Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 24
- Skuddsikker-Bilde: Alec Santiago
Milla Santiago løper nedover korridorene. Må dukke bak vegger for å ikke bli oppdaget. Milla Santiago sier plutselig en stemme i høyttalerne. Milla bråstopper. Jeg vet at du har rømt og jeg vet godt at du vil komme deg vekk, men du skjønner. Det går ikke. Jeg trenger deg fremdeles. Ava Paige sin stemme lager et vondt ekko i korridoren. Milla ignorer henne og fortsetter nedover gangene. Hvis du fortsetter å ignorere meg skal jeg sørge for at du aldri får vite hemmeligheten som foreldrene dine har hold skjult for deg. Milla kjenner pulsen bli raskere. Hva slags hemmelighet? Kom til kantinen og du skal få vite sannheten. Kommer du ikke skal jeg sende alle vaktene mine etter deg for å finne deg og drepe de du er glad i. Trusselen hang tung i luften. Motvillig skjøv Milla pistolen i buksen og beveget seg til kantinen.
Kantinen var tom. Alle lysene var blitt skudd på. Det enste som kunne bli hørt var Milla sine støvler som laget en svak dunke lyd i betonggulvet. Hallo, Milla! Sier en stemme bak henne. Hun snur seg og får øye på Alec?! Hva gjør han hær?! Alec, hva gjør du her? Spør hun og smiler og klemmer ham. Men når hun trekker seg ifra klemmen er ansiktet hans hardt. Han smiler ikke. Han møter ikke øynene hennes. Ser bare ned i gulvet. Er ikke han glad for å se henne? Plutselig kommer Ava Paige gående ifra bak Alec. Milla tar et skritt tilbake. Hva er det som skjer, Alec? Spør hun redd og hånden hennes tar et fast grep om pistol håndtaket.
Hils på broren din, Alec Santiago! Smiler Ava Paige.
Milla mister pistolen som hun har tatt frem ifra buksen i gulvet. William og Melissa Santiago kommer frem ifra bak Ava Paige. De ser på Milla med et trist blikk. Si at dette ikke er sant! Sier hun og tårene presser seg på i øynene hennes. Jeg beklager Milla, men det er sant sa faren hennes sørgmodig. Alec er broren din........
Alec.....nei..broren hennes går mot henne. Bare slutt å kjempe imot, Milla sier han lavt. Det går i sakte film. Milla sine foreldre ser på henne. Ava Paige smiler. Milla sin knyttneve treffer Alec. Rett i kjeven. Han faller i bakken. Hun plukker opp pistolen og løper ut av kantinen. Tårer renner fritt nedover kinnene hennes.
Hun er redd. Forvirret. Sint. Plutselig blir hun tatt tak i armen og dratt inn i et rom. Hun slår vilt rundt seg mens tårene triller. Personen overmanner henne lett og holder henne fast. Milla, hva er det som har skjedd!? Spør en kjent stemme. Chase.
Milla omfavner Chase og han ser forvirret på henne. Hvor er Alec spør Chase. Han skulle møte meg her. MILLA! Roper en stemme. Alec. Hun må ha løpt denne veien! Sier Mr.Janson og stemmene forsvinner. Hvorfor er Alec der ute med Mr.Janson?! Spør Chase med panikk i stemmen. Hele livet mitt har vært en stor løgn sier Milla. Jeg er bionisk og har en bror sa hun til Chase. Chase tar tak i hånden hennes. Nå skal vi komme oss vekk herifra og finne Ghost Rockers sier han og sammen åpner de døren og springer ut.En ulene alarm er blitt satt igang og den er så høy at Mila og Chase må ta seg for ørene. Plutselig hører de skudd. De snur seg rundt å får øye på vakter. Mange vakter. De bærer på pistoler og kommer løpene etter dem. Kule etter kule fyker forbi dem. De springer nedover en trapp. Bryr seg ikke hvor de løper. Så lenge de kommer vekk ifra soldatene.
Milla Pov: Vi løper nedover trappene. Soldatene er hakk i hæl. Hvor skal vi løpe?! Spør Chase andpusten. Tanken på at Alec er broren min surrer rundt i hodet mitt. Jeg klarer ikke å tenke klart. Det er umulig. Denne veien! Sier jeg og løper inn en dør.
Innenfor døren er det en slags lab. Chase lukker døren. Han skrur på lyset. Laben er stor og det ser ut som om det var her de holdte på med menneskelige forsøk. På bordet lå det noe som lignet på en person mappe. På forsiden stod det to ord som fikk blodet til å fryse.
FASE 3
Jeg ser på Chase. Hva er fase 3? Spør han. Jeg rister på hodet. Har ingen anelse. Jeg åpner mappen. På de enes siden er det skrevet ned noen ting:
Fase 1
Bli kjent med subjektet
Finne ut all faktaFase 2
Transaksjon
Overflytting til MATRIX 12
BlodoverføringsprosessFase 3
Fullføre blodoverføringer
Chipe subjektene
Få full kontrollJeg ser på Chase med redde øyne. Jeg tror fase 3 er at de skal ta kontroll over oss. Finne ut svakhetene våre. Utnytte dem. Som de har gjort på meg. Jeg har hele tiden vært deres lille forsøkskanin. Hver eneste ting jeg har gjort; kjempet imot, stukket av, drept......alt bruker de i forskningen sin. For å kartlegge meg. Og Chase. Og Alec. Ava Paige bruker foreldrene mine som et pressmiddel mot meg. Men jeg vet fortsatt ikke hvorfor de jobber for Ava.
Milla! Chase sin stemme vekker meg ifra tenkingen. Han står med hendene bak ryggen og en pistol er rettet mot hodet hans. Helvete. Jeg retter pistolen mot personen som holder Chase. Men plutselig er det noen som slår pistolen hardt ut av hånden min og griper tak i meg. Jeg blir dyttet hardt i et bryst og en arm blir holdt mot halsen min. Det nytter ikke å kjempe imot, Milla....bare gi opp sier Alec! Sin stemme i øret mitt. Jeg prøver å sparke ham for å komme meg løs med det nytter ikke. Han er for sterk.
Ava Paige kommer inn i rommet. Søtt lille flyktnings forsøk sa hun. Men vi klarte å fange dere igjen. Hun smiler mot oss å tar frem en sprøyte. Hun går mot Chase. Nei! LA HAM GÅ! IKKE RØR HAM! Skriker jeg for full hals. Men kan ikke gjøre annet en å være vitne til at Ava stikker sprøyten i halsen på Chase. Chase siger ned på gulvet. Øynene hans er lukket og han beveger seg ikke. Chase! Prøver jeg å rope men klarer ikke. Chase! Ava kommer mot meg. Samme sprøyte i hånden. Nei...nei...NEI! Jeg sparker og prøver alt for å komme meg vekk. Men Alec sitt hold er alt for sterkt. Kroppen stivner til når jeg kjenner sprøytespissen mot halsen. Ond er god sier Ava før hun stikker sprøyten inn.
Kroppen begynner å slappe av. Jeg kan ikke føle tærne mine. Ond er god, Milla hvisker Alec inn i øret mitt før alt tilslutt blir mørkt og jeg kollapser i broren min sine armer.
Hvis du trodde det var slutten på bok 3. Tar du feil. Det er to kapitler igjen :)
Også kommer bok nummer 4.
Og nå fikk dere den store avsløringen. Alec er Milla sin bror! Weee......I neste del begynner Ava Paige fase 3
Og Ghost Rockers prøver alt for å finne Milla.Neste kapittel heter: Fire Meets Fate del 1
XOXOX
M.s
YOU ARE READING
Ghost Rockers - Patient Zero
FanfictionDette er tredje bok i Ghost Rockers serien. Oppfølgeren til; Ghost Rockers & Det Sorte Øyet Ghost Rockers Foralltid ~Fear Dosen't Shut You Down, It Wakes You Up~ Si at det ikke er sant! Sier hun og tårene presser på. Han ser på henne med sørgmod...