikke er død. Men som de allerede vet....i koma. På armene hennes er det bevis på at OND har gjort noe. Det er arr. Noen er nye....andre gamle. Noen ifra sprøytespisser andre..det vet de ikke. Chase klemmer hånden hennes. Plutselig hører de stemmer. En kvinnestemme og Mr.Janson.

Stemmene er langt unna men det får guttene til å bli bekymret for å bli tatt. Kom vi må gå! Sier Alec mens han står i døråpningen. Med et farvel kyss til Milla sin panne hvisker Chase: jeg skal få deg ut herifra, jeg lover! De to guttene springer i motsatt retning til hvor stemmene var. Chase har et bestemt blikk i øynene mens de løper, og nøkkelkortet griper han hardt i den høyre hånden......

I neste del prøver Ghost Rockers å knekke koden i sangen.
Alec og Chase prøver å møte Milla igjen men det blir vanskelig når noen personer kommer på besøk til OND basen.

XOXOX
M.S

Ghost Rockers - Patient ZeroWhere stories live. Discover now