26

77 3 5
                                    


Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 26
- Fire Meets Fate Del 2 -








Video: Fire Meets Fate - Ruelle

Milla Pov: Alec lå på bakken mens han sendte meg et stygt blikk og vred seg i smerte. Kulen hadde truffet ham i benet. Jeg beklager Alec......var det siste jeg sa og løp i motsatt retning. Jeg vet at jeg ikke burde få dårlig samvittighet for å ha skutt ham. Men enn del av meg kan ikke hjelpe å føle seg trist. Trist for at jeg skjøt min egen bror. Mens jeg løper nedover korridoren faller tankene mine på Chase. Hvor er han?
Plutselig stopper jeg. En dame med en legefrakk kommer gående ut av et rom. Han er bedøvet og stabil sier hun i en telefon. Mente hun Chase? Etter at damen hadde gått, gikk jeg bort og brukte nøkkelkortet til å åpne døren. Når døren åpnet seg så jeg Chase!

Chase lå på gulvet. Han hadde en intravenøs i armen. Jeg trakk nålen ut. Chase.....hvisket jeg og slo ham lett på kinnet. Ingen reaksjon. Chase! Så for å prøve å få ham tilbake til bevissthet igjen, klappet jeg til ham. Hardt. Øynene hans sperret seg opp og han gispet mens han holdt seg til kinnet. Au! Hva faen!? Spør han forvirret og ser seg rundt i rommet. Men når øynene hans møter mine blir de store. Milla!? Spør han. Jeg hiver armene rundt ham. Chase klemmer meg hardt tilbake.

Hva skjedde? Spør han etter vi har sluppet hverandre. Jeg lover å forklare alt senere men nå må vi komme oss vekk herifra. Han nikker. Jeg gir han den ene pistolen. Vi løper ut døren og springer nedover korridoren. Nå må vi bare finne en vei vekk herifra.
Vi må ta ned noen vakter mens vi løper ned trappene.

Det nytter ikke at to 18-åringer går til mediene å sier at den verdens mest berømte forsker; Ava Paige ikke lager en kur med bare grønne materiale. Men det at hun bruker blodet til barn/ungdommer som har blitt utsatt for eksperimenter. Ganske mange har dødd for å finne denne kuren til pesten som OND har vært med på å lage/eksponere ut i verden. Det er OND sin feil at vi er i denne situasjonen. Å ingen kan noen gang vite hva jeg eller hva Chase virkelig er. Bioniske supermennesker.

Alarmen hadde ennå ikke stoppet å ule. Lyden hadde begynt å gjøre ørene mine døve. Chase sparket opp en nødutgang's dør. Vi springer nedover trappene. I håp om å havne et sted hvor vi kunne komme oss vekk. Dere kommer dere ikke vekk! Sier plutselig Mr.Janson sin stemme i høyttalerne. Vi vet hvor dere er!....det fikk hjertet mitt til å hoppe over et slag. Denne veien! Sier Chase og vi smetter inn en dør.

DAM

Jonas, Kirsti, Alex og Jimmy sitter inne på et tomt klasserom. Ansiktene deres er dekt av sorg. For noen minutter siden hadde Jonas fått en melding ifra et skjult nummer. Med bildebevis. Det var et bilde av Milla. Hun lå på en metallbenk, øynene hennes var lukket og leppene blå. På undersiden av bildet stod det med røde bokstaver. Røde for blod.

HUN VAR EN NYTTIG RESSURS!
-AP
O.N.D

Jeg kan ikke tro at Milla virkelig er....er død! Sier Kirsti og øynene hennes var full av tårer. Jonas sier ingenting. Hodet hans er tomt. Men det virker for enkelt. Han reiser seg opp ifra stolen han satt i. De andre ser på ham. Milla er ikke død! Sier han plutselig. Kirsti ser på Jonas med et vantro blikk. Du så jo bildet, Jonas! Sier hun med en gråtkvalt stemme. Milla er død....bestevennen vår er død! Nei! Sier han og slår hånden hardt i bordet. Hvis Milla hadde vært død så ville det vært i nyhetene! Det hadde vært på nettet, i avisa...overalt! Så nei! Jeg tror ikke Milla er død, jeg tror OND prøver å svekke oss ved å få oss til å tro at Milla er død. Men hvorfor ville de gjøre det? Spør Alex. Fordi de vil at vi skal slutte å lete etter henne sier Jimmy. Ja, nøyaktig! Men hvis de tror at vi kommer til å slutte å leter etter sangerinnen.....bestevennen vår, så tar de veldig feil! Sa Jonas og ser på de andre. Hvis OND tror de blir kvitt Ghost Rockers så lett....så bør de passe seg...

Milla Pov: Bak døren var hangaren. I enden av hangaren var det enda en dør. DER ER DE! Roper plutselig en stemme. Vi snur oss og får øye på Mr.Janson og en haug med OND vakter. Løp! Roper Chase. Vi begynner å løpe. Chase drar opp døren. Vind treffer ansiktene våre. Vi gjør det eneste vi kan gjøre. Løpe.

Vi løper så fort vi kan. Vinden rusker meg i håret. OND vakter med hunder jager oss. Det går en stund til vi kommer til en forlatt bygning. Vi løper inn og gjemmer oss. Vi sitter lent mot betongveggen og puster tungt. Chase ser på meg. OND vaktene har omringet bygningen. Det er ingen vei ut.

Hva gjør vi nå? Spør Chase
Milla ser på Chase med et bestemt blikk.
Nå, løper vi!

FORTSETTELSE FØLGER...........

Der var bok nummer 3 ferdig!
Bok nummer 4 kommer snart.

Hva tror dere skjer nå?
Blir de tatt eller vil de greie å komme seg vekk?
Det får dere vite i bok nummer 4.
Navnet og coveret på bok nummer 4 blir avslørt idag.
Håper dere digget denne historien og ser frem til neste.

Kommenter og Vote

Xoxoxo
M.S

Ghost Rockers - Patient ZeroWhere stories live. Discover now