21

59 4 0
                                    


Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 21
- Planen -

Bilde: Jonas
Video: Bring Me To Life - Evanescence

Velkommen til OND Mr og Mrs.Santiago!
Damen, nå kjent som Melissa Santiago smiler ikke. Dropp formalitetene, Janson sier hun skarpt. Hvor er hun?

Melissa Santiago sine høyhælte sko klikker høylytt gjennom gangene. De stopper foran døren til Pasient Null. Mr. Janson taster inn en kode og døren er åpen. Alle tre går inn i rommet. Ava Paige står ved veggen. Hallo sier Paige å gir de to foreldrene et smil. Både Melissa og William ignorerer Ava. De begge ser på personen som ligger midt i rommet. Pasient Null. Milla Santiago. Datteren deres. Har dere det? Spør Ava Paige. Foreldrene ser på hverandre. Usikker om de virkelig skal gi det til en dame som Ava Paige. De vet det er til en viktig sak. Men de må. Må vinne krigen. William nikker. Ja....vi har det.

Ava Paige, Mrs & Mr Santiago og Mr. Janson sitter på hver sin stol i et møterom. Koffertene ligger på bordet. Sammen med tre mapper. På hver mappe står det et navn med et nummer:

A01 - Milla Santiago
A03 - Chase Davenport
A02 - Alec Jaxon Lightwood

Er dere klare over konsekvensene som kan forekomme om jeg ikke får de kodene idag?sier Ava Paige. Øynene hennes smalner seg. Jeg trodde ikke du brydde deg....sa William. Han legger begge hendene på bordet. Jeg bryr meg sier Ava. Jeg bryr meg mer enn dere kan tenke dere. Jeg vil at dette skal stoppe, men jeg trenger deres hjelp.....jeg trenger henne sa hun og vi kan ikke gjøre det uten ham......

Chase og Alec satt sammen på ett av bordene i kantinen. Er du sikker på at vi kan greie å få Milla ut ifra cellen på femten minutter? Spør Alec. Chase hadde regnet ut at det ville ta nøyaktig fjorten minutter og femti sekunder før vaktene sjekker rommet til Milla på runden deres. Ja, det må vi. Dette er vår eneste sjanse sa Chase. Jeg overhørte noen vakter på vei ned hit at de skal flytte henne klokken 23.50 i kveld. Vi må komme til henne før det. Og cellene låses klokken 23.45. Så det vil ta vaktene ca 40 minutter for å oppdage at vi er borte. Så i alt kan vi ikke bruke mere en seksti minutter og tretti sekunder for å komme oss ut herifra og vekk. Konstaterte Chase. Fordi når Mr.Janson ser at Milla er borte setter de hele greia på lockdown. Og da låses alle dører,vinduer og alle nødutganger. Er det noe mer du lurer på? Spør han Alec som nå har blitt litt hvit i ansiktet.

Hva skjer om vi blir tatt?
Blir vi tatt.....
Dreper de oss!

I neste kapittel fortsetter Ghost Rockers med sangteksten.
Chase prøver å befri Milla.

Håper dere likte dette kapittelet.....
Og kommenter gjærne hva dere syntes:)

Xoxoxo
M.s

Ghost Rockers - Patient ZeroWhere stories live. Discover now