Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 20
- Mr & Mrs Santiago -Bilde: Mr & Mrs Santiago
Video: Diamant - Ghost RockersJonas Pov: Jeg og de andre sitter inne på en cafe i byen. Det er lørdag. Vi snakker om hvordan vi skal finne den boken. Men hva mer er det om Milla som vi ikke vet? Spør Alex. Det vi vet er at foreldrene hennes døde i en bilulykke, hun bodde hos mange fosterhjem og hadde ikke en så god barndom. Sa jeg. De andre nikker. Vi må først dekode sangen sa Jimmy og tok frem et ark. På arket stod sangteksten.
Hvor er du? Hvor har du vært?
Den første handler om Milla, sa jeg. Hvor er du? Det viser jo at Freebirds ikke vet hvor hun er og at de vil hjelpe oss. Men det sto jo noe om Milla sin fortid på det kortet...hva slags fortid? Spør Jimmy. Jeg rister på hodet. Kanskje den kriminelle fortiden? Det er jo den eneste fortiden hun har. Da må vi på politistasjonen for å finne det ut, må vi ikke? Kirsti ser på meg med et spørrende blikk. Jeg rister på hodet. Går vi til politiet dreper de henne. Jeg så på de andre. Hva slags annet valg har vi? Spør jeg. Plutselig reiser Alex seg. Jeg har fått nokk! sier han plutselig med et sint utrykk i ansiktet. Jeg klarer ikke mer av dette spillet, alle kortene som vi får! Jeg vil også få Milla uskadd tilbake men nå klarer jeg ikke mer! Sa han. Jeg kan spille med dere når det trengs men jeg er ferdig med dette spillet som de derre OND folka spiller! Er det siste Alex sier før han slenger 5 euro på bordet og går. Jeg ser på de andre. Kirsti har store øyne. Hva gjør vi nå da?! Spør Jimmy.....
OND BASE - CELLE A03
Chase D
Pasient 1Chase sitter på gulvet. Hånden hans har begynt å gjøre vondt etter å ha holdt nøkkelkortet så hardt. Etter de to hadde løpt ifra Pasient Null sin celle ble de funnet av en vakt. Det var lett å lyve til vakten om at de hadde vært på treningsrommet med høy musikk å ikke hørt det som ble sagt i høyttalerne. De fikk en advarsel og ble ført tilbake til cellene. Men nå gjaldt det bare å komme seg til Milla sin celle igjen. Få vekket henne og få henne vekk ifra dette grusomme stedet.......
Ava Paige står med en iPad i hånden. På iPaden er det listet pasientens vitale målinger og en oversikt over alle som blir sluppet inn i bygningen av sikkerhetspersonell. Mr.Janson står ved utgang B2, øynene hans scanner området. Han venter. Venter på noen spesielle gjester.
En svart SUV stopper noen meter ifra hvor Mr.Janson står. Passasjer døren blir åpnet. Noen hvite høyhælte sko treffer den harde overflaten. Ut av SUV-en kommer det en dame og en mann. Begge har en koffert med seg. Den ene svart, den andre sølv. Mr.Janson smiler og strekker frem en hånd;
Velkommen til OND Mr og Mrs.Santiago!......
YOU ARE READING
Ghost Rockers - Patient Zero
FanfictionDette er tredje bok i Ghost Rockers serien. Oppfølgeren til; Ghost Rockers & Det Sorte Øyet Ghost Rockers Foralltid ~Fear Dosen't Shut You Down, It Wakes You Up~ Si at det ikke er sant! Sier hun og tårene presser på. Han ser på henne med sørgmod...