25

84 2 2
                                    


Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 25
- Fire Meets Fate Del 1 -








Bilde: Milla Santiago
Video: Fire Meets Fate - Ruelle

Øynene hennes åpnet seg sakte. Hun må knipe dem sammen på ny ettersom lyset er for sterkt og vanskelig å venne seg til. Når øynene hennes åpnes igjen ser hun ingenting annet enn et hvit rom. Hun prøver å røre på seg men finner ut at hun sitter fast. Øynene flytter seg til hendene hennes. Håndleddene hennes er låst sammen av håndjern. Håndjernet er festet til en metall stolpe som er festet til veggen. Selv sitter hun på et kaldt betonggulv. Rommet hun er i er ikke stort. Like lite som fengselscellen som hun har bodd på den siste måneden. Munnen er tørr. Milla vet ikke hvor lenge hun har vært bevisstløs. Chase er borte.

Så hører hun noen skritt. Skritt som beveger seg mot den lille cellen. Hun hører det velkjente pipet av låsmekanismen til døren. Celle døren blir åpnet. En vakt med en batong i den høyre hånden står i døråpningen. Milla kjenner det velkjente suget av redsel i magen. Redsel for å bli slått, skadet. Vakten tar frem en nøkkel, å låser opp håndjernene. Ikke prøv deg på noe tull, ellers så skal jeg sørge for at du så vidt greier å stå! Glefset vakten inn i øret hennes. Hun sender ham et blikk om at hun skjønner alvoret. Hun blir dratt hardt etter den venstre armen ut av cellen og nedover en korridor. En korridor som hun aldri har sett før. Hvor er hun? Milla begynner å tenke på Chase. Hva har de gjort mot ham? Er han i det hele tatt i live?

Etter noen svinger, en haug med trapper og to heiser stopper de foran en svart dør. På et lite skilt ved døren står det;

AVHØRSROM S17

Vakten åpner døren og dytter Milla inn. Håndjernene fester han i en metallstolpe som strekker seg tvers over bordet. Hun blir satt ned i en blå plastikk stol. Det er fire stoler som står rundt bordet. En på hennes side og to rett ovenfor. Selve rommet er lite. Det er svarte vegger, stolene, bordet og en stor glassvegg. Med så mange politi avhør som Milla har vært i vet hun med sikkerhet at det er et toveis speil. Toveis speil er et stort speil som alle føderale tjenester bruker når de må avhøre en mistenkt. Glasset er laget sånn at de som står på andre siden av rommet kan se og høre alt. Mens personen som blir avhørt kan bare se sitt eget speilbilde. Hun er sikker på at Ava Paige, Mr.Janson og Alec står på andre siden av speilet. Lytter til alt. Ser alt. Kanskje foreldrene hennes også er der. Er de i det hele tatt bekymret for henne?

En mann med svart dress, polerte sko og med en mappe i hånden kommer inn i rommet. Han setter seg på en av stolene som er ovenfor Milla. Mappen klasker han i bordet. Han ser Milla inn i øynene. Leter etter svakheter. Hemmeligheter. Tegn på at hun vil begynne å lyve så snart han begynner å stille spørsmål. Milla sine øyne stirrer iskaldt tilbake.

DAM AKADEMIET

Jonas Pov: Så du sier at OND gjør eksperimenter på Milla!? Sier Kirsti. Vi sitter nede i kjelleren. Det er lunsj. Jeg nikker. Ja. Det høres jo helt sinnsykt ut! Sier plutselig en stemme ifra døren. Vi snur oss. Alex står i døråpningen. Jeg reiser meg opp ifra sofaen. Ja, kanskje det høres helt for jævlig ut sier jeg. Men jeg skal finne Milla! Med eller uten deres hjelp. Alex går inn i rommet. Han ser ned på føttene sine. Jeg beklager hvis jeg har oppført meg som en skikkelig drittsekk, det var bare et stort sjokk sier han å ser på oss med triste øyne. Kan dere tilgi meg? Jeg, Jimmy og Kirsti ser på hverandre. BEVERKLEM! Roper Kirsti og drar oss alle sammen i en stor klem. Vi smiler og ler. Beverne er tilbake og nå skal vi finne Milla! Sier Kirsti. Jeg nikker. Nå må vi finne ut hvor de derre OND folka holder henne og redde henne!

Ghost Rockers - Patient ZeroWhere stories live. Discover now